Samsung Galaxy S25 Ultra: tot 633 euro upgrade voordeel

KPN TV+ Box geeft problemen: start niet meer op

Laura Jenny
Laura Jenny
3 januari 2025, 17:10
1 min leestijd
KPN TV+ Box geeft problemen: start niet meer op

Lees verder na de advertentie.

KPN-klanten klagen dat hun televisiekastje niet meer opstart. Hij gaat aan, er is een KPN-logo te zien, maar vervolgens gebeurt er niets. Klanten stellen dit op het forum van de provider, die zegt ernaar te kijken.

KPN TV+ Box

De TV+ Box werd in 2023 geïntroduceerd en maakt gebruik van Android TV. Je kunt er zowel lineaire televisie mee kijken als apps downloaden via de Play Store, zoals Netflix, Disney+ en HBO Max. Ook ondersteunt het kastje Chromecast en, 4K, HLG, HDR10+, Dolby Vision en Dolby Atmos. Google Assistent is ook aanwezig. Echter hebben veel klanten daar nu even niet zoveel aan, want hun kastje heeft kuren.

Lees verder na de advertentie.

De TV+ Box wil sinds kort niet goed meer opstarten en volgens gebruikers blijft het scherm hangen op het logo. Meer zit er niet in, dus televisiekijken lukt niet. Het zou komen door een update die in december werd uitgerold, al heeft niet iedereen met de TV+ Box last van dit probleem. Het lijkt toch bij diverse tv-kastjes iets te hebben getriggerd waardoor televisiekijken wordt bemoeilijkt. Ontwikkelaars van KPN zijn nu bezig om het probleem te verhelpen. 

TV-decoder Soundbox

KPN is ondertussen ook bezig met een nieuwe TV-decoder die Soundbox heet. Het zou ook meteen als luidspreker dienen. De luidspreker ondersteunt Dolby Atmos. Het televisiekastje draait op Android TV 12, bevat een ingebouwde Chromecast en je kunt hem aansturen met behulp van de Google Assistent. 

Lees verder na de advertentie.

Maar als je nu tegen dit probleem aanloopt, wat kun je dan doen om het op te lossen? In sommige gevallen helpt wachten: het tv-kastje heeft gewoon heel veel tijd nodig om op te starten. In andere gevallen kun je het apparaat het beste resetten. Hierdoor geef je hem even een goede, harde nieuwe opstart en dat kan zorgen dat hij wel ‘doorlaadt’.

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

7

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

5 januari 2025, 10:34

Ziggo nooit tot geen probleem mensen

4 januari 2025, 23:16

Wij hadden er ook last van. Bij ons hielp het om de stekker er even uit te trekken. Daarna gelukkig er geen last meer van gehad.

4 januari 2025, 6:53

Alleen traag, heel traag.

3 januari 2025, 21:05

Hier helemaal geen last fvan maar ik heb wel last van dat de androidworld app steeds mijn inloggevens vergeet. Hoe is dat bij jullie?

3 januari 2025, 19:41

Hier last van bij 1 van de 2 kastjes. Duurt circa 1 minuut voor het opstarten in de ‘snelle modus’. Het 2e kastje heeft hier geen last van.

3 januari 2025, 17:32

Mmh ik heb ook zo’n kastje. Maar tot nu toe geen problemen mee.