Proef ‘Vind mijn product’
Albert Heijn test momenteel deze nieuwe app als onderdeel van de proef ‘Vind mijn product’ in een vernieuwde Albert Heijn-winkel in Hoofddorp. Deze proef moet ervoor zorgen dat klanten op ‘een makkelijker en snelle manier een product in de winkel kunnen vinden. Dat wordt gedaan via de nieuwe ‘Vind mijn product’-app waar klanten een product in kunnen geven dat zij zoeken. De app wijst vervolgens de weg en binnen no time is het product in de winkel gevonden, aldus de supermarktketen.
De ‘Vind mijn product’-app is volgens Albert Heijn een soort Google Maps die je de weg wijst naar de producten die je zoekt. De app geeft de kortste route weer van jou naar het product. Het enige dat je hoeft te doen is het lijntje te volgen.
De app maakt gebruik van het ‘Interact Retail Indoor’-navigatiesysteem van Signify (voorheen Philips Lighting). Elke lamp in de winkel stuurt een unieke code uit die door de camera op de smartphone wordt opgevangen. Daarmee kan de exacte locatie van de telefoon bepaald worden op een digitale plattegrond van de winkel die in de app is opgeslagen. In de toekomst wil de supermarkt op basis van je plek in de winkel tips geven over het avondeten of je laten zien welke producten die je normaliter koopt, nu in de Bonus zijn.
Albert Heijn worstelt al 130 jaar met de vraag hoe ze het boodschappen doen en het koken gemakkelijker kunnen maken voor zijn klanten. Daarbij maakt de supermarkt veelvuldig gebruik van nieuwe technieken. Zo kun je je boodschappen binnen 2 uur bezorgd krijgen, met de AH Productscanner een aantal eigen merk-producten scannen om vervolgens extra informatie met behulp van augmented reality te tonen of Google Assistent vragen wat Albert Heijn momenteel in de Bonus heeft. Daarnaast is het bedrijf van plan om winkelen zonder kassa op korte termijn mogelijk te maken.
Beschikbaarheid ‘Vind mijn product’
De proef loopt 12 weken in de winkel aan het Genderenplein in Hoofddorp. Klanten van deze Albert Heijn kunnen de app gebruiken om binnen de winkel te navigeren en producten te zoeken.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Worstelt?
Wat mooi verhaal, maar de werkelijkheid is anders AH is vooral bezig met boeren en personeel aan het uitknijpen!
In België heeft de Colruyt een app waar je je boodschappen kan op ingeven. Die kan je boodschappen dan sorteren volgens de winkelinrichting. Heel handig. Maar uitbreiding met deze functie van AH zou het nog makkelijker maken. ‘k sta soms met de gsm in de hand te zoeken in de juiste gang, maar vind het nog niet. Zelfs al zie ik op mijn scherm een foto van het product, en de prijs ervan.
Eindelijk niet meer eindeloos zoeken naar een simpel product. Gewoon zonder iemand lastig te vallen met de vraag voor een bepaald product, gewoon een app erbij en voila? Nu de Jumbo en dan nooit meer onnodig ronddwalen in de supermarkt op zoek naar hetgene wat je graag wilt kopen.
Hoef ik nu ook niet want Doritos maakt de heatwave niet meer 🙁
Zou liever zien dat je ook kan bestellen onder de 70 euro iets meer bezorgkosten betalen dan prima
Geen behoefte aan. Ik vraag zelde iets en mocht ik het niet kunnen vinden vraag ik het. Ik vind dat er iets van persoonlijks moet blijven. Ik weet dat het uiteindelijk niet meer zo is maar dat is vele jaren later pas