Fusie met T-Mobile
T-Mobile liet eind 2017 al weten interesse te hebben, in de Nederlandse tak van Tele2. Daarbij zou het de Nederlandse BV, en het netwerk van Tele2 opnemen in zijn bedrijfsvoering. T-Mobile bracht de fusie in, als een methode om concurrerend te blijven tegenover grootmachten KPN en VodafoneZiggo. Omdat er op die manier ‘slechts’ drie providers overblijven, werd er door de Europese Commissie besloten een onderzoek te starten naar de overname. Het onderzoek liep in eerste instantie vertraging op, maar leverde uiteindelijk ‘fusie-goedkeuring’ op voor T-Mobile.
Uitleg van de positie van de twee telecomproviders na de fusie
Nadat er definitieve goedkeuring kwam, besloot T-Mobile dat het alle winkels van Tele2 zou sluiten. In april kondigde de telecomprovider aan dat de Tele2-winkels zouden sluiten – dat heeft te maken met de visie van de provider: Tele2 moet gericht zijn op service en vooral online de klanten overhalen om abonnementen af te sluiten. In sommige gevallen worden winkels gesloten, terwijl er ook situaties zijn waarin T-Mobile de winkels overneemt om zijn eigen formule uit te rollen. Volgens de onderneming, zou het zijn best doen om bestaande Tele2-personeelsleden over te nemen.
Einde is al nabij
Wanneer de laatste winkel zou sluiten, maakte de telecomprovider nog niet bekend. Via de website van Tele2 is nu terug te lezen, dat de laatste winkels op 23 september sluiten. T-Mobile zal een deel van de winkels ombouwen naar T-Mobile winkels, de rest worden definitief gesloten. Als klant van Tele2 kan je voortaan enkel terecht op de website. Voor T-Mobile klanten geldt dan juist weer, dat er mogelijk meer winkels bijkomen om je vragen te stellen. Wat vind jij van deze stap? Is het goed, dat Tele2 de winkels sluit in het fusieproces? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Erg jammer. Had gehoopt meer autonomie te zien
Ik vind het heel jammer ben altijd goed geholpen bij aanschaf nieuw mobiel met omzetten v bestanden en
Erg jammer dat de winkels gesloten zijn. Als je dan in het centrum loopt kun je niet meer even langs gaan voor een vraag.
T-Mobile moet ik niet. Ik heb hier bijna geen verbinding met mijn mobiel hier in huis. Hun advies was dat ik thuis toch geen mobiel nodig had en dus beter een abo kon nemen op hun vaste lijn.
Ze zijn me veel te duur voor mobiel en thuis, dus tegen de tijd dat Tele2 de prijzen gaat verhogen, wat ze zeker zullen doen, ben ik weer op zoek naar de volgende goedkope provider. Hoewel die nu wel erg schaars worden zo.
Ik vind het jammer, persoonlijk advies in een Tele2 winkel gaat helemaal weg. Het zal er wel mee te maken hebben dat je in de toekomst terecht kunt bij een T-Mobile winkel. Of het merk Tele2 blijft bestaan dat zou ik niet weten. Wel gaan we in de toekomst gebruik maken van het T-Mobile netwerk.
Je “moet” niks. Je kan ook weer om je heen kijken;-)
Ben ik lekker mee, ben juist van T-Mobile overgestapt naar tele 2 omdat deze goedkoper is. Ben ik weer tot T-Mobile veroordeeld
Oké dus tele 2 stopt ik heb 2 maanden geleden een abonnement afgesloten stopt deze of kan ik deze gewoon blijven gebruiken
Begrijp ik goed dat het (budget)merk Tele2 wel blijft bestaan en eigen producten en diensten (online) blijft aanbieden?