Problemen Rabo Bankieren
Er zijn veel klachten over de nieuwe Rabo Bankieren-app, om het feit dat het gaat om een (trage) web-app, maar ook om het onoverzichtelijke en onduidelijke design. Afgelopen week lieten we je nog een concept zien van een designer die zijn eigen kijk geeft op hoe de app van de Rabobank er uit zou moeten zien.
De nieuwe problemen zorgen er voor dat er bij veel mensen niet meer in te loggen is. De applicatie blijft vasthangen bij het ‘laden-scherm’, waarbij een Rabobank-logo wordt weergegeven. Daarna gaat de app niet verder en is deze dus volledig onbruikbaar.
Oplossing
Ons advies is op dit moment de update niet te installeren, ook al heeft niet iedereen last van het probleem. De Rabobank geeft op Twitter aan dat er hard gewerkt wordt aan een oplossing. Een tijdelijke oplossing is het verwijderen en opnieuw installeren van de app.
@the_programmer1 Hoi, we werken hard om dit op te lossen. Je kan ondertussen proberen de app te verwijderen en opnieuw te installeren^Marlie
— Rabobank (@Rabobank) November 11, 2015
Het probleem daarbij is dat je het registratieproces opnieuw dient te doorlopen, wat inhoudt dat je de Rabo Scanner in de buurt moet hebben. We hebben dit geprobeerd en kunnen bevestigen dat de app na een her-installatie (en her-registratie) weer werkt.
Verwacht wordt dat de Rabobank snel met een update komt. Omdat de applicatie (gedeeltelijk) een web-applicatie is, kan het zijn dat je niet per se daadwerkelijk een app-update krijgt, maar dat het vanaf de kant van de Rabobank kan worden opgelost. Hoe dan ook is de keuze op dit moment: de app verwijderen, opnieuw installeren en opnieuw registreren of afwachten op een update van de Rabobank.
Update 12-11 08.30
Sinds gisteravond wordt er een nieuwe update uitgerold die bovenstaande problemen weer te niet doet. Zodoende kan er weer goed worden ingelogd in de Rabobank-app, waarna je gewoon alle bankzaken weer kunt uitvoeren en waarbij de problemen met het vasthangende ‘laden-scherm’, zijn opgelost.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Update van.niewe Rabo app:
Mijn Huawei geefr aan: kan nieuwe app niet installeren omdat er onvoldoende ruimte is.
Overigens is er wel voldoende ruimte aanwezig, na verwijderen van bestanden lukt het nog niet.
Waardeloos. Heb al een aantal malen opnieuw de rabobank app geinstalleerd, maar werkt nog steeds niet. Wel elke maand kosten in rekening brengen en adviseren om je bankzaken zelf te regelen, maar je dan laten stikken. Als dit niet snel word opgelost, dan maar gauw een andere bank kiezen.
Ik heb een toestel wat net drie maanden op de markt is met de laatste versie van Android. Tot medio november werkte de app van de Rabobank. Na de update tot op heden niet meer ondanks toezegging van de Rabobank medio half december met een werkende versie te komen. Als dit niet snel opgelost wordt werkt de Rabo niet meer voor mij en ga ik switchen.
Het blijft maar aan moderen met Rabo app
Het concept design van een week geleden toepassen alsjeblieft. Zag er prachtig uit.
Ik doe de bank zaken ermee, ga er niet mee naar bed. Kan mij het design schelen, als het maar werkt.
Echt een waardeloos app
Zo te lezen mag ik blij zijn dat ik nog op de oude versie draai.
Het lijkt wel een app uit 2009… Het moet veel vloeiender en sneller kunnen!
Idd problemen zijn verholpen met een fix sinds 21u vanavond!
Net geüpdatet heb hem enkel probleem
Stuk sneller
Na de update moest bij mij de app ook verwijderd worden en opnieuw geïnstalleerd. Het lijkt wel wat sneller te werken nu. Verder ben ik niet ontevreden over de vernieuwde app. Als de vingerprint scanner nu nog geïmplementeerd wordt dan is het voor mij een prima app.
Nieuwe update in de Play Store. Netjes verholpen
Je kan ook gewoon de “data” wissen via “instellingen” -> “apps” -> “rabobank” -> “data wissen”. Sneller dan een herinstallatie…
Werkt, ziet er niet uit, heeft volgens mij te maken met nodeloze complexiteit vanwege tigtig lokale identiteiten.
Werkt bij mij perfect. Design geen moeite mee. Het werkt, daar gaat het mijn om.
Bij mij werkt ie ook gewoon. Design is om te huilen.
Net geüpdate, kon niet inloggen dus app opnieuw geïnstalleerd. Lijkt iets sneller te werken maar voor de rest nog steeds erg onoverzichtelijk voor een mobiele app!