Samsung 2025? Maak nu kans op een Music Frame t.w.v. €449!

PostNL pilot: realtime locatie pakketbezorger zichtbaar in app

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
26 november 2019, 9:38
1 min leestijd
PostNL pilot: realtime locatie pakketbezorger zichtbaar in app

Lees verder na de advertentie.

PostNL locatie bezorger volgen

PostNL is een pilot gestart waarbij klanten naast de bezorgtijd ook de locatie van de bezorger in de PostNL-app kunnen bekijken. Zo kunnen klanten nog beter inschatten wanneer de bezorger er is. Daarnaast is te zien hoeveel adressen de bezorger nog heeft, voordat hij of zij bij de klant aanbelt.

Volgens het postbedrijf gaat het hier om een pilot met een nieuwe functie in de app waarbij de laatste bezorgplaatsen van de bezorger kan worden gevolgd. De functie zou volgens PostNL alleen te zien zijn bij avondzendingen en ‘food-deliveries’.

Nieuwe functie?

Op de redactie is het volgen van de bezorger in de PostNL-app overigens al veel langer mogelijk. Redacteur Jeffrey ziet de mogelijkheid al een aantal maanden bij avondzendingen en dat geldt ook voor forumbaas Patrick . Hij kan de bezorger ook bij leveringen overdag volgen al geldt dit niet voor alle zendingen. Volgens Jeffrey klopt het aantal adressen niet altijd, de teller sprong eerst bij hem van 10, naar 15 pakketten en weer terug.

Wij hebben PostNL gevraagd hoe nieuw deze functie in de app is en of de pilot geldt voor een kleine groep mensen. We kregen als antwoord: “Echter is dit nog niet beschikbaar voor iedereen. Het is beschikbaar voor 50% van de zendingen, wat willekeurig wordt verdeeld en het loopt sinds 20 augustus.” Het kan dus zijn dat de een de functie al een tijd ziet en de ander pas deze week voor het eerst.

Zie jij deze ‘nieuwe’ functie al in de PostNL-app? Werkt het goed? Laat het weten in de reacties onder dit artikel.

Bedankt voor de tip, Henk!

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

10

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

26 november 2019, 22:15

Post.nl behandeld haar werknemers op een schandalige manier! Ten eerste betalen ze zeer slecht (functieschaal 1) Meer gewerkte uren worden vaak niet betaald. ( ik kan het weten want ik heb zelf een tijdje voor dit bedrijf gewerkt) En nu schenden ze op een grove, manier de privacy van hun werknemers. Dit gaat echt veel te ver dat klanten de bezorger kunnen volgen (bespioneren via een app) In één woord SCHANDALIG!!

26 november 2019, 19:48

Nou nog een ‘deel’ knop in jullie eigen tablet-app, AW.

26 november 2019, 19:39

Klagen, klagen en klagen…Gelukkig gaat het altijd voor 99% goed! Postnl doet het prima!

26 november 2019, 17:14

Laten ze eerst maar eens basisfunctionaliteiten van de app verbeteren. Vrijwel altijd problemen om de data binnen te halen, traag, of de melding ‘Het is op het moment heel druk, probeert u het later nog eens’. En het is een loterij welke poststukken wel of niet getoond worden.

26 november 2019, 15:07

Volgens mij ging het hier over het volgen via realtime locatie en niet over het functioneren van Post.nl

26 november 2019, 14:00

Nu nog zorgen dat álle bezorgers hun werk serieus nemen.

26 november 2019, 13:35

Ik laat bij online bestellingen de pakketten altijd direct afleveren bij een afhaalpunt. Dat gaat altijd goed en je hoeft niet onnodig lang thuis te zitten wachten.

26 november 2019, 12:34

@Pietje Puk, precies! hier 2 op 3 u was niet thuis.

26 november 2019, 11:30

Kijken of ze dan nog steeds blijven volhouden dat je niet thuis was en dat ze wel hebben aangebeld ook al liegen ze waar je bij staat ?

26 november 2019, 11:16

Deze functie werkt nog niet helemaal ok.
Vorige week gezien. Teller op 4 klanten voor me. Geen verandering enbij 4 ging dus ineens de bel: uw pakket, huh.
Ok zonder locatie is het soms vreemd.
Vorige week vrijdag besteld, aflevering zaterdag tussen 11 en 3. Ok.
Niks, ga je kijken: dinsdag 8- 11.
We zitten wederom klaar.
Zie net dat het 3-6 uur ’s middags wordt.