Veel klanten van de ING hebben sinds donderdagochtend problemen met het inloggen in de ING Bankieren-app en de website van de ING. De bank werkt aan een oplossing.
Update 04/11/2021: Het probleem met Mijn ING en de Mobiel Bankieren-app is opgelost. Het is nu weer mogelijk om overschrijvingen te doen. We hebben dit artikel bijgewerkt en opnieuw gepubliceerd.
Storing internetbankieren
Via Twitter kreeg ING veel klachten binnen over het feit dat internetbankieren niet werkt en via Allestoringen.nl regende het sinds 5.00 uur vanochtend klachten. Het inloggen in de ING Bankieren-app en Mijn ING op desktop werkte urenlang niet. Het is ook niet mogelijk om betalingen te verrichten. Betalingen ontvangen werkte wel. Het is niet bekend of ING-klanten in de winkels kunnen afrekenen. Begin dit jaar was dit namelijk niet mogelijk ten gevolge van een storing.
De bank heeft op beide platformen aangegeven dat het op de hoogte was van de problemen, en dat het werkte aan een oplossing: “Op dit moment zijn er inderdaad problemen bij ons bekend. Wij doen ons best deze zo snel mogelijk weer te verhelpen. Excuses voor het ongemak.” Na een aantal uren is de storing opgelost. Het is ook bekend wat de oorzaak was. Een woordvoerster van de ING gaf aan dat het om een interne storing in een van de databases ging. Daardoor verliep de samenwerking tussen verschillende systemen niet goed. Na een update werkt alles weer naar behoren. ING liet eerder al weten dat er geen sprake was van een cyberaanval.
Heb jij ook last van de storing gehad? Laat het ons dan in de reacties weten.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
De app doet het bij mij nu weer als vanouds…
Ja hoor. zojuist in een winkel mobiel betaald.
Weet iemand al of je wel in winkels mobiel kunt betalen?