De ING Mobiel Bankieren-app bestaat vandaag 10 jaar en de bank viert dat met een aantal interessante cijfers. Zo is het aantal gebruikers sinds de lancering gestegen naar 5,3 miljoen.
ING Mobiel Bankieren
De ING Mobiel Bankieren-app is in 2011 gelanceerd en dat laat de bank niet onopgemerkt aan zich voorbijgaan. De ING deelt namelijk een aantal cijfers ver het gebruik van de app waaronder het aantal gebruikers: “Het aantal gebruikers is tussen 2011 en 2021 gestegen naar 5,3 miljoen.” Volgens de bank zal deze groei naar verwachting ook de komende jaren verder doorzetten en geldt niet alleen voor ING-klanten. Uit de nieuwe Digitale Monitor van ING, een onderzoek naar digitaal bankieren onder ruim 1500 Nederlanders, blijkt namelijk dat de meeste Nederlanders voor het eerst een mobiel bankieren-app gebruiken voor het regelen van bankzaken (57%).
- Wekelijks worden er zo’n 5,3 miljoen betalingen via de app gedaan
- Wekelijks wordt het Betaalverzoek zo’n 2,4 miljoen keer gebruikt
- Wekelijks wordt zo’n 9,5 miljoen keer met de mobiel in winkels betaald
- Wekelijks wordt Kijk Vooruit zo’n 920.000 keer geraadpleegd.
Een plek in ons dagelijks leven
Ruud van Dusschoten, CEO ING in Nederland geeft aan dat mobiel bankieren echt een plek in ons dagelijks heeft leven ingenomen. Hij gelooft dat digitale oplossingen het leven ook makkelijker maken en mensen in staat stellen om regie te houden over hun bankzaken: “Daarom is de Mobiel Bankieren App een van de speerpunten in de strategie van ING en blijven we continu investeren in het verbeteren en vernieuwen van de app. Het is mooi om te zien dat onze app al tien jaar zo populair is en door miljoenen klanten dagelijks gebruikt wordt.”
Er werken zo’n 150 engineers en customer journey experts verspreid over Nederland, België en Duitsland aan de ontwikkeling van de ING-app. De bank wil op basis van de behoefte van hun klanten en de trends in de markt de app blijven vernieuwen om daarmee aan te sluiten bij de mobiele levensstijl van de klant: “Zo zorgen we ervoor dat klanten met de ING Mobiel Bankieren App alles zelf in de hand hebben.”
Populair onder alle leeftijden
De gemiddelde leeftijd van de ING-app-gebruiker is 45 jaar. Onder alle leeftijdscategorieën groeit het gebruik van de ING-app in populariteit. In de leeftijdscategorie 65-74 jaar maakt zo’n 58% van de klanten gebruik van de app. Dit aantal is in een jaar tijd met zo’n 8% gestegen (2020: 50%). Het afgelopen jaar is het gebruik het meest gestegen onder jongeren van 15-17 jaar (+10%). 18-24-jarigen maken op dit moment heeft meest gebruik van de ING Mobiel Bankieren App (92%).
Ook uit de Digitale Monitor blijkt dat onder Nederlandse consumenten het regelen van bankzaken via mobiel bankieren het grootst is onder 18-49 jarigen. Ten opzichte 2019 is het gebruik van de mobiel bankieren app het hardst gestegen onder 50+’ers (+21%).
Mobiel bankieren is handig
Uit de Digitale Monitor blijkt ook dat gebruikers de app handig, gemakkelijk en snel vinden. Voor meer dan de helft van de Nederlanders maakt mobiel bankieren het doen van bankzaken zelfs leuker (56%). Men gebruikt een mobiel bankieren app voornamelijk voor:
- het checken van het saldo (67%)
- het checken van af- en bijschrijvingen (60%)
- het betalen van rekeningen (53%)
Ongeveer twee derde (65%) vindt dat mobiel bankieren ervoor zorgt dat ze meer inzicht hebben in hun financiën. Door het snel kunnen checken van saldo en bij- en afschrijvingen hebben consumenten meer grip op hun geldzaken.
Cadeautje
ING wil de gebruikers van de app bedanken en geeft daarom een cadeautje. Alle 5,3 miljoen app-gebruikers die Punten sparen krijgen 1000 punten cadeau om te besteden in de ING-winkel.
Ben jij een tevreden gebruiker van de ING Bankieren-app of ben je er niet zo’n fan van? Laat het ons weten in de reacties onder dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
LOL: 1000 punten. Ik heb ze nog nooit gebruikt, dus voor mij voelt het niet aan als een cadeautje.
wanneer komt er een app voor zowel android smartwatches als samsung galaxy watches zodat er ook ermee betaald kan worden!
Prima App. Gebruik de pinpas ook vrijwel niet meer, maar de NFC chip in de phone. Aan die spaarpunten heb je niets. Voor de rest niet veel positiefs over ING en andere banken. Steeds hogere kosten voor je bankproducten, kantoren/ service points die her en der sluiten. Kosten voor cash geld storten en ga maar door. Giga winsten voor de banken. Denk met weemoed terug aan de (staats) Postbank en postkantoren; wat een gemak. De terreur van de (VVD) vrije markt heeft het overgenomen.
Leuk die punten, leg maar neer bij die andere 120.000 die ik heb en zelden uitgeef ??? Ach, de gedachte erachter is goed toch ?
Wel jammer dat betalen via je smartwatch nog niet werkt, dat zou helemaal leuk zijn ?
En hoeveel kantoren zijn er in die tien jaar gesloten, hoeveel medewerkers wegbezuinigd, hoeveel procenten zijn de kosten voor het hebben van een ING-rekening gestegen en hoeveel procent rente krijg je minder op je spaarrekening…?
Alles wat je koopt met punten is goedkoper online te vinden zonder punten, alleen de kortingsbonnen zijn nuttig is mijn ervaring.
Ik heb nog 370k aan punten dus die 1000 kunnen er wel bij. ?
bedankt voor het artikel! blijf het alleen raar vinden dat wij het “cadeautje” van jullie moeten horen en wij als klanten niet eerder een mail van de ING hebben gekregen 🙁
Ik ben ook tevreden met de app. Maar die rentepunten heb je niet veel aan. Of je moet bijna het volledige bedrag bijbetalen, of je krijgt een kortingsvoucher (dus nog zelf betalen).
Het zou mooi zijn als je spullen met enkel punten kunt kopen.
App is super, mis alleen de app op mijn android smartwatch. Voorheen werkte dat wel.
@Goofy op mijn fossil gen2 heeft de app gewerkt. Alleen saldo was zichtbaar overigens.
Ik verzuip zowat in die punten! Verder content hoor?
ik ben tevreden met de app