Rabo Scanner

Lees verder na de advertentie.
De Rabo Scanner is de opvolger van de Random Reader en kan via het inlezen van speciale kleurencodes worden gebruikt om in te loggen en om betalingen en overboekingen te doen. De Rabobank meldt nu aan de Telegraaf dat dit kastje vanaf het eind van 2018 uitgefaseerd zal worden. De bank geeft aan dat het zogenaamde goedkeuringskastje voor veel mensen onhandig en overbodig is.
Momenteel is het nog verplicht om het kastje te hebben om de Rabo Bankieren-app te installeren maar ook dit is straks niet meer nodig. Bart Leurs, groepsdirectielid van digitale verandering bij Rabobank, geeft aan dat online bankieren nu net zo veilig is zonder het gebruik van de kaartlezer. Leurs geeft als voorbeeld de vijfcijferige inlogcodes en de vingerafdrukscanner of gezichtsherkenning in de huidige smartphones. Deze vormen van beveiliging worden ook steeds meer gebruikt door de consument waardoor het extra kastje overbodig wordt.
De Rabo Scanner blijft wel bruikbaar voor klanten die geen smartphone hebben.
Overige banken
Andere banken zoals SNS, ASN en Regiobank zijn ook bezig met het overbodig maken van de zogenoemde Digipas. Dit zal ook dit jaar gaan beginnen. Alleen ING stelt klanten in staat online te bankieren zonder het gebruik van een aparte kaartlezer. ABN Amro heeft nog geen concrete plannen om hun e.dentifier uit te faseren, alhoewel ze wel zien dat hun klanten deze lezer steeds minder vaak gebruikt.
Veel mensen zien toch graag een extra stap in het verifiëren van betalingen. Er waren bijvoorbeeld ontzettend veel klachten aan het adres van ING toen het besloot te gaan stoppen met de TAN-codes. ING-klanten kunnen een betaalopdracht bevestigen via een TAN-code die ze in een sms’je toegezonden kregen of opzochten in een papieren lijst.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik neem aan dat, wanneer je mobiel stuk is en je tijdelijk een of andere afgekeurde aardappel gebruikt om te kunnen bellen en sms’en, je dan dus ook weer gebruik mag maken van het kastje?
Hoe kan je anders geld van je spaar terugzetten om een nieuwe mobiel te kopen?
Ik snap dat mensen dat ding irritant vonden. Maar waarom moet het nou weer in 1 keer van verplicht kastje naar kastje afschaffen. Je klanten worden heen en weer geslingerd en voelen zich geforceerd worden. Het is zo ontzettend klantonvriendelijk. Waarom snappen ze het nou niet na de klachten bij ING? Klanten willen keuze. Ze willen tijd om ergens aan te wennen. En er zijn zat mensen die niet hun financiele zaken aan hun smartphone willen verbinden.
Rabo scanner moet toch boven bepaald bedrag.
Super irritant. Laatst zelfs een Tikkie mowten verifieren met de scanner.
bunq vindt ik op het punt van internetbankieren en betalen het best. Helaas krijg je geen rente