Telecomprovider KPN heeft onlangs een update uitgerold voor de TV+-applicatie, beschikbaar voor Android TV. Die moet ervoor zorgen dat de problemen die aanwezig waren op op televisies van Philips en TCL verleden tijd zijn. Chromecast-eigenaren vissen helaas achter het net; die moeten langer op een oplossing wachten.
Update voor KPN TV+-app
Wanneer je de TV+-app van KPN installeert op een slimme televisie, dan heb je geen decoder of mediakastje nodig om televisie te kunnen kijken. Voor veel mensen is dat een handige oplossing, maar dan moet die natuurlijk wel werken.
Lees verder na de advertentie.
En dat is voor veel eigenaars van een Philips- of TCL-tv al een tijdje niet meer zo. Eigenaars van een Philips-tv kregen namelijk lange tijd gewoon een zwart beeld te zien, terwijl TCL-gebruikers het moesten doen met een groen beeld vol blokken. Die euvels zijn als het goed is nu verleden tijd. KPN maakt namelijk op zijn eigen forum bekend dat er updates voor tv’s van deze twee merken beschikbaar zijn. Die updates arriveren vanzelf op jouw toestel via de Google Play Store. Zolang je bent ingelogd met een Google-account en de tv in kwestie toegang heeft tot het internet, moet dat helemaal goedkomen.
Na het updaten zou je als het goed is appversie 08.61.00 moeten hebben. Op het forum kun je tevens een uitleg vinden over hoe je het juiste versienummer herkent. “Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven.”
Lees verder na de advertentie.
Mensen met een Chromecast met Google TV hebben ondertussen minder geluk. Daar blijft de app namelijk geregeld haperen of vastlopen, en anders werkt die ontzettend traag. Of en wanneer KPN die problemen aanpakt, weten we momenteel nog niet.
Heb jij ook problemen met de KPN TV+-app? Deel je ervaring in de comments.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Na 2 jaar ellende met KPN en helemaal hun TV app op inderdaad een TCL tv overgestapt naar Ziggo. En dat werkt perfect, de app ook.
Ook op GoogleTV is de versie recent verandert (8.60.03) en is stuk stabieler maar wat een gedrocht is het geworden. Voorheen kon je naar beneden klikken tijdens een uitzending en vandaar door de zenders scrollen. Nu moet je weer terug naar het overzichtmenu/gids
Ik heb ook een smart TV Sony Bravia; de app-versie die wij hadden was 08.60.03. Die werkte vanaf het begin al heel slecht. Waardeloze app trouwens. Waarom KPN überhaupt de vorige app heeft vervangen is mij een raadsel, die werkte nl prima. Diverse keren in de KPN community contacten gehad met allerlei moderators, zelf zeggen zij weinig problemen te ondervinden. Zijn blijkbaar wel bezig met een verbeterde versie, maar dus niet voor mijn merk TV…