Fusie met T-Mobile
T-Mobile liet eind 2017 al weten interesse te hebben, in de Nederlandse tak van Tele2. Daarbij zou het de Nederlandse BV, en het netwerk van Tele2 opnemen in zijn bedrijfsvoering. T-Mobile bracht de fusie in, als een methode om concurrerend te blijven tegenover grootmachten KPN en VodafoneZiggo. Omdat er op die manier ‘slechts’ drie providers overblijven, werd er door de Europese Commissie besloten een onderzoek te starten naar de overname. Het onderzoek liep in eerste instantie vertraging op, maar leverde uiteindelijk ‘fusie-goedkeuring’ op voor T-Mobile.
Uitleg van de positie van de twee telecomproviders na de fusie
Nadat er definitieve goedkeuring kwam, besloot T-Mobile dat het alle winkels van Tele2 zou sluiten. In april kondigde de telecomprovider aan dat de Tele2-winkels zouden sluiten – dat heeft te maken met de visie van de provider: Tele2 moet gericht zijn op service en vooral online de klanten overhalen om abonnementen af te sluiten. In sommige gevallen worden winkels gesloten, terwijl er ook situaties zijn waarin T-Mobile de winkels overneemt om zijn eigen formule uit te rollen. Volgens de onderneming, zou het zijn best doen om bestaande Tele2-personeelsleden over te nemen.
Einde is al nabij
Wanneer de laatste winkel zou sluiten, maakte de telecomprovider nog niet bekend. Via de website van Tele2 is nu terug te lezen, dat de laatste winkels op 23 september sluiten. T-Mobile zal een deel van de winkels ombouwen naar T-Mobile winkels, de rest worden definitief gesloten. Als klant van Tele2 kan je voortaan enkel terecht op de website. Voor T-Mobile klanten geldt dan juist weer, dat er mogelijk meer winkels bijkomen om je vragen te stellen. Wat vind jij van deze stap? Is het goed, dat Tele2 de winkels sluit in het fusieproces? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.