PostNL is begonnen met het testen van een digitaal alternatief voor de niet-thuisbriefjes. De pilot is maandag begonnen in drie gebieden in Nederland.
Digitale niet-thuisbriefjes
De niet-thuisbriefjes van PostNL vind je in je brievenbus als je de bezorger hebt gemist. Op het briefje staat een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace bekijken waar je je pakket kunt ophalen. HartvanNederland meldt nu dat PostNL is gestart met een proef waarbij deze papieren briefjes niet meer nodig zijn.
PostNL is de proef gestart in de gebieden rond de sorteercentra in Nieuwegein, Waddinxveen en Den Hoorn. De bewoners zijn geïnformeerd over de vervanging van de papieren niet-thuisbriefjes. Zij krijgen nu een een e-mail of een melding in de PostNL-app als ze niet thuis zijn. Degenen die op digitaal vlak nog niet zo ver zijn, krijgen alsnog een papieren niet-thuisbriefjes in de brievenbus.
Veel actueler
Volgens het postbedrijf zijn in veel gevallen de papieren niet-thuisbriefjes overbodig. Daarnaast zijn de digitale meldingen veel actueler, scheelt het de bezorger tijd met het invullen en wordt er papier bespaard.
PostNL gaat eind maart bekijken of de pilot een succes is. Het is helaas nog niet bekend of de papieren niet-thuisbriefjes in heel Nederland worden vervangen door e-mail of notificaties in de app. Wat hoop jij? Zweer je bij de papieren briefjes of ga je liever digitaal? Laat het ons weten in de reacties onder dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik heb al 5 keer een briefje in de bus gehad terwijl ik gewoon thuis was,is gewoon gemakzucht van de bezorgers.
Laten de klagers eerst maar eens een dag meegaan met een chauffeur ja en dan ook die mensen die zeggen dat ze gewoon thuis waren De post neemt niet voor zijn plezier weer een pakket weer mee terug en ook niet voor niets naar een van de buren dus laten we op houden met zeuren verbeter de wereld begin bij je zelf
Dit werkt niet. Had een pakket besteld en via track en trace zag ik dat het pakket bezorgd was. Er lag geen briefje in de bus en ik heb ook geen melding of bericht gehad. Mijn pakket is nergens te vinden en ook alle buren langs geweest maar niemand had mijn pakket.
Ik krijg een papiertje in de bus terwijl ik dus wel thuis ben,verder niks afgeven bij de buren,dat wil ik niet,en er wordt veel gesmeten met de dozen,want grote pakketten,dan bellen ze wel aan,gooien ze zo naar binnen,1 persoon die ik vaak heb gehad die was wel aardig, maar de laatste maanden zie ik die niet meer,en zijn het de onbeschofte die naar binnen gooien en gelijk de deur dicht trekken, ik vind het niet kunnen
Bij mij wordt af en toe het pakket in mijn papierbak gelegd zelfs ooit een mobiele telefoon…
Vind dit echt niet kunnen
Hoe lang zal het duren tot het volgende artikel waarin wordt gesteld dat dit digitale alternatief massaal wordt misbruikt om de recentelijke bezorgingsproblematiek op te lossen?
Zo doorzichtig dit.
Is dit dan het einde van de welwillende buurman, die altijd bereid was, het pakketje aan te pakken?
Of wat dacht je van een tijdslot aangeven in de app wanneer je je pakket wil ontvangen? En wanneer je dus wel thuis bent.
Ik gebruik de app al jaren, ook handig is dat je kan zien welke post er vandaag in je brievenbus komt door middel van een foto van het poststuk.
Je moet dit wel ingesteld hebben in je app, de meeste mensen weten niet dat dit mogelijk is.
Voor de één is dit handig voor de ander heeft dit misschien geen toegevoegde waarde.
Als ik thuis kom en er ligt zo een briefje haal ik het gelijk op.
1. omdat ik het snel wil hebben
2. ik waardeer het al enorm dat mijn buren het voor mij aannemen en dan hoeven ze niet niet langer vadt te houden voor mij
3. Als ik thuis kom kijk ik niet gelijk op mijn telefoon en dus beladt ik mijn buren langer.
4. het is een no go voor mij
Geachte danleey ik ben werkzaam bij postnl en wij werken ons de klote op een depot die normaal gebouwd is voor 30.000 pakketten op een dag waar nu het dubbele door heen gaat dus ja te druk
Voorlopig heb ik nog regelmatig pakketjes in de app (en online Track en Trace) staan die weken geleden al bezorgd zijn… Dus als PostNL dit net zo lekker voor elkaar heeft, dan wordt het nog een flinke chaos.
Zorg eerst es dat je de huidige Track en Trace fatsoenlijk voor elkaar hebt…
De app voldoet prima. briefjes niet meer nodig.
Kunnen ze nog makkelijker zeggen dat je niet thuis was, terwijl je daar toch echt op je pakket zat te wachten….
Hier zijn ze nog te beroerd om een briefje te schrijven en gaat je bestelling weer retour afzender. post.nl is een puinzooi.
@latino, nee, helaas niet en de buren hebben ze ook niet.
Ik heb de PostNL-app al een tijdje, maar ik kijk er echt niet regelmatig op. Ook als ik een melding in de app zou krijgen, dan kan het wel een tijdje duren voor ik die melding zie. Misschien is het dan een beter idee om een PostNL Whatsapp-nummer aan de app toe te voegen als extra optie, omdat waarschijnlijk bijna iedereen meerdere malen per dag op hun WhatsApp kijken. Of anders een heel specifiek geluid aan de app toevoegen dat zich regelmatig herhaalt totdat je in de app hebt gekeken, zodat je weet dat er een melding in de app is.
Ik heb een tijdje bij post nl gewerkt, maar het is echt totaal niet normaal te noemen hoe mijn collega’s met andermans spullen omgingen….
In de app was dat al zo. Maar goed ook, want het briefje wordt nogal vaak vergeten.
We leven in de tijd van de digitale wereld, dussssss . . . . .
Dit zullen alle 65+ers wel fijn vinden!!
Digitaal is prima voor mij, mits ze wel accuraat aangeven bij WIE ze het pakketje hebben achtergelaten, en niet alleen ‘bij buren afgeleverd’.
Hoe weet de bezorger nou of ik wel of niet digitaal ben, en hij dus wel of geen briefje in de bus moet doen al ik niet thuis ben. Klinkt als meer werk voor de bezogers die het al zo ,(lees: te) druk hebben.
Laten ze eerst maar de pakketjes onbeschadigd lever. Maar dan zijn ze niet thuis ?
Mogen ze ook daadwerkelijk langs zijn gekomen ipv een briefje in de bus. Gebeurd ons regelmatig terwijl we wel thuis zijn of pakketten wat niet geleverd wordt terwijl het wel in de app staat dat het geleverd is.
goed alternatief idd, briefjes zijn ook niet altijd even goed te lezen, lijkt me dus een goed plan
Dus alleen nog maar meldingen in je app of email of ze nu wel of niet zijn langs geweest, volgende stap is dus alleen afhalen geen bezorging meer scheelt weer bezorgers/auto`s enz enz
in Rotterdam doen ze het ook al. je krijgt een mail of de melding in de app