Tap to go

Lees verder na de advertentie.
Supermarktketen Albert Heijn wil het zijn klanten zo makkelijk mogelijk maken. Daarom hebben ze Tap to go geïntroduceerd, een systeem waarbij een kassa of pinapparaat overbodig is. Je leest het goed, binnen een aantal AH to go-filialen loop je nu naar binnen, neemt wat je nodig hebt, en loopt zomaar weer naar buiten. Dat is natuurlijk niet het volledige verhaal, want er zit nog een kleine stap voor het naar buiten lopen.
Om zo snel en makkelijk te kunnen winkelen, download je de Tap to go-app waarmee je je Tap to go-kaart activeert. Als je een artikel uit het schap neemt, houd je de kaart tegen het prijskaartje, en het artikel wordt geregistreerd op je account. Na tien minuten zal het bedrag van de aankoop van je rekening gehaald worden. Tap to go is ook mogelijk zonder kaart, want naast de kaart kun je ook je Android-telefoon gebruiken om de aankoop te registreren, dat scheelt toch weer een kaart in portemonnee.
Tap to go is vanaf vandaag te gebruiken in de twee AH to go’s in het Academisch Medisch Centrum en volgende week zal het ook gebruikt kunnen worden in de AH to go bij het metrostation op Amsterdam Centraal.
Beschikbaarheid
Het is de bedoeling dat alle 80 AH to go’s de beschikking krijgen over deze technologie die het snelle winkelen mogelijk maakt. De AH to go is een afgeslankte vorm van een ‘gewone’ supermarkt waar vooral kleine boodschappen voor tussendoor of voor de lunch worden gedaan. Of Tap to go ook naar de andere filialen van Albert Heijn gebracht zal worden is nog niet bekend.
Bron: persbericht
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Het is nog maar de vraag of automatische incasso systemen voor een betere en snellere doorstroming zorgen. Bij Ikea bijvoorbeeld ben je juist vaak langer bezig vanwege diverse handelingen die je moet doen, die bij een bemande kassa niet hoeven te gebeuren. Daar is het in ieder geval niet sneller. Ook om rede dat Ikea-personeel vaak eerst aan klanten moet uitleggen hoe het werkt.
Dat wordt een andere baan zoeken voor de caissière. Nu nog even de vakkenvullers automatiseren.
Het gaat er echt niet om dat Albert Heijn het klanten makkelijk willen maken. AH wil gewoon zo veel mogelijk personeel op straat zetten (terwijl de boodschappen wel steeds duurder worden, win-win).
Genoeg mensen zitten hier helemaal niet op te wachten. In de AH waar ik kom, zijn onlangs zelfscankassa’s geplaatst. Met als gevolg dat de rijen bij de twee overgebleven normale kassa’s veel langer zijn geworden. Zeker oudere mensen vinden een normale kassa handiger, of ze zijn nog blij met een beetje persoonlijk contact. Maar op deze manier kon deze AH een grote groep jonge meiden die hier aan de kassa iets konden (bij)verdienen, op straat mikken. En dat is het enige wat telt.
Ik wacht nog even tot het afschrijven van je rekening ook niet meer nodig is. ?