De PostNL-app laat je voortaan de bezorgvoorkeuren instellen in de app, zonder dat je naar de website van de postdienst wordt geleid. Dat werkt zowel voor de standaard bezorging als voor bezorging wanneer je niet thuis bent.
PostNL-bezorgvoorkeuren
De PostNL-app heeft zijn interface verfijnd omtrent de bezorgvoorkeuren. De functie maakt al langer deel uit van de app, alleen stuurde PostNL gebruikers telkens door naar de website als ze hun voorkeuren wilden wijzigen. Dat zit voortaan rechtstreeks in een menu van de app gebouwd. Dat is een iets mooiere oplossing.
Als je bezorgvoorkeuren wil wijzigen, dan kan dat via het Mijn-account-tabblad -> Mijn bezorgvoorkeuren. Daar kies je standaard bezorgvoorkeuren een de voorkeuren voor het geval je niet thuis bent. je kan pakketjes standaard thuis laten leveren of bij een PostNL-punt. Wanneer je de deur niet opent, kan de bezorger je pakje afleveren op een afgesproken plek, bij de buren of in een PostNL-punt. Die keuzemogelijkheden zijn dus niet gewijzigd.
Afgesproken plek
Houd er wel rekening mee dat je zelf aansprakelijk bent voor schade of diefstal van je pakket wanneer de bezorger levert op een afgesproken plek. De integratie van de bezorgopties in de app maakt deel uit van versie 8.7, en die is nu beschikbaar voor gebruikers. PostNL geeft ook aan in de changelog in de Google Play Store dat er ook weer fouten in de app zijn verholpen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Nederlandse apps? Download dan onze Android-app en volg ons op Facebook, Instagram, YouTube, Telegram en Twitter.
De populairste artikelen over PostNL
- PostNL app is vanaf nu ook in België beschikbaar
- PostNL niet-thuisbriefje verdwijnt per 1 juli, dit is het alternatief
- Hoe werkt de postzegelcode? Zo koop je de code in de PostNL app
- PostNL voegt handig nieuw pakketscherm toe aan bèta-app
Bedankt voor de tip, Ronald!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik heb gewoon een brievenbus
Iedere keer als ik een artikel over post.nl of bepost of dergelijke apps lees, stel ik me toch weleens vragen: als je zelf een pakket besteld, weet je normaal gezien via welke post je dat pakket ontvangt. Maar zie je dat ook als iemand anders een pakket besteld? Stel je voor dat je aan een wedstrijd deelneemt en je wint iets, moet je dan als ontvanger expliciet vragen met welke postdienst je pakje komt om de corresponderende app te kunnen inzetten om je pakje te volgen? Is er een app die je voor gelijke welke verzenddienst kan inzetten?
Je zult altijd een verzendcode moeten hebben. En die krijgt alleen de verzender.