De bètaversie van PostNL heeft een update gekregen met een handig nieuw scherm. Dit is er veranderd.
PostNL krijgt nieuw pakketscherm
PostNL heeft een update voor de bètaversie van zijn app klaargezet en op de redactie is die update inmiddels binnen. PostNL geeft in de omschrijving van de update in de Google Play Store aan wat er precies veranderd is. Het gaat om het onderdeel ‘Overzicht’ dat in de app een prominent plek heeft gekregen op het beginscherm.
Dit onderdeel laat in een oogopslag zien welke pakketjes er allemaal onderweg zijn. PostNL noemt het ‘Aankomende bezorgmomenten’. Klik je op een pakket dat onderweg is, dan zie kom je nog een vernieuwd scherm tegen. Dat is het scherm waarin je het verloop van de zending ziet en dat ziet er erg overzichtelijk uit. Je ziet namelijk alle stappen in het proces, wat je nu ook zit in het tabblad ‘Ontvangen’. Alleen ditmaal kom je sneller in dit scherm terecht omdat het meteen vanaf het beginscherm gaat.
Wanneer het nieuwe pakketscherm naar iedereen uitgerold wordt is niet bekend. We hopen dat dit zo spoedig mogelijk gebeurt. PostNL stopt sinds kort ook met het in de brievenbus gooien van het niet-thuisbriefje. Heb je een pakket(bezorger) gemist? Dan krijg vanaf nu een melding via de app.
Gebruik je de PostNL-app vaak? Laat het ons weten in de reacties onder dit artikel.

Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
In de app kan ik niet aangeven dat ik wil dat mijn post.nl punt gewijzigd wordt. Er is een Primera op 200 m afstand van mijn huis nu. Die staat in de lijst van mijn woonplaats maar die kan ik niet kiezen. In plaats daarvan moet ik naar het dorp met de auto, daar parkeren, een stuk lopen en naar de Bruna in een voetgangersgebied! Ook de helpdesk weet niet hoe dit moet, en zegt dat het niet kan.
Dat ze dan ook gewoon je pakket komen afleveren, ipv niet aanbellen en daarna wegrijden, als ze überhaupt al langs mijn woning rijden. Nu al een paar keer gehad dat ik at te wachten en dat ik ineens een melding in de App kreeg, helaas we hebben U gemist.. Like WHAT? Kan je je pakket de volgende dag ergens weet ik veel waar ophalen, want het dichtsbijzijnde PostNL punt weten ze niet te vinden ?
Ik heb 2 klachten ingediend. Ben benieuwd of het nut heeft ?
Wordt hoog tijd dat ze in de app een optie aanbieden om ieder pakje bij een afhaalpunt te kunnen afhalen…..Dit kan al enige tijd bij DHL!
Dat heb ik liever, dan iedere keer voor niks te wachten.
Dat hebben ze toch? Heb er net weer een overgezet, omdat PostNL weigert mijn ‘A’ bij het adres te gebruiken, waardoor de zooi elke keer bij de buren wordt aangeboden.
Dit kan dus niet bij elk pakje…
Deze week, 2 pakketjes, werden bij allebei het bezorgmoment 2x aangepast. Daarna verzet naar volgende dag. Vervolgens een bericht: “Wij hebben u gemist”. Terwijl ik gewoon thuis was. Moeilijk om ze nog te vertrouwen….
Laten ze maar eerst zorgen dat me post/bestellingen op tijd binnen is dan zie ik wel verder. Goed bedrijf maar wordt teveel uitbesteed.