Als je online iets koopt, dan heb je niet altijd zin om op zoek te gaan naar je creditcard. Tegelijkertijd is het ook niet ideaal om ergens een foto op te slaan van je creditcard. Google helpt: het heeft binnen je account een speciaal gedeelte gewijd aan betalingsmethodes en biedt daarbij de optie om deze veilig op te slaan om snel betalingen te kunnen doen.
Betaalmethoden binnen Google
Bovendien zorgt het opslaan van een betalingsmethode in je Google-account er ook voor dat je makkelijker kunt betalen met wat vroeger Google Pay heette, maar nu Google Wallet. Zo kun je er ook in de winkel mee betalen. Wil je weten hoe je je betaalgegevens toevoegt aan je Google-account? Dit is hoe je dat doet op een computer via Chrome en hoe je dat doet op je smartphone.
Via Google Chrome
- Open Google Chrome
- Ga naar Google.nl
- Klik op je avatar rechts bovenin
- Kies Je Google-account beheren
- Ga links naar Betaling en abonnementen
- Kies Betaalmethoden beheren
- Klik op +Betaalmethode toevoegen
- Kies voor je pinpas of creditcard en volg je de stappen
- Autoriseer je betalingsmethode via het stappenplan en je kunt betalen met je creditcard of bankrekening door Google Pay te gebruiken.
Via een Android-smartphone
- Open de Google-app op je Android-toestel
- Tik op je profielfoto
- Tik op Je Google-account beheren
- Swipe bovenin naar Betaling en abonnementen
- Kies Betaalmethode toevoegen
- Kies Nieuwe creditcard of pinpas en volg de stappen
- Autoriseer je betalingsmethode via het stappenplan en je kunt betalen met je creditcard of bankrekening via Google Pay
Betaalmethode verwijderen
Wil je juist een betaalmethode uit je Google-account verwijderen, dan kun je wederom stap 1 tot en met 4 volgen en daar op een bestaande betaalpas tikken, op de drie puntjes en dan ‘Betaalmethode verwijderen’ op je smartphone. Binnen Chrome staat er meteen al bij de betaalmethoden-opsomming een ‘verwijder’-knop bij elke betaalmethode.
Gebruik jij je telefoon veel voor betalingen? Of ben je meer van de pasjes? Laat het nu achter in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Mooi duidelijk stappenplan, alle verschillende manieren mooi belicht!
Helaas krijg ik sinds het betalen van de Pixel 8 Pro in de Google Store steeds een foutmelding. Gelukkig is de Google Pay Helpdesk erg behulpzaam!
Enige tijd kwam er een storm van kritiek los toen enkele banken aangeven de rekeningmutaties van banken te willen verkopen. Vanwege alle ophef zagen ze er vanaf.
En wat doen mensen? Betalen met hun mobiel via Google Pay, ‘omdat het zo makkelijk is’.
Google weet al heel veel van mij maar mijn financiële zaken hoeven ze niet te weten.
Ik snap eigenlijk heel het voordeel van Google pay niet, betalen doe ik gewoon met de ING app. Met Google pay zit er toch een extra partij tussen?
Helemaal mee eens Arne. Mijn ASN app werkt probleemloos. Daar heb ik Google niet voor nodig. En ik heb geen zin om Google inzicht te geven in mijn uitgavenpatroon.
Werkt dat bij jou altijd vlekkeloos? Ik ben een jaar geleden overgestapt naar ABN, omdat ik er om de paar keer tegenaan liep dat de ING niet in één keer werkte. Nu met ABN en Google Pay werkt het vanuit ieder scherm en app, zolang ik maar een ontgrendeld scherm heb.
Ik vind het allemaal maar eng.
Gebruik wel gewoon mijn pasje of cash.
Ik gebruik eigenlijk alleen maar m’n telefoon (Google Wallet) om te betalen. Heb daar m’n creditcard aan gekoppeld. Werkt ideaal en merk dat ik tegenwoordig meestal zonder portemonnee weg ga als ik iets wil kopen.
Ik wil er graag gebruik van maken maar juist die 2 dingen waarvan ik gebruik van wil maken werken niet.
1. ING en meer hoef ik niet te zeggen
2. Toevoegen van klantenkaarten werkt nog steeds niet dmv QR/streepjescode.
Ik blijf dus gewoon nog Stocard en de ING app gebruiken.
Helemaal mee eens, maar ING doet niks, zolang wij ook niks doen. Overstappen is tegenwoordig makkelijker dan ooit. Ik ben vorig jaar van ING naar ABN gegaan met deze reden. Als genoeg mensen dat doen, gaan ze misschien een keer over.
Google en Apple laten helpen met je betalingen. Hoe dom kun je zijn. Dat gemak dient alleen Google en Apple. Maak deze giganten kleiner aub. Zeker niet nog groter dan ze al zijn. Denk na.
Heel dom ja, de persoonlijke aanbiedingen en advertenties vind ik verschrikkelijk. Ik koop nu dingen waarvan ik niet wist dat ik ze nodig had. Daarnaast zijn de giganten zo groot dat al mijn diensten gebundeld zijn bij één speler, Google. Dat is zo onhandig. Werkt veel te soepel nu, blijf maar uitgeven, content consumeren en inloggen met hetzelfde wachtwoord. Ik ben helemaal geen tijd meer kwijt met alles overal elke keer instellen. Nu moet ik direct aan het werk na het inloggen met mijn Google account en staat alles gelijk ingesteld zoals ik het graag heb. Helemaal geen tijd meer voor koffie. En zelfs dat weet Google nu ook, omdat ik mijn gezondheidsgegevens ook met ze deel via Fitbit. Rampzalig is het ook allemaal…
Het resultaat van als je ze kleiner maakt is dan wel dat je geen gebruik meer zult kunnen gebruiken van de vele “gratis’ diensten, die je nu heel normaal vindt, van deze bedrijven, dat er geen nieuwe diensten meer worden ontwikkeld, niet meer wordt geinoveerd tenzij je voor deze diensten vors gaat betalen.
Gratis bestaat niet.
Je data is waarmee je hiervoor betaald, of je het nu leuk vindt of niet.
KBC kan ook nog niet
Kan iemand mij uitleggen waarom ik met Google Wallet zou willen betalen i.p.v. met mijn gewone bankpas?
Boven de 50 euro (per dag) moet je altijd pincode opgeven,tenminste bij de banken die ik gebruik.
Maar dat heeft een gewone bank toch ook al? Daar heb je toch geen google walletjes voor nodig?
Ik zie ook het voordeel niet. Ik heb mijn bank al op mijn telefoon. Liever zelfs geen google walletjes eigenlijk.
Telefoon heb je vaak toch al in je handen, makkelijker om het pasje te kiezen waarmee je wilt betalen. Bij bedragen waar een pincode nodig is, is dat bij een telefoon niet nodig, gewoon betalen met een unlockte telefoon. En geen speciale portemonnee nodig om je NFC chip te blokkeren
Ik ben 99% van de tijd op pad zonder pasjes. Zelfs de ID- kaart laat ik thuis. Alleen als ik met de auto op pad ga, neem ik de zooi mee.
Dus… Alleen de smartphone mee, en dat is het reuze handig dat je daarmee ook kan betalen.
Dat is voor iedereen anders. Ik vind het handig dat ik niet altijd mijn portemonnee hoef mee te nemen. Daarnaast zitten al mijn klantenpassen in mijn wallet evenals tickets. Gemak dus.
Ik heb wel eens geprobeerd om een creditcard te verwijderen, zonder een nieuwe creditcard toe te voegen. Ik kreeg het niet voor elkaar. Ik heb uiteindelijk maar een Revolut account aangemaakt.
Ik probeerde het eerder nog via Google wallet, maar kon m’n pas niet toevoegen doordat ik alleen cijfers kon invullen en mijn pasnummer letters en cijfers bevatte.
Het is een virtuele pas, die je aanmaakt in je bank-account. Je gebruikt dus niet je daadwerkelijke pas om in Google Wallet in te voeren.
Ik zie dat niet zitten. Ik heb echt geen zin om een bankrekening aan de google-account te koppelen en op een kwade dag te moeten vaststellen dat er zonder mijn toestemming een groot bedrag van m’n rekening verdwenen is.
Ik ken iemand die een soort prepaid-kaart toevoegde, maar dat wordt hier dan niet uitgelegd, net zo min als andere betaalmethoden, die komen hier ook niet aan bod.
Dat klopt , tijd geleden had pre paid kaart altijd voor Google Play,,voor apps en avg abonnement, ineens kon ik er niet meer mee betalen ,,werd niet geaccepteerd kon dus ook het abonnement niet betalen , van alles geprobeerd niets gelukt , ze kunnen wat mij betreft de boom in!!..kan met mijn kaart overal betalen behalve op Google… ??
Een betalingsmethode toevoegen in Google account, betekent niet dat je er mee kan betalen met Google Wallet. Het is puur alleen om bv een app te kopen in de playstore. Kaarten moet je alsnog toevoegen in de Wallet app zelf.
Bij Rabobank niet toepasbaar bij tweede telefoon, duosim.
Nog steeds geen ING
Actieplan:
1. Review in de Play Store
2. Feedback via de app
3. Overstappen naar een andere bank
Je hebt zelf de controle hoever je wilt gaan natuurlijk.
Toevoegen is één ding, gebruiken is iets anders.
Ik heb een tijdje terug iDeal als betaalmethode toegevoegd, maar dit functioneert dus nog steeds niet.
Apart, tot nu toe betaal ik apps en iaps gewoon met Ideal. Dus het zou moeten kunnen werken bij je.
Nou, bij Rabo kan ik enkel betaalpas koppelen, niet de creditcard….