Smartphonefabrikanten bieden bij hun nieuwe producten vaak pre-order cadeaus aan. Je kan zo profiteren van een gratis accessoire zoals oordopjes of een tabletcase als je het product voor een bepaalde datum bestelt. Helaas is er niet altijd sprake van een snelle levering van deze gratis accessoires. In het geval van Samsung kan het maanden duren voordat je je pre-order cadeau in huis hebt. Ik neem je mee in periode tussen de aanvraag van zo’n pre-order cadeau tot aan de levering ervan. Oh wacht.
Tijdsbestek aanvraag tot levering promotie
Ik heb op 22 februari de Samsung Galaxy Tab S8 Ultra besteld en heb gekozen voor de Book Cover Keyboard ter waarde van 349 euro als pre-order cadeau. Dat is een beschermhoes met toetsenbord en ingebouwde standaard in de hoes. De Protective Stand Cover voor de Tab S8 Ultra heb ik los aangeschaft bij de MediaMarkt en kon ik meteen meenemen. Op vrijdag 25 februari is de tablet al geleverd en ik heb meteen een aanvraag via de website van Samsung ingediend voor de Book Cover Keyboard-promotie. Pas een maand later kwam er een e-mail van de Samsung helpdesk met daarin de goedkeuring voor deze ingediende promotie en de volgende mededeling:
Goed nieuws! Je deelname aan onze promotie “Ontvang een Keyboard Cover bij pre-order van de Galaxy Tab S8, S8+ of S8 Ultra” met registratienummer *********** is goedgekeurd. We streven ernaar om binnen negen weken jouw Book Cover Keyboard te versturen naar het opgegeven adres.
Reactie van Samsung
Ik heb dus vier weken gewacht op goedkeuring van mijn aanvraag en vervolgens kan ik nog maximaal negen weken wachten totdat er een bezorger aan de voordeur staat met de Book Cover Keyboard. De looptijd van de aanvraag tot aan de levering kan dus oplopen tot 13 weken, oftewel bijna 3 maanden. Ik zit nu op een looptijd van 6 weken, bijna 1,5 maand. Dat terwijl deze hoes met toetsenbord bij de MediaMarkt hier om de hoek gewoon op voorraad ligt. Binnen 25 minuten kan ik de hoes in huis hebben of morgen als ik hem vandaag bestel via bijvoorbeeld Bol.com of Belsimpel.
Niet iedereen hoeft lang te wachten
Helaas ben ik niet alleen, want Androidworld-lezer Jurgen schreef ons dat hij als pre-order van de Samsung Galaxy S22 Plus had gekozen voor de gratis Galaxy Buds Pro ter waarde van van 229 euro: “Ik bestel de telefoon bij Vodafone op 12-02, geleverd op 18-03. Promotie ingediend 20-3. Volgens de aanvraag krijg je binnen 2 weken bevestiging na controle van de ingediende gegevens. Dat blijkt bij navraag wat te optimistisch, ik moet kennelijk rekenen op tenminste 3 weken.” Ook hij krijgt het soortgelijk bericht van Samsung dat het bedrijf ernaar streeft om binnen negen weken de Galaxy Buds Pro te versturen naar het opgegeven adres. “Al met al moet je dus TENMINSTE 3 MAANDEN wachten op je Buds die volop leverbaar zijn.” Hij vraagt zich af of dit in de industrie gebruikelijk is en of andere andere merken dat net zo doen. Ik heb dus die vraag neergelegd in onze Telegram-groep en daar kwamen de volgende reacties op:
Duco: “Ik heb de OnePlus 9 Pro + 50W draadloze oplader, besteld 29-03-2021, pre-order cadeau geregistreerd 30-03-2021, geleverd gekregen 18-05-2021.” Tussen de registratie en de levering zat 7 weken.
Tom: “OnePlus 9 Pro + 50W draadloze oplader, besteld 25-03-2021, 1 april geleverd en pre-order cadeau geregistreerd, geleverd op 4-06-2021.” Tussen de registratie en de levering zat ruim 9 weken.
Rick: “Ik heb mijn Galaxy Tab S6 toen besteld met een gratis Keyboard cover, deze werd gelijktijdig met de tablet geleverd (volgende werkdag). Dit was 22-12-2019.”
Timo: “Yep. Mijn Tab S6. Kreeg het toetsenbord er gelijk bij, heb ‘m fysiek gekocht.”
Er komen ook klachten binnen in de Samsung Members Community. In dit en dit gesprek op het forum geven meerdere klanten aan dat ze ontevreden zijn over de lange levertijd. Enkele personen geven aan dat het om een cadeautje gaat en dat langer wachten daarbij kan voorkomen. Daarop reageert een andere persoon met: “Dit is geen extraatje, dit is iets wat je hebt verdiend door snel te kopen!” Een Samsung-medewerker reageert als volgt: “Wij streven ernaar je aanvraag met ongeveer 2 weken te beoordelen, mijn collega’s op de promotieafdelingen hebben het een stuk drukker dan normaal en hierdoor duurt het helaas iets langer voordat je aanvraag is beoordeeld. Zodra je aanvraag is beoordeeld sturen we je hier ook een bericht over, houd ondertussen je e-mail goed in de gaten. We doen ons best om je hier zo snel mogelijk over te informeren!”
Hoe zit dat met jullie?
Het kan dus ook voorkomen dat je je pre-order cadeau meteen meekrijgt, maar een paar maanden wachten is dus ook aan de orde. Ik begrijp best dat er een administratieve afhandeling moet plaatsvinden, maar maanden moeten wachten op een product dat uit voorraad leverbaar is? Terwijl je als klant als een van de eersten een nieuw product hebt besteld? Twee of drie weken lijkt mij aannemelijker. Hopelijk kan Samsung meer duidelijkheid verschaffen, dan zal ik dit artikel aanpassen. In de tussentijd ben ik benieuwd naar jullie ervaringen? Hebben jullie wel eens een telefoon of tablet besteld inclusief zo’n pre-order cadeau? Zo ja, om welke combinatie ging het en hoe lang zat er tussen de aanvraag van het pre-order cadeau en de levering ervan? Laat het ons weten in de reacties hieronder.
![](/wp-content/uploads/2022/04/wachten-vrouw-625031ab54e44-scaled.jpg)
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Hetzelfde geldt voor de cashback van Samsung
Ik heb een Samsung S20 FE besteld in augustus 2021 waarbij een Google nest audio als cadeau zou zitten. Nu bijna 8 maanden verder en diverse malen contact en diverse toezeggingen nog steeds niets ontvangen. Ik hoop dat Samsung hier ook mee leest. Absurd is het gewoon.
Ik heb op 17-02-2022 de Samsung Tab S8 Ultra besteld en op 20-02-2022 aangemeld voor de promo toetsenbord twv € 349,-. Diverse keren gebeld en er word door de telefoniste van alles doorgegeven, maar uiteindelijk hoor je niets. Via Messenger bericht gestuurd en ik kreeg te horen dat er zo snel mogelijk een beoordeeld zal worden. Via WhatsApp bericht gestuurd zelfde verhaal. Ik vond het maar raar en uiteindelijk las ik op internet dat er gedupeerde waren die zelfs 8 maanden op oordopjes aan het wachten waren. Toen was de vertrouwen weg. Direct op 21-03-2022 heb ik de tablet terug naar de winkel gebracht en op instagram openbaar mijn klacht neergelegd. Het was een tablet met een groot scherm en ik vond het niet fijn op de schoot of plat op tafel. De toetsenbord was echt van belang!! Ik heb geen spijt dat ik de tablet terug heb gebracht. Ik ga ervan uit dat het een leugen is van Samsung. Zolang de voorraad strekt staat er!! Maanden laten wachten en vervolgens is de kans groot dat ze zeggen dat ze door de promo voorraad heen zijn. En over een paar maanden is de tablet een stuk goedkoper, dan heb je de toetsenbord alsnog gratis erbij voor ongeveer de zelfde prijs!
Ook cashback en uitbetaling inruilwaarde toestel duren bij Samsung al snel 2 tot 3 maanden. Het moet in 2022 toch mogelijk zijn dat binnen een week te regelen. Automatiseer het proces of neem tijdelijk meer personeel aan.
Ik zit al 8 weken te wachten op de buds die ik cadeau zou krijgen bij mijn galaxy s22 ultra.
Telefoon is 11 februari besteld via de webshop van Samsung. Bellen, WhatsApp en het forum, niks helpt. Ze worden na geleverd, dat is het enige dat ik hoor. Wanneer??? Niemand weet t.
Terwijl er genoeg zijn zou je zeggen. Bij elke grote webshop is vandaag besteld morgen in huis. Ik word hier niet vrolijk van……
een cadeau of geld terug acties waar altijd een lange tijd tussen zit heeft te maken met het feit dat je dan de wettelijke terug stuur termijn voorbij bent.
Je zou anders een telefoon kunnen bestellen en IMEI en bon invullen op de actie pagina en vervolgens de telefoon weer terug te sturen naar de winkel/webshop.
(Bron Samsung)
Ik heb na een maand niet eens een goedkeurings bericht gekregen, terwijl ik vaak gebeld heb.
Goed dat je hier aandacht aan besteedt, Claudia. Ikzelf heb op 4 januari de S21FE besteld, met als promotie de gratis Samsung Galaxy Buds2. Na 6 weken, op 19 februari, ontving ik de oordoppen. Ik vind het een lange wachttijd, maar goed. Alleen, toen begon de ellende pas.
De oordoppen bleken defect, werd ook dezelfde dag door de (bijna altijd onverstaanbare, en dat ligt niet aan de oordoppen) medewerkers van de telefonische Samsung helpdesk bevestigd. Ze zouden op 19 februari een retourlabel aanmaken en mailen. Die mail kwam maar niet. Ik heb wel 10 keer met de (overstaanbare) helpdeskmedewerkers gebeld. Elke keer werd een ticket aangemaakt, maar steeds gebeurde er niets. Pas toen ik via het forum van de Samsung Community aandacht hiervoor vroeg heeft een zogenaamde Community Manager bemiddeld. Toch werd er nog steeds niets opgestuurd. Toch maar steeds aangedrongen, gepost en gebeld. Eindelijk, op 18 maart kreeg ik het retourlabel via de Community Manager. Dat was dus weer 4 weken na de defectmelding. Datzelfde weekend heb ik de oordoppen teruggestuurd. In de track & trace zie ik dat ze binnen een paar dagen waren afgeleverd bij Samsung. Maar tot op heden (8 april, alwéér 3 weken later, opnieuw geen enkele reactie van Samsung. Geen bericht van ontvangst, niets.
In totaal ben ik dus al sinds 4 januari bezig om de gratis oordoppen te krijgen. Dat is bijna 14 weken ofwel 3,5 maanden ofwel ongeveer 100 dagen (!!) na de aankoop van mijn S21FE! En het eind is nog niet in zicht. Want ik moet nog steeds een ontvangstbevestiging krijgen van de teruggestuurde defecte Buds2, vervolgens een mail dat de nieuwe Buds2 worden toegestuurd en dan moet het nog eens worden verzonden. Ik hou mijn hart vast.
Het is absoluut SCHANDALIG wat Samsung hier presteert. Klanten lokken met gratis spullen, maar ze veel te laat leveren, zelfs defect in mijn geval, en vervolgens nergens op reageren. De helpdesk is ook compleet nutteloos. Ik hoop dat jullie van AW hier eens achteraan gaan, want blijkbaar worden veel meer mensen op deze schandalige manier door Samsung behandeld. Ze willen zich graag als topmerk profileren, maar hun praktijken en service zijn van het allerlaagste niveau!
6 weken wachten op buds-pro bij Samsung S22 via Coolblue. En in september 10 weken wachten op een S-pen hoesje bij een Samsung Z Fold3 via Samsung webshop.
Ik heb van OnePlus direct een reactie gehad dat de lader binnen 60 dagen zou worden verstuurd, na 60 dagen een e-mail ontvangen dat het wegens grote drukte nog 2 weken ging duren en dat klopte exact. Communicatie was goed maar waarom het 60 dagen moet duren begrijp ik niet.
Bij Samsung mijn S22 ultra in pre order besteld, op 25 februari mijn S22 ultra en gratis buds ontvangen!
Ik heb laatste keren rechtstreeks bij Samsung gekocht. M’n s22 ultra. Kreeg direct korting en ook de buds bij de levering. Scheelde me 270 euro tov coolblue!
Hier hetzelfde na bestellen van een tab s8 plus. Uiteindelijk maar een andere hoes (zonder toetsenbord) gekocht om niet al die tijd onbeschermd rond te lopen.
Inmiddels de hoes met toetsenbord wel ontvangen, die plak ik er nu op als ik wil tikken.
Duurt maar 9 weken voor ik de buds 2 binnen heb die ik bij mijn tablet kreeg volgens Samsung. Scheelt dat ik ze direct weer verkoop. Ik hou het bij mijn JBL koptelefoon.
Hier in huis 2 keer exact hetzelfde traject. Bijna euro 2.000 uitgegeven en meteen betaald bij pre-order en nu maanden wachten.
Tot op de dag nauwkeurig doorloop ik hetzelfde traject Claudia. Maanden wachten op de keyboard cover. Terwijl juist de Tab S8 Ultra schreeuwt om een toetsenbord.
Ik hoop dat je de toetsenbord krijgt, maar ik denk van niet. Er staat duidelijk op zolang de voorraad strekt! Ze laten je maanden wachten en dan is de promo voorraad op. Ik heb de mijne terug gebracht. Over een paar maanden zal de tablet goedkoper zijn.