De PostNL-app heeft er in de afgelopen jaren veel functies bijgekregen. Met een van die functies kun je van tevoren zien welke post eraan komt. In dit artikel leggen we uit hoe je in de PostNL-app kunt zien welke post je krijgt.

Lees verder na de advertentie.
Aanmelden voor Mijn Post
‘Mijn Post’ is een handige service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je namelijk elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien. Je weet dus precies welke briefpost eraan komt en wanneer je je brievenbus moet legen. Aanmelden is zo gedaan met de PostNL-app.
- Open de PostNL-app
- Tik op Je account en dan op Mijn Post
- Tik op Handig, zet maar aan
- Zet Pushnotificatie Mijn Post aan om elke ochtend een melding te ontvangen
Je kan er hier ook voor kiezen om commerciƫle aanbiedingen te ontvangen. Je krijgt dan tussen jouw post ook aanbiedingen van partijen te zien waar PostNL mee samenwerkt.


Mijn Post stopzetten
Wil je niet meer elke ochtend een berichtje van de PostNL-app ontvangen, en liever verrast worden? Dan kan je Mijn Post in de PostNL-app heel eenvoudig uitzetten.
- Open de PostNL-app
- Tik op Je account en dan op Mijn Post
- Zet Pushnotificatie Mijn Post uit
Welke post zie ik in Mijn Post?
In Mijn Post kun je alle post zien die is verstuurd naar jouw adres, behalve:
- Ongeadresseerde post (folders etc.)
- Post die wordt bezorgd door andere postbedrijven
- Post die met de hand is gesorteerd
- Poststukken zwaarder dan 350 gram
- Poststukken zwaarder dan 350 gram
- Post met afzender Buitenlandse Zaken
- Post gericht aan een NAPO-adres

Ik heb de post in Mijn Post nog niet ontvangen
PostNL geeft aan dat poststukken die je in Mijn Post te zien krijgt, meestal op de eerstvolgende bezorgdag (dinsdag t/m zaterdag) worden bezorgd . Soms duurt het iets langer, maar nooit meer dan vier bezorgdagen.
Waarom zie ik geen afbeeldingen van post in de PostNL-app?
Een tijd lang werden er in Mijn Post geen afbeeldingen getoond. Heb je hier nog steeds last van? Zorg er dan voor dat je de nieuwste versie van de PostNL-app op je telefoon hebt staan. Check daarvoor even de Play Store. Zie je sommige afbeeldingen nog steeds niet? Dan kan het helpen om je af te melden en opnieuw aan te melden voor Mijn Post.

Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ja het is een handige functie maar PostNL is niet echt eerlijk met hoe ze deze service aanbieden. Je adres moet als woonruimte geregistreerd staan in het kadaster, want ze bieden deze service niet aan voor zakelijke adressen. Maar mijn woning staat gewoon als woonruimte geregistreerd maar waar ik woon is ook een zorg locatie dus staat er achter woonruimte ook ‘gezondheidszorg’ en dan ben ik volgens PostNL ineens een zakelijk adres, ondanks dat er duidelijk woonruimte bij staat. Ik heb hier verschillende keren wat van proberen te zeggen bij PostNL en heb ze verschillende keren uitgelegd dat ik inderdaad wel zorg krijg maar het is wel gewoon mijn woning en er lopen nooit zomaar zorgverleners door mijn huis, tenzij ik echt die hulp nodig heb maar daarna gaan ze gewoon weer weg. Maar PostNL stuurt je alleen maar naar de Gemeente en de Gemeente stuurt me weer terug naar PostNL want die zeggen dat ik ook gewoon als woonruimte geregistreerd sta en dat ik de enige persoon ben op dit adres, niks zakelijks of wat dan ook. En dan vertel je dat weer tegen PostNL en wat doen die? Sturen me doodleuk weer door naar de Gemeente. Ik vind dat dus echt belachelijk want waarom is het gerechtvaardigd om mij van die service uit te sluiten omdat ik een zorg afnemer ben? Dat gaat hun helemaal niks aan en de ambtenaren bij de gemeente balie zeggen ook gewoon dat mijn adres een wettelijk geldig woonadres is en ik de enige ben die op dit adres staat geregistreerd. En het is al vervelend genoeg dat ik die medische zorg nodig heb en dan vinden ze het ook nog eens nodig om mij om die reden van hun services uit te sluiten. En als je er wat van wilt zeggen dan stuurt de klantenservice je meteen door naar een instantie die er verder geen zak mee te maken heeft. Het is natuurlijk altijd makkelijker om mensen weg te sturen dan dat je beetje moeite doet om te proberen een oplossing te zoeken en dit soort achterlijke fouten te herstellen in het systeem maar de enige moeite die ze voor je doen is je wegsturen naar een instantie die er al helemaal niks aan kan veranderen.
gaat de ene keer prima, de andere keer kriig je foto’s in de app maar wordt dan pas na een paar dagen bezorgd. Dus al met al een zeer wisselend (on) betrouwbare app aangezien het bedrijf erachter er een potje van maakt.
Maar lang niet zo erg als DHeL
Zekers een jaar de app geprobeerd. Ik vind het een slechte app. Post word te laat geleverd, tijden kloppen niet. Diverse keren meldingen van dezelfde poststukken. Van geleverde post krijg je pas dagen later een melding.
App weer verwijderd.
Beperkte info in dit artikel. De app heeft nog meer functionaliteiten. De functie om je post te zien gebruik ik al zeker 3 jaar, dus zo nieuw is dat niet.
Verder is het mogelijk om in de app een postzegelcode of verzendlabel te kopen.
Wanneer je een account aanmaakt worden pakketjes die naar je verstuurd worden ook automatisch in de app geplaatst.
Ook kun je makkelijk een PostNL punt in de buurt vinden of een postcode checken.
Al met al had het artikel dus wel iets uitgebreider gemogen.
Dit is al een paar jaar actief, realiseer je wel dat dit geen garantie is dat je post ook op die dag wordt bezorgd. Regelmatig komt het voor dat er een poststuk wordt vermeld maar dat deze een paar dagen later komt. voor heen vermelde PostNL dat deze optie in beta was.
Dat heb ik al een aantal maanden
gebruik hem al even. gisteren kreeg ik weer eens een melding dat me pakketje klaar lag bij een PostNL punt, en later dat de bezorger vertraagd was (kwam dag later). Bleek dat ie er gewoon lag…
Als het goed gaat werken is het een leuke App, zie dit al vrij lang, maar het was dan weer aan en dan weer uit.
Helaas krijg ik ook met grote regelmaat zaken dubbel, zo zag ik gisteren maar liefst 5 kaarten met een uitnodiging voor de APK…
artikel dus vandaag gepost en later dan het nu is? wow
Het vervelende van de app is, dat je hem in Belgiƫ niet kan activeren terwijl Postnl daar wel bestellingen aflevert.