Mobiel bankieren Nederland
94 procent van de Nederlanders die aan mobiel bankieren doet, is tevreden over de service. Consumentenbond deed in mei bij 14 000 Nederlanders een bevraging naar de tevredenheid over hun bank en daaruit bleek ook dat 66 procent van de mensen aan mobiel bankieren doet. dat is een relatief laag cijfer, vergeleken met de 94 procent die gebruik maakt van internetbankieren. Begin dit jaar raakte bekend dat mobiel bankieren wel aan een sterk groei bezig is in ons land.
Sterkste en zwakste scores
Er werd onderzoek gedaan naar de banken: ING, AMB Ambro, Rabobank, SNS, Knab, Triodos Bank, ASN Bank en RegioBank. Die laatste kwam het beste uit de de test, want ze behaalde een algemeen cijfer van 9,3. Het minst goed bracht ING het ervan af met een cijfer van 6,7. Als we enkel naar de beoordeling van de mobiel- en internetbankieren kijken, dan zien we dat opnieuw RegioBank aan de leiding staat met een score van 8,7, gevolgd door ASN Bank en Knab die elk een 8,5 behalen.
Bron: Consumentenbond
Het is opvallend dat de tevredenheid wat betreft mobiel bankieren hoog is, want ook de banken die het minst goed scoren wat betreft algemene tevredenheid, behalen minimaal een score van 8,0 voor hun mobiel bankieren-apps. De banken ING, ABN Amro en Rabobank kregen de laagste beoordeling van de bevraagden.
ING kreeg vorig jaar kritiek van klanten nadat de bank besliste om niet langer met TAN-codes te werken waarmee klanten verrichtingen konden bevestigen, om zo mobiel bankieren aan te moedigen. Als alternatief biedt de bank scanners aan, maar het duurt vaak erg lang voor die worden verzonden. Recent kondigde ING aan dat het doelgerichte advertenties zal tonen in zijn applicatie.
App niet meer beschikbaar
nl.regiobank.regiobankieren
App niet meer beschikbaar
nl.asnbank.asnbankieren
App niet meer beschikbaar
nl.snsbank.snsbankieren
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Gisteren heeft ABNAMRO bekend gemaakt dat ze de Wallet app op Android gaan schrappen. Blijkbaar maken niet genoeg mensen er gebruik van. Dat hebben ze nooit gepromote, terwijl ze nu net beginnen met Apple Pay wel promoten. Idioot en klant onvriendelijk.
Ik wil helemaal NIET bankieren op mijn telefoon. Helaas dwinigt de ING mij om dat wel te doen.
Hoezo krijgt Triodos de op twee na hoogste score voor mobiel en internetbankieren. Lopen minstens 3 jaar achter. Internetbankieren met een belachelijke code-generator, met onleesbare teksten en idioot lange codes die je moet overnemen! En mobiel: geen ondersteuning voor vingerafdrukscanner… š
Kortom: waardeloos onderzoek!
Volgens mij heeft de consumentenbond geen ING gebruikers gevraagd… Tegenwoordig doe ik bijna alles via de ING app en als ik de app vergelijk met die van andere banken, ligt ING zeker voor in zijn app… Onderzoek van niks?
volgens mij gaat het onderzoek van de consumentenbond over meer dan alleen online bankieren. de consumentenbond vroeg 14.000 mensen wat ze van hun bank vonden. Dus dat is volgens mij meer dan alleen online bankieren.
Ik heb een bankaccount bij de Belgische ING bank en met de app van deze bank is niets mis mee. Ben er zeer tevreden over. Ik heb ook nog andere bank apps op mijn smartphone staan en ben van alle apps tevreden. Ze doen al wat ik nodig heb of wil. Ik mis nergens iets en ze zijn allemaal duidelijk. Ik snap eigenlijk niets van de score die word gegeven. De kleinste bank heeft de hoogste score maar op wat verliest ING dan punten?
Whuuttr?? Ben juist zeer zeer tevreden met mijn ING app en mobiel betalen.
Juist vooruitstrevend en alles werkt perfect.. wat is dit voor onzin?
Ik denk eraan over te stappen naar Bunq, waarom staat die niet in de test?
Een tijdje geleden overgestapt van Rabobank naar asn bank. Vond de Rabobank app wel een stuk fijner werken. Behalve pin betaling met de telefoon werkt bij asn een stuk beter
Wat een vreemd resultaat. Had eerder ing en was iig over het bankieren via de app zeer tevreden. Na mijn mening wel de beste. Nu Rabobank maar vindt de app een regelrecht drama in vergelijking met de ing
De ING app is inderdaad helemaal goed. Daar mankeert helemaal niks aan. Waarom ING op de laatste plaats staat is mij een raadsel.
En alle bankieren zijn graaiers. Het zijn geen filantropiische socialistische instellingen.
De App van ING is geweldig, Maar het zijn de betaal pakketten, rente en de topman bij ING waar alles mis mee is. De topman is een graaier, en een zakkenvuller.
Bizar dat RegioBank hoog scoort qua mobiel & internet, terwijl de reviews in de app store behoorlijk negatief zijn.
Raar onderzoek. Er kunnen dus ook mensen stemmen die niet bij een bepaalde bank zitten. Als je kijkt naar de rating in de Playstore en App store dan zie ik zijn hoge beoordelingen.
Hoezo mobiel bankieren aanmoedigen? Ze proberen mobiel bankieren af te dwingen. Die scanner kan ik nog steeds niet aanvragen. Maar ik krijg wel honderdduizend herrinneringen dat ze gaan stoppen met TAN-codes. Laatst zelfs een waarschuwing om toch vooral vĆ³Ć³r 15 juni een alternatief te regelen. Maar die scanner is nog steeds niet beschikbaar. Wat dat betreft scoort de ING een -10 bij mij.
De consumentenbond en onderzoek in een zin levert bij mij al lachstuipen op.
Die Consumentenbond heeft mij in ieder geval niet gevraagd om ING te beoordelen ? wat een bs 6.7
Beetje nietszeggend zoiets. Qua mobiel bankieren zit ik al jaren top bij de ING en heb ik geen enkele klacht over de app, waar zo’n beetje alles perfect in te regelen valt en de synchronisatie met als je op het web iets moet betalen is perfect. Volgens mij lopen ze juist voorop met hun appontwikkelingen. Gelukkig heb ik zelf geen last van dat tan-code gedoe. Dat lijkt me alleen vervelend voor dinosaurussen die het liefst alles nog met acceptgirokaarten regelt.