Via TikTok is het voortaan mogelijk concertkaartjes aan te schaffen. Dit was al eerder mogelijk binnen de populaire applicatie, maar tot op heden werkte dat niet in Nederland en België. Maar vanaf dus wel. Mocht je een kaartje aanschaffen, dan doe je dat via het bekende platform Ticketmaster.
TikTok en Ticketmaster
Heel vaak is het zo dat wanneer je op een kooplink klikt binnen een app (zoals TikTok, Reddit of YouTube), je naar een externe pagina gestuurd wordt. Meestal binnen de browser op je smartphone, en in anders de in-app browser van de app die je gebruikt. Dat is een extra stap, die onnodig risico met zich meebrengt.
TikTok wil het koopproces van concertkaartjes nu vergemakkelijken door een samenwerking met Ticketmaster. Daardoor kost het minder moeite, en loop je minder risico, een concertkaartje aan te schaffen binnen de populaire app voor video’s. Het koopproces vindt dan volledig binnen de Chinese software plaats.
Eerder was dit al in andere landen mogelijk, maar vanaf nu werkt dit ook in zowel Nederland als België, maakt de app bekend. Door deze samenwerking hebben artiesten als Niall Horan, Burna Boy en Shania Twain al succesvolle campagnes afgerond. Artiesten kunnen via TikTok nu immers hun eigen concerten promoten.

Mooie bètaperiode
Tijdens het testen van de integratie zijn er meer dan 2,5 miljard video’s bekeken die gebruikmaken van deze integratie. In de Verenigde Staten kan dit al sinds augustus 2022, dus Nederland en andere Europese landen lopen hierin een beetje achter de feiten aan. Desondanks is het goed om te zien dat de functie hier arriveert.
De functie komt ook naar Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Naast TikTok is het ook mogelijk tickets te kopen via apps als Snapchat, YouTube en Spotify, zonder dat je daarvoor de app hoeft te verlaten.
Ben jij van plan tickets te kopen via TikTok, en volg je daar genoeg artiesten voor?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Of je krijgt ze nooit binnen