Rabo-app als financiële coach
De Rabo Bankieren-app moet steeds meer volgens de Rabobank steeds meer een ‘financiële coach’ worden die klanten meer grip geeft op hun financiën. Daarom is de indeling van de app veranderd zodat alle functies, van Rabo Betaalverzoek tot het aanvragen van een nieuwe betaalpas, een nieuwe en zo logisch mogelijke plek in de app hebben gekregen. Ook het app-logo is vernieuwd.
Nieuwe indeling
De Rabo App heeft nu ongeveer 300 functies. Al deze functies zijn dus opnieuw ingedeeld omdat uit klantonderzoeken blijkt dat mensen makkelijker hun weg kunnen vinden in de nieuwe structuur. Je kan straks in de vernieuwde Rabo Bankieren App ook makkelijk je betaalrekeningen van andere banken toevoegen in het startmenu. Dat kan uiteraard alleen als je hier zelf toestemming voor geeft. Deze nieuwe mogelijkheden ontstaan met de invoering van de PSD2-regelgeving. De komende maanden zullen de functies stap voor stap zichtbaar worden.
Niet alleen de app maar ook Rabo Online Bankieren verandert. De bank gaat stapsgewijs het uiterlijk veranderen en wat extra functionaliteiten toevoegen die aansluiten bij de wensen van de Rabo-klanten.
Beschikbaarheid
De Rabobank heeft met een team van 200 Rabo-ontwikkelaars gewerkt aan het vernieuwen van de Rabo Bankieren-app. De Rabo-app is een web-app waardoor op zowel iOS, Android of op een laptop hetzelfde werkt. Het voordeel hiervan is dat updates in keer worden doorgevoerd. En als er wijzigingen zijn dan hoeft er niet voor ieder platform een nieuwe versie ontwikkeld te worden.
De Rabobank zet zijn klanten automatisch over op het nieuwe design. Hiervoor hoef je zelf niks te doen. Meer informatie over de nieuwe wijzigingen kun je hier bekijken.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Het zal wel net zo gaan als met de Rabo wallet die werkt ook niet . deze sport beheersen ze niet bij de rabobank . Dat ondanks 200 man die daar mee bezig zijn
Als je van gemak houdt, overweeg dan bunq eens als bank. Een tijdje getest en ik ben helemaal om.
De app is er helaas niet sneller op geworden met de nieuwe UI
De app is echt nog steeds om te janken. Web-apps werken niet fijn. Dit is al zo sinds ik me kan heugen, en blijf bij iedere update maar hopen dat de app opnieuw gebouwd is en meetelt als een volwaardige app. Ik heb zelf ook vaak dat de app niet wilt laden, of dat hij blijft hangen. Ik dacht dat we in 2019 leven XD
Hopelijk komt deze app snel in de buurt van de andere banken qua functionaliteit. Mijn vrouw heeft ING en ik mis vaak echt zo vaak in de Rabo app.
Laten we hopen dat dit geen redesign is maar ook een backend change waardoor ze sneller zaken kunnen aanpassen en uitbreiden.
Heb het vernieuwde design al wel maar geen nieuw logo, ziet er wel beter uit vind ik.