Google Documenten wordt steeds meer een tool om samen met collega’s, studenten of scholieren samen te werken. De volgende nieuwe functie die Google voor de populaire online tekstverwerker in petto heeft, is integratie met Google Tasks. Zo kun je tijdens het bewerken van een document die lastige taken eenvoudig aan je collega koppelen.
Google Documenten en Google Tasks werken samen
Google Documenten en Google Tasks zijn beide krachtige tools en beide laten samenwerken is een logische stap. Google Workspace-klanten en mensen met een legacyversie van G Suite (Basic en Business) kunnen vanaf nu taken via checklists koppelen aan zichzelf of aan een ander. De taken zijn vervolgens weer terug te vinden in Google Tasks in het zijmenu in Google-apps of in de app.
Je gaat met de muis over over een item in de checklist heen, en vervolgens komt er een Google Tasks-icoontje tevoorschijn. Klik erop en vul de naam in van de persoon waar je de taak aan wil toewijzen, met eventueel een vervaldatum. Nu wordt de taak bij deze persoon weergegeven in Google Tasks, inclusief een link naar het document. De titel, vervaldatum en status van toegewezen taken worden bijgewerkt en gesynchroniseerd in Google Tasks en de Google Documenten-checklist. Je kan zo dus de minder leuke klusjes aan een collega toewijzen en de makkelijkere opdrachten op je eigen takenlijstje zetten.

De integratie van de checklist in Google Documenten met Google Tasks wordt vanaf vandaag uitgerold en zal in de komende weken volledig beschikbaar zijn voor alle Google Workspace-klanten, evenals oudere G Suite Basic- en Business-klanten. Mensen met een persoonlijk Google-account kunnen er vooralsnog geen gebruik van maken.
Zie jij het zitten om deze nieuwe integratie van Google Tasks in Google Documenten te gebruiken? Of gebruik je andere tools voor taken en documenten? Laat het ons weten in de reacties. Wist je trouwens ook taken in Google Tasks kunt printen?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten