Samsung 2025? Maak nu kans op een Music Frame t.w.v. €449!

T-Mobile sluit alle Tele2-winkels in Nederland

Stijn Wanders
5 april 2019, 12:24
1 min leestijd
T-Mobile sluit alle Tele2-winkels in Nederland

Lees verder na de advertentie.

Sluiting

T-Mobile heeft na berichtgeving van Telecompaper bevestigd dat in 2019 alle Tele2-winkels zullen stoppen te bestaan, waarbij een deel omgebouwd gaat worden tot een nieuwe zaak. Op 1 april is in Alkmaar de eerste winkel gesloten, waarna er nu nog 16 zullen volgen. T-Mobile heeft niet bevestigd wanneer de winkels worden aangepakt, en heeft ook niet gedeeld welke dependances worden omgebouwd tot een T-Mobile-winkel en welke gewoonweg zullen verdwijnen. Wat wel zeker lijkt te zijn, is dat alle Tele2-winkels aan het eind van dit jaar.

T-Mobile zelf heeft nu 124 winkels verspreid over Nederland, en dat aantal zal vast en zeker stijgen nadat alle Tele2-winkels onder handen zijn genomen. De vaste werknemers die werkzaam zijn in de winkels van Tele2 krijgen tevens een nieuwe baan in hetzelfde vakgebied, waarschijnlijk in T-Mobile-winkels. ”Ons doel is om de werknemers te behouden en op dezelfde functie in andere winkels te laten werken,” vertelt Kathleen Loods, een woordvoerder voor T-Mobile.

Fusie

De twee providers zijn nog maar recentelijk gefuseerd, nadat T-Mobile had in 2017 had aangegeven Tele2 te willen overnemen. De Europese Commissie heeft daar afgelopen november onderzoek naar gedaan, waarna het akkoord vervolgens werd gegeven in januari dit jaar. T-Mobile lijkt met de sluiting van de Tele2 winkels een andere weg op te gaan met het nieuwe merk, een die veel meer gericht is op online verkoop en service. ”De focus gaat vooral liggen op onlinesale en servicegericht zijn,” aldus Loods.

Voor alle diensten van Tele2 kun je uiteindelijk alleen online terecht en niet meer in fysieke winkels, ook niet in die van T-Mobile.

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

5

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

7 april 2019, 0:01

Het zijn wel een stel habsnurkers daar bij T-mobile.

Ik was 8 jaar tevreden klant bij ze en toen ik voor de volgende 2 jaar wou verlengen bij ze konden ze absoluut niks aan hun prijs doen.
Een euro er af was het enige.

Maar daarin tegen werd mijn nieuwe abbonement wel 6 euro duurde en ik kreeg 2 GB Minder data.
Toen ik een beter aanbod met een 10GB bij tele2 kreeg voor 36 euro pm ipv 45 pm bij tmobile met minder GB’s, heb ik dat ook aan gekaart.

Hun antwoord luidde : “hun netwerk en dat van andere is niet vergelijken met het netwerk van T-mobile”

HET netwerk dat ik eigenlijk ook niet denderend vond de laatste jaren.

Dus ik maakte de overstap, hun een trouwe klant minder, niet dat dat hun blijkbaar veel boeit..

Toen ik een week later las dat T-mobile Tele 2 over ging nemen, piste ik bijna in mijn broek. ?

Dusss ik met mijn luxe goedkope abbonementje en dure telefoon alsnog 2 jaar op HET geweldige t-mobile netwerk (hun woorden).
En daarna zien we wel weer waar we naar toe gaan.

Gegroet

6 april 2019, 15:15

Ach, maakt mij allemaal niet zo uit. Na eerdere slechte ervaring met T-Mobile maak ik mijn contract bij Tele2 af, daarna ben ik weg. Hoop dit keer zonder T-Mobile terreur en ellende. Jammer dat het servicegerichteTele2 is opgeslokt door het arrogante, starre T-Mobile.

5 april 2019, 16:51

1. Dat “Europa” deze fusie heeft goedgekeurd in een klein land met een kleine markt als ’t onze, is al onbegrijpelijk, want wat @justintime2 al zegt: “minder concurrentie (leidt meestal tot) hogere prijzen”, maar

2. Dat T-Mobile Tele2-klanten/geïnteresseerden alleen nog maar online / per telefoon wil bedienen en niet ook in de fysieke T-Mobile Shops vind ik écht te belachelijk voor woorden. Dat T-Mobile uit financieel oogpunt de fysieke Tele2-winkels sluit, is enorm jammer, maar misschien wel te begrijpen, maar wat kost het T-Mobile nou voor extra poen om toch nog een beetje Tele2-service te bieden in de bestaande T-Mobile winkels? Ik geloof nooit dat die kosten hoger zijn dan de inkomsten die bestaande en nieuwe Tele2-klanten binnenbrengen die juist graag even een fysieke winkel willen binnenwandelen voor advies/aanschaf/verlenging (zoals ik dus).

Kortom: wat mij betreft een waardeloze beslissing dit!

5 april 2019, 15:22

En hoe heet ‘hij’ verder, die T- mobile?

5 april 2019, 14:47

Begin van het einde…. Minder concurrentie, hogere prijzen.