Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

94 procent van de Nederlanders is tevreden!

Consumentenbond: deze banken behalen hoogste tevredenheid voor mobiel bankieren

· 17 juni 2019

De overgrote meerderheid van de Nederlanders is tevreden over de werking van mobiel bankieren. Consumentenbond deed onderzoek naar de tevredenheid bij de verschillende banken.

Mobiel bankieren Nederland

94 procent van de Nederlanders die aan mobiel bankieren doet, is tevreden over de service. Consumentenbond deed in mei bij 14 000 Nederlanders een bevraging naar de tevredenheid over hun bank en daaruit bleek ook dat 66 procent van de mensen aan mobiel bankieren doet. dat is een relatief laag cijfer, vergeleken met de 94 procent die gebruik maakt van internetbankieren. Begin dit jaar raakte bekend dat mobiel bankieren wel aan een sterk groei bezig is in ons land

Sterkste en zwakste scores

Er werd onderzoek gedaan naar de banken: ING, AMB Ambro, Rabobank, SNS, Knab, Triodos Bank, ASN Bank en RegioBank. Die laatste kwam het beste uit de de test, want ze behaalde een algemeen cijfer van 9,3. Het minst goed bracht ING het ervan af met een cijfer van 6,7. Als we enkel naar de beoordeling van de mobiel- en internetbankieren kijken, dan zien we dat opnieuw RegioBank aan de leiding staat met een score van 8,7, gevolgd door ASN Bank en Knab die elk een 8,5 behalen. 

Tabel met met cijfers over tevredenheid bij banken

Bron: Consumentenbond

Het is opvallend dat de tevredenheid wat betreft mobiel bankieren hoog is, want ook de banken die het minst goed scoren wat betreft algemene tevredenheid, behalen minimaal een score van 8,0 voor hun mobiel bankieren-apps. De banken ING, ABN Amro en Rabobank kregen de laagste beoordeling van de bevraagden.

ING kreeg vorig jaar kritiek van klanten nadat de bank besliste om niet langer met TAN-codes te werken waarmee klanten verrichtingen konden bevestigen, om zo mobiel bankieren aan te moedigen. Als alternatief biedt de bank scanners aan, maar het duurt vaak erg lang voor die worden verzonden. Recent kondigde ING aan dat het doelgerichte advertenties zal tonen in zijn applicatie

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (25)
Bezig met laden van reacties...