Recent zijn er steeds meer apparaten en bandjes van Fitbit in de Google Store terechtgekomen. Fitbits eigen team zit nu ook in een team met de mensen van Nest en Google Pixel Watch en zo voegt Google de afdelingen steeds meer samen. En zo ook meer winkels, want in het afrekenproces op Fitbit.com worden mensen nu al verwezen naar de Google Store.

Lees verder na de advertentie.
Fitbit
Fitbit begint dus steeds minder een losse entiteit te zijn en wordt langzaam maar overduidelijk in Google gevoegd. Je moet per 2025 al inloggen met een Google-account in plaats van een Fitbit-account en het is bijna geen kwestie meer van of Fitbit gaat verdwijnen als merknaam, maar vooral wanneer. Er wordt zoveel van het merk nu onder de vlag van Google gezet, dat het straks bijna onlogisch begint te lijken om alleen die aparte merknaam nog te houden.
Alle producten op Fitbit.com hebben nu ook een label dat zegt: “Buy on Google Store” (koop in de Google Store). Je kunt dus niet eens meer een Charge 6, het nieuwste apparaat van Fitbit, direct op de Fitbit-site kopen. Hiermee is de site van Fitbit vooral een uithangbord geworden voor zijn producten, terwijl het verdere aankoopproces dus is verhuisd naar de winkel van Google.
Verhuizen naar Google
In januari zagen we bijvoorbeeld het ondersteuningscentrum al veranderen naar dezelfde infrastructuur als Google’s hulppagina’s gebruiken. Het is op zich niet zo vreemd dat Google wat meer van Fitbit naar zich toetrekt, het is immers de eigenaar, maar het begint inmiddels wel duidelijk te worden dat Fitbit waarschijnlijk niet heel lang meer Fitbit zal heten. Recent zijn ook de mede-oprichters van het merk al weggegaan bij Google.
Zou jij het erg vinden als Fitbit helemaal opgaat in Google, of maakt het jou niet uit waar je deze apparaten koopt en waar je ondersteuning krijgt? Deel het nu in de reacties onder dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
En dat is precies wat ik hier al zei op het moment dat Google Fitbit had overgenomen. Google heeft Fitbit overgenomen puur en alleen met het oogmerk om de technologie en patenten er uit te zuigen en te gebruiken in eigen producten.
De lege fitbit huls wordt gewoon weggegooid.
Toen werd dit door de redactie in een artikel zelfs nog als speculatief aangemerkt.
Dit is ook wat Google bij o.a. Nest heeft gedaan, alleen hier zijn ze Nest nog als productlijn blijven houden omdat ze zelf nog geen productlijn in deze apparaten hadden en vanwege de naamsbekendheid. Dus werd het Google Nest.
Met de Fitbit gaat dit niet gebeuren omdat Google zelf ook al een productlijn van smartwatch met fitness tracker onder de naam Pixel heeft is het onlogisch om daarnaast de productnaam Fitbit te blijven gebruiken.
Nogmaals, Fitbit is dood.