Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

matjekim

matjekim

• Lid sinds 21 januari 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2013
  • 23:03

Het scherm van mijn SGS3 (versie 4.1.2.) is vergrendeld m.b.v. een pincode. Nu wil ik deze vergrendeling verwijderen. Ik ga naar Instelling-Vergrendelscherm-Schermvergrendeling. Type de juiste pincode in en zie dan de lijst met typen schermvergrendeling. Ik kan echter alleen kiezen voor pincode of wachtwoord. De opties “geen”, “vegen” e.d. zijn niet te kiezen. Waar ga ik de mist on?

Bewerkt (24 april 2013 16:11)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 21 januari 2013
  • 23:34

Waarschijnlijk is er een zogenaamde apparaat beheerder actief op je toestel. Kijk even onder instellingen > beveiliging en daar ergens staat ‘apparaat beheerders’. Deze worden meestal geïnstalleerd als je bijvoorbeeld mail van de zaak/werkgever op wilt halen op je toestel. Met zo'n beheerder kunnen ze je dwingen om je beveiliging op te schroeven zodat niet iemand zomaar met jouw toestel bedrijfs info kan zien.

Bewerkt (24 april 2013 16:11)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

CoenWilms

CoenWilms

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2013
  • 19:49

Dat heb ik ook gehad
Ik had een VPN aangemaakt
Dan worden net als bij een ‘apparaat beheerder’ verschillende instellingen niet meer kiesbaar
Dus VPN verwijderen in ‘instellingen’, ‘Meer instellingen’, ‘VPN’
Als dit bij jou ook het probleem is natuurlijk.

Bewerkt (21 mei 2013 13:44)
W_Mennink

W_Mennink

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2013
  • 16:51

CoenWilms;383208
Dat heb ik ook gehad
Ik had een VPN aangemaakt
Dan worden net als bij een ‘apparaat beheerder’ verschillende instellingen niet meer kiesbaar
Dus VPN verwijderen in ‘instellingen’, ‘Meer instellingen’, ‘VPN’
Als dit bij jou ook het probleem is natuurlijk.

inderdaad ,,, ik was hier ook naar op zoek want ik kreeg hem niet meer
van de vergrendeling af , ik had al de apparaatbeheerder (Kies) uitgeschakeld
maar had ook een vpn account aangemaakt .
Nadat ik deze gewist had kon ik weer “vegen” als vergrendeling aanzetten .

Bedankt voor de tip .

Gr . Wim.

———- Update van bericht ———-

Bewerkt (21 mei 2013 14:20)
Hubert

Hubert

• Lid sinds 05 november 2010
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 4 april 2013
  • 14:54

Ook ik heb mijn scherm vergrendeld met een pincode. Kan de veegvergrendeling niet meer selecteren ook niet nadat ik apparaatbeheerder (Kies) heb uitgeschakeld. Ik heb geen vpn ingesteld.
Er staat naast beheerder verder nog bij: uitgeschakeld door coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegevens.
Bij ‘codering’ heb ik niets gedaan en bij ‘opslag aanmeldingsgegevens’ staat er bij ‘vertrouwde aanmeldgegevens’ bij ‘Systeem’ een hele hoop die mij niets zeggen en bij ‘Gebruiker’ eentje ivm mijn werk.
Vraag 1: hoe kan ik dit oplossen?
Vraag 2: kan ik die aanmeldgegevens gewoon verwijderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Bewerkt (21 mei 2013 14:24)
joris_verdonschot

joris_verdonschot

• Lid sinds 05 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2013
  • 20:24

Hubert
Ook ik heb mijn scherm vergrendeld met een pincode. Kan de veegvergrendeling niet meer selecteren ook niet nadat ik apparaatbeheerder (Kies) heb uitgeschakeld. Ik heb geen vpn ingesteld.
Er staat naast beheerder verder nog bij: uitgeschakeld door coderingsbeleid of opslag aanmeldingsgegevens.
Bij ‘codering’ heb ik niets gedaan en bij ‘opslag aanmeldingsgegevens’ staat er bij ‘vertrouwde aanmeldgegevens’ bij ‘Systeem’ een hele hoop die mij niets zeggen en bij ‘Gebruiker’ eentje ivm mijn werk.
Vraag 1: hoe kan ik dit oplossen?
Vraag 2: kan ik die aanmeldgegevens gewoon verwijderen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als iemand hier al een antwoord op heeft, laat het s.v.p. weten.

charl_ch.

charl_ch.

• Lid sinds 05 juli 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2013
  • 23:15

Ik had het zelfde probleem (Android 4.1.2)en als volgt opgelost:
Ga naar instellingen,
dan vergrendelscherm,
je krijgt dan een scherm met schermvergrendeling waaronder staat: met pincode beveiligd,
Tik dan op schermvergrendeling en kies dan onderaan het rijtje “geen”.
De pincode zou nu verdwenen moeten zijn.

Succes Charl

joris_verdonschot

joris_verdonschot

• Lid sinds 05 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2013
  • 23:45

charl_ch.
Ga naar instellingen,
dan vergrendelscherm,
je krijgt dan een scherm met schermvergrendeling waaronder staat: met pincode beveiligd,

Succes Charl

Dat zou de niemand werking moeten zijn, maar die optie kan ik om niet selecteren. Alles behalve pincode en wachtwoord staat uitgegrijsd.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 6 juli 2013
  • 00:32

Sander_M
Waarschijnlijk is er een zogenaamde apparaat beheerder actief op je toestel. Kijk even onder instellingen > beveiliging en daar ergens staat ‘apparaat beheerders’. Deze worden meestal geïnstalleerd als je bijvoorbeeld mail van de zaak/werkgever op wilt halen op je toestel. Met zo'n beheerder kunnen ze je dwingen om je beveiliging op te schroeven zodat niet iemand zomaar met jouw toestel bedrijfs info kan zien.

joris_verdonschot
charl_ch.
Ga naar instellingen,
dan vergrendelscherm,

Succes Charl

Dat zou de niemand werking moeten zijn, maar die optie kan ik om niet selecteren. Alles behalve pincode en wachtwoord staat uitgegrijsd.

Zoals eerder in het topic aangehaald, er is een apparaatbeheer actief, juist om de beveiliging hoog te houden.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

joris_verdonschot

joris_verdonschot

• Lid sinds 05 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 6 juli 2013
  • 07:35

Sander_M
Zoals eerder in het topic aangehaald, er is een apparaatbeheer actief, juist om de beveiliging hoog te houden.

Er was een apparaatbeheerder actief, maar die had ik al uitgeschakeld. Ik heb ook bij vpn gekeken en daar staat ook niets.

Bewerkt (6 juli 2013 07:50)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren