KNAB

Lees verder na de advertentie.
De lat ligt hoog wanneer je je bank KNAB noemt, wat overigens gewoon BANK maar dan achterstevoren is. Deze bank is eigendom van AEGON en is naast bank ook verkoper van verzekeringen en hypotheken. Deze bank wil digitaal graag omarmen en een hoge klanttevredenheid scoren. KNAB heeft 155.000 klanten en 275 medewerkers in dienst. Vanzelfsprekend heeft deze bank ook een online-platform en een mobiele app voor de betalingen.
Gisteren maakte de ABN AMRO al bekend dat het vanaf nu niet meer noodzakelijk is om de cardreader te gebruiken bij het bevestigen van de betaling. Je kunt nu de betalingen die je aanmaakt op de desktop bevestigen door het openen van de app. Dat is heel wat makkelijker dan je cardreader opzoeken, je kaart uit je portemonnee te halen en dan nog alle handelingen uit te voeren. Bijkomend voordeel is dat je onderweg zoals op vakantie niet meer de cardreader hoeft mee te nemen.
Ook KNAB heeft deze mogelijkheid nu doorgevoerd in zijn systeem. Wanneer je inlogt op de desktop kun je aangeven of je via de cardreader of via de app op je smartphone je betalingen kunt bevestigen.
Safety first
KNAB vindt van zichzelf dat ze er lang over hebben gedaan om deze innovatie door te voeren. Dat was niet zonder reden want de bank wil geen enkel risico lopen wat betreft veiligheid. Overigens maakt men gebruik van het KNAB-lab, een test-omgeving waar zelfs niet-klanten van de bank nieuwe innovaties kunnen testen en feedback kunnen geven op de technologie.
Bron: Persbericht
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Op zich prima oplossing, maar als je geen telefoon bij de hand hebt als je inlogt op je laptop kan je NIET inloggen. De cardreader wordt niet meer verstrekt door KNAB bij nieuwe klanten zoals ik (sinds 3 maanden klant). Contact gehad hoe te handelen als je telefoon defect, gestolen, of gewoon niet in de buurt is, en er is daarvoor GEEN alternatief. “Komt vast nog wel” is het antwoord. Ik vind dat zolang er geen alternatief is zonder telefoon dat je alsnog een cardreader moet krijgen voor nood. Niet dus………is nu een klacht voor aangemaakt, ik wacht af……
Raar eigenlijk dat nog geen enkele mobiele provider een bankvergunning durft aan te vragen…
Bij knab vervalt de cardreader en als je dan een betaling wil doen via interternetbankieren dan wordt de app van knab die op je mobiel staat als identifier gebruikt.
ING gebruikt een qr code. Hoe doen knab en abn dat, of moet je eerst je bankrekeningnummer invoeren?
In Belgiė hebben we de app “It’s me”. Gekoppeld aan je identiteitskaart. Bedoeling is dat deze in de toekomst werkt bij alle banken, overheidscontacten, …
Bij KBC België is dit al jaren mogelijk. Tevens kun je hier aan alle kassa’s zowel met android pay als bancontact en payconiq via smartphone draadloos betalen met tikje tegen kassa tot bedrag van 25 euro en daarboven geef je effen pincode bank op je phone of Fingerprint.
Bij ING kan dit al jaren.