Sinds de introductie van Google Wallet ervaren mensen met een smartwatch problemen. Het is niet meer mogelijk om een betaalkaart aan je smartwatch toe te voegen, waardoor je niet met je smartwatch kunt betalen.
Google Wallet
De Google Wallet-app werd een maand geleden geïntroduceerd in Nederland. De Google Pay-app werd geüpdatet naar Wallet en zo kun je dan betaalpassen in je smartphone zetten om contactloos te betalen. Heel erg handig en heel erg welkom, maar het komt ook met zijn makken. Wat blijkt? Google Pay werkte als een zonnetje op smartwatches, maar Google Wallet niet. Hierdoor kunnen veel mensen al een maand geen betaalpassen aan hun smartwatch toevoegen. Dat betekent dat ze al een maand niet met hun smartwatch kunnen betalen.
Op de Play-pagina van Google Wallet en op een forum van Samsung liegen de reacties er niet om: “Op telefoon werkt het maar op de horloge wil hij geen pas toevoegen zou beter zijn als het op de horloge ook zou werken.“ zegt Crewni Games. Victor Vermeulen zegt: “Bought watch for this feature but doesn’t work.“ Ook onze tipgever Han Perier geeft het aan: “Echt een probleem. Want met horloge betalen is een van de redenen waarom je een watch koopt.” Han, die een Samsung Watch 5 Pro gebruikt, geeft aan dat hij het bij Google Pay nog gewoon deed en dat de foutmelding die hij krijgt wanneer hij een nieuwe kaart wil activeren aangeeft dat het apparaat niet geschikt is of dat er iets is misgegaan.
Betalen met je smartwatch
Het lijkt erop dat er op dit moment ook geen alternatieve manier is om alsnog een betaalpas aan je watch toe te voegen. De boel resetten schijnt ook niet te werken. Het is overigens niet alleen een probleem van de nieuwste Samsung Watch: ook Samsung Galaxy Watch 4 kampt met dit probleem. Op onze redactie werkt het ook niet op de Oppo Watch. Het lijkt dus een horlogebreed probleem, niet slechts één type of merk. Hoewel het euvel wel al is gemeld bij Google en Samsung, is er nog geen fix of oplossing voor het probleem gekomen. Toch nog even ouderwets je fysieke pas bij de hand houden dus, of je smartphone gebruiken.
Heb jij ook last van dit probleem? We zijn benieuwd op welk horloge jij ermee te kampen hebt. Laat het nu weten in de reacties bij dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik kan geen passen toevoegen via Google Wallet op de Samsung Galaxy smartwatch 6 lte, ze staan gewoon in de wallet op mijn telefoon
Inmiddels supersnel gelukt dankzij advies bij deze reacties.
Het kaartnummer opgezocht in de Rabo app en opgeschreven, daarna de Wallet app op de watch geopend en door gegaan op de telefoon, het kaart nummer ingevuld (niet kopiëren!), de vervaldatum ingevuld, een bevestigingscode, van de bank via berichten, ingevuld en het is gelukt!!!
Via abn krijg ik een bij onderdeel wearable een code te zien. Echter bij kopiëren van de code op mijn telefoon naar wallet gaat het fout en zegt ie ongeldige code. Maar toen ik random getallen invulde kon ik in eens veel meer. Dus besloot ik die unieke code van abn handmatig in te vullen. Samen met een datum. En toen was het klaar. Ik kan nu met mijn Samsung watch 5 pro contactloos betalen.
Stap 1 open app en ga naar wearable. Daar staat een unieke code van 19 getallen en vervaldatum. Deze niet kopiëren van je mobiel maar op een stukje papier schrijven. Want bij het kopiëren later gaat het fout.
Stap 2 stel op je watch 5 pro de app wallet in / download. En open deze dan. Dan gaat ie automatisch op je telefoon verder.
Stap 3 vul de lange code in (dus niet kopiëren! Dan krijg je melding onjuist nummer. Vul datum onder in. En wallet ziet meteen dat het een fictieve pas is van abn.
Stap 4 volg nu de rest van alle stappen op je scherm en ben je klaar.
Werk ook met rabo. Kaart nummer in de app opschrijven en handmatig invullen. Bij kopiëren geeft de app ongeldige kaart aan. Als je het handmatig invult dan doet hij het wel.
Volg dit stappenplan
1 deinstalleer de wallet app.
2 herstart horloge
3 Installeer google wallet op je watch MAAR OPEN HET NIET!!
4 herstart horloge
5 open wallet en voeg kaart toe
Klaar
Werkt nu wel .
Zojuist had ik een update in playstore van Carrier Services.
Nu kan ik Rabopas en Curve kaart weer koppelen waaran mijn crypto debit visa cards gekoppeld zijn en ik bijna overal mee kan betalen.
Hoe heb je dat precies gedaan want ik heb nu de nieuwe galaxy watch 6 maar hij vind mijn rabo kaart niet
Klopt , ik heb ook veel probleem met toevoegen van bankpas, zowel AbN en Rabo
Klopt ik heb ook last van toevoegen van bankpas via goolge wallet.
Kijk, dat maakt veel duidelijk. Heb sinds dit weekend de samsung smartwatch en kreeg het maar niet voor elkaar… Veel contact gehad met ABN, maar die weten dit blijkbaar ook niet. Die komen nooit verder dan te verwijzen naar het stappenplan:(
Dank voor de info!
Door Google is bevestigd dat er problemen zijn met Wallet en dat ze ermee aan de slag gaan, alle andere pogingen om het zelf voor elkaar te krijgen zijn vruchteloos dus bespaar je de moeite. De oorzaak ligt dat een komt in orde!
Heb je de source hiervan? Hebben ze ook gemeld hoe lang dit gaat duren?
Heb het aangemeld bij Google en kreeg van hen mail terug over de problemen. Noemde geen termijn maar zo spoedig mogelijk etc..
Probleem ook met de Galaxy watch 5 pro. Kan geen bankkaarten van ABN toevoegen. Krijg de melding: Kaartgegevens controleren. Er klopt iets niet. Controleer de gegevens en probeer het opnieuw. Afgelopen vrijdag in contact geweest met de bank, maar deze zijn niet op de hoogte van dit probleem en konden mij helaas niet verder helpen.
Het is mij met veel moeite gelukt om een ABN-AMRO betaalpas toe te voegen aan mijn Galaxy Watch 4, maar dat moest wel handmatig op basis van het kaartnummer dat op de online omgeving van ABN-AMRO geregistreerd staat.
Kan geen Revolut-pas toevoegen aan mijn Galaxy Watch 5. De pas is wel toegevoegd op mijn telefoon, maar bij het toevoegen aan de Watch treedt de in het artikel getoonde foutmelding op.
De wallet ziet alle aan te maken kaarten als een creditcard met een cvc kode. De keuze voor een bankkaart (debit card) is er niet. Volgens mij niet zo’n moeilijk te repareren probleem voor google
Mijn vrouw en ik heb de Samsung galaxy watch 5 en ik de galaxy watch 5 Pro en zijn er ook achter gekomen dat je dus geen betaal pasen kan toevoegen aan de nieuwe Samrt watch met de Google Wallet app op de horloges. Hopelijk komt Google snel met een oplossing hier voor. En bij ons wordt er ook steeds gevraagd om een CVC maar zelfs als ik mijn creditcard wil toevoegen de wel een CVC code heeft doet hij het niet en krijgen we steeds een foutmelding. De het is wel echt heel vervelend
Heb een Fossil watch, lijkt erop dat ik de Visa creditcard kan toevoegen. Wil dit niet, en dus ook niet geprobeerd. Sterker nog……ik wil helemaal geen Google Wallet/Pay. Waarom kan de Rabobank geen eigen app ontwikkelen? Google is geen bank!!!
Betaal nooit met telefoon of watch, gewoon met pasje simpeler en sneller.
en minder veilig met je pasje
wat is daar minder veilig aan
Natuurlijk is dat niet minder veilig.
Lekker alles via Google doen is zeker wel veilig.
Is goed Karen, whatever Karen.
Probleem met Samsung watch icm Motorola g9 power.
Contact met de bank gehad zelfs gisteren.
Zijn niet op de hoogte van een storing.
Pop up Melding was dat er geen contact gelegd ken worden met de bank.
Dat is raar, ik 1,& week geleden gewoon nog een betaalkaart toegevoegd aan de wallet app in de smartwatch (Galaxy watch 4 classic LTE) en er afgelopen week ook meerdere keren mee betaald. Volgens mij zit het probleem hem in het vanaf de Wallet app op je telefoon toe willen kennen aan je smartwatch, hier ging het bij mij eerst ook mis met dezelfde melding. Daarna de instellingen doorlopen vanaf de watch zelf (waar hij ook uiteindelijk op je telefoon verder gaat) en toen lukte het wel.
Welke instellingen waren dat dan?
hier Samsung watch 5 Pro ism Rabo en het werkt prima ?
Heb ook de watch pro 5. Betaalkaart toevoegen geen probleem geweest. Nu enkele weken verder niet meer kunnen betalen met de watch. Bij jouw nog steeds werkend?
Als mensen nou eens goed het artikel lezen, dan staat er DAT ER PROBLEMEN ZIJN MET HET TOEVOEGEN VAN EEN BETAALKAART.
Dus de titel van het artikel klopt dan ook niet.
Geen probleem met Garmin Venu 2
Op mijn Classic 4 werkte het maar sinds deze week met m’n nieuwe 5 Pro niet meer. De Waller blijft vragen om een CVC mode en leeg laten helpt niet! Knap shit dus!!!
Op Galaxy Watch4 Classic met ABN werkt draadloos betalen nog nadat het Wallet is geworden.. Kaart was wel reeds toegevoegd in Pay.
Werkt idd niet op mijn Galaxy Watch 5 Pro,kan wel de rabo kaart toevoegen maar dan houd het op betalen gaat niet.
Oppo watch 46mm ook niet mogelijk. Ik doe er alles mee.
Heb contact opgenomen met Google.
Krijg je van die domme zinloze antwoorden hoe je een creditcard moet toevoegen…. Bankpassen in dit geval Rabobank kennen ze niet. Uitgelegd dat via de Rabobank dmv een koppeling een virtuele ccpas wordt aangemaakt en waarom de wallet app op de mobiel niet 1 op 1 op de smartwatch werkt. Diverse apps op je mobiel werken ook zo op de smartwatch, waarom deze dan niet.
Deden ze bewust niet, wellicht krabbelen ze nu terug!
Fossil Gen 6 met Wallet App, werkt nog sinds Pay naar Wallet update. Ga het alleen niet proberen om mijn kaart opnieuw toe te voegen zo te lezen.
Wel vroegtijdig geüpdatet naar de nieuwe Wallet app met een apk, maar deze is later alweer via de Playstore geüpdatet. Staat wel een update klaar in de playstore nu, misschien verhelpt deze het probleem?
Op de Galaxy Watch 5 werkte het inderdaad niet.
Bij mij werkt alles nog. Ik moet nu de Google Wallet app op de Watch4 openen en de betaalkaarten doen het gewoon. Ik was wel even verbaasd dat ik niet op de hoogte gebracht was door Google. Ik heb geen kaart hoeven toevoegen.
Zojuist zonder problemen m’n Galaxy Watch 5 Pro nog gebruikt om te betalen.
Heb een ticwatch pro 3 GPS ultra. Lange naam ?. Daarmee kan ik mijn Rabo pasjes niet toevoegen. Ook de creditcard niet. De Rabo pasjes werken perfect op mijn Nord 2.
Kan ook mijn Oppo Find X5 Pro ook geen kaart toevoegen.