Samsung Galaxy S24: tot €384 voordeel én Galaxy Watch7 cadeau!

‘TikTok verplicht doelgerichte reclame, werkt aan groepchats’

Sebastien Marien
Sebastien Marien
18 maart 2021, 13:37
2 min leestijd
‘TikTok verplicht doelgerichte reclame, werkt aan groepchats’

Lees verder na de advertentie.

TikTok maakt het vanaf 15 april verplicht om reclame te personaliseren aan de interesses van de gebruikers. In de EU zal de maatregel niet gelden. Daarnaast werkt het bedrijf aan groepchats zodat populaire contentmakers makkelijker in contact kunnen komen met hun community.

Groepchats

Er staan heel wat veranderingen op het til bij TikTok. Volgens bronnen van Reuters wil TikTok evolueren van een video-app naar een sociale mediaplatform, dat melden bronnen van Reuters. De app gaat groepchats inzetten, en dat zal dienen als een manier waarop populaire gebruikers in contact kunnen komen met hun fans. Op dit moment is het enkel mogelijk voor fans om te reageren onder elk individueel filmpje.

Groepchats zijn al sinds 2019 beschikbaar in China, maar de voorbije jaren is de functie nog niet bij ons gelanceerd. Dat zou te maken hebben met de problemen die TikTok buiten China heeft ervaren. In De VS beschuldigde de regering Trump TikTok ervan dat het gegevens van Amerikanen kan delen met de Chinese overheid. TikTok ontkende die beschuldigingen. Uit een recent onderzoek blijkt ook dat het vertrouwen in TikTok in de VS erg laag is, en ook in India werd de app ook verbannen. Het is nog niet bekend of en wanneer de groepchats beschikbaar zullen zijn, want TikTok wenste om niet te reageren bij Reuters.

Beeld van video op TikTok

TikToks-advertenties

De populaire video-app wil verder zijn beleid rond advertenties verscherpen. Buiten de Europese Unie zal het verplicht worden voor gebruikers om in te stemmen met doelgerichte reclame. Dat zijn advertenties die volledig zijn aangepast op basis van de interesses van gebruikers. Kijk je bijvoorbeeld veel naar filmpjes met kooktips, dan zal TikTok bijvoorbeeld kookgerei weergeven in de app.

Het nieuwe beleid zal ingaan vanaf 15 april, maar omwille van de Europese privacyregels (GDPR) zijn wij er in de EU tegen beschermd. Dat wil zeggen dat het voor ons mogelijk blijft om te kiezen voor niet-gepersonaliseerde reclame in TikTok. Wat denk jij van de veranderingen in de app? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.

TikTok: Video's & Muziek

TikTok Pte. Ltd.

8,2
Gratis
Via Google Play

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!