Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

  • Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

  • Nokia 7.2

  • Xiaomi Mi 9T Pro

  • Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Persoonlijke aanbiedingen

ING gaat klanten voorzien van reclame op basis van af- en bijschrijvingen

· 05 juni 2019

ING gaat voortaan de af- en bijschrijvingen van zijn klanten lezen om ze van persoonlijke aanbiedingen te kunnen voorzien. De gebruikersvoorwaarden zijn hiervoor reeds aangepast en iedereen doet automatisch mee.

Persoonlijke aanbiedingen in de ING-app

In de Bankieren-app van de ING kun je sinds kort voor af- en bijschrijvingen specifieke push-notificaties instellen zodat klanten  meer duidelijkheid hebben over de activiteiten op hun betaalrekening. De ING gaat nu zelf ook deze af- en bijschrijvingen lezen. Met deze data kan de bank vervolgens zijn klanten voorzien van persoonlijke aanbiedingen. De NOS meldt dit aan de hand van de gewijzigde voorwaarden. 

Volgens de nieuwssite kan de bank bijvoorbeeld zien dat iemand kinderbijslag krijgt zodat deze klant vervolgens een kinderrekening aangeboden krijgt. Heeft een klant een vliegticket gekocht? Dan kan deze klant rekenen op een advertentie voor een reisverzekering van ING.

Update met nieuwe icoontjes

Opt-out

In de komende maanden krijgen ING-klanten een bericht dat het privacystatement is aangepast. Zij doen automatisch mee aan deze vorm van adverteren maar kunnen zich wel afmelden via een opt-out. Volgens een woordvoerder van de ING levert dat geen bezwaren op: "Het mag en klanten kunnen het uitzetten." Verder benadrukt de woordvoerder dat klanten alleen aanbiedingen van ING-producten krijgen en dat de ingelezen gegevens niet met andere partijen wordt gedeeld. "Dat is op dit moment niet aan de orde", aldus de woordvoerder.

Klanten willen persoonlijke aanbiedingen

Daarnaast zitten volgens een onderzoek ING-klanten hierop te wachten: "Wij verwachten dit van de bank, want jullie weten toch al alles van ons. Klanten krijgen ook een seintje als ze rood staan. Dat vinden ze fijn."

De Autoriteit Persoonsgegevens gaat wel contact opnemen met de bank aangezien het reclamesysteem de nodige vragen oproept. Volgens de privacywaakhond mag een organisatie alleen persoonsgegevens gebruiken als daar een goede reden voor is. ING zal hier ongetwijfeld al een pasklaar antwoord voor hebben, maar de Autoriteit Persoonsgegevens wil eerst die onderbouwing zien.

De nieuwste artikelen over ING Bankieren

ING werkt aan oplossing voor ontgrendelen app met gezichtsherkenning Google Pixel 4

ING Bankieren vernieuwt rekeningoverzicht en rekeningdetails

Consumentenbond: deze banken behalen hoogste tevredenheid voor mobiel bankieren

ING Bankieren krijgt geavanceerde push-meldingen

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (31)
Bezig met laden van reacties...