‘Ok, Google, ik vroeg je niets

Lees verder na de advertentie.
Het komt nog wel eens voor dat je “Sorry, ik begrijp het niet” te horen krijgt als je een Netflix-serie aan het kijken bent, of ineens een hele uitleg van de snelste route naar de bibliotheek in het centrum opgelepeld krijgt. De Google Assistent wordt dan dus geactiveerd terwijl je helemaal geen ‘Hey Google’ of ‘Ok Google’ hebt gezegd. Dit komt ook vaak voor in een lawaaierige omgeving. Het slimme hulpje detecteert dan iets dat vergelijkbaar klinkt. Het kan ook gebeuren dat je de Google Assistent juist traag vindt, en dat hij of zij in jouw ogen sneller moet reageren.
Als dit het geval is, is het hoog tijd dat je de gevoeligheid van de Google Assistent op je Google Home, Google Nest Mini, Google Nest Hub, of Smart Clock aanpast. Hoe je dat doet, lees je hieronder. Let wel, de uitleg werkt alleen als je de Google Assistent op de Engelse taal ingesteld hebt.
Gevoeligheid ‘Ok, Google’ instellen
Je kunt bepalen hoe vaak de Google Assistent op je spraakopdrachten reageert met de gevoeligheidsinstelling ‘Hey Google’. Met deze instelling kun je dus kiezen hoe gevoelig je apparaat is voor woordgroepen die klinken als ‘Hey Google’ of ‘Ok Google’. Deze instelling is beschikbaar op de meeste luidsprekers en smartdisplays met de taal van Google Assistant ingesteld op Engels.
> Open hiervoor allereerst de Google Home-app
> Selecteer vervolgens het Google Home-, Google Nest- of Google Nest Hub-apparaat
> Tik op het tandwieltje om de ‘Apparaatinstellingen’ te openen
> Scroll naar het kopje ‘Meer’ en tik op ‘Hey Google’-gevoeligheid
Nu kun je de gevoeligheid van de Google Assistent op het apparaat dat je geselecteerd hebt aanpassen. De optie werkt zoals gezegd alleen als het apparaat op de Engelse taal ingesteld staat.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Stop a.u.b. met dit soort ‘nieuwtjes’. Wacht tot een app/functie werkt in Nederland/het Nederlands.
Is toch ongelooflijk dit soort berichten!
Ik volg veel tech-sites, dus ook deze…
Wekelijks berichten over nieuwe functies van Google-apparaten….etc.
Eerst ga je hele tekst door, ondertussen steeds enthousiaster wordend over weer een nieuwe functie…..
Met aan het eind telkens weer de dooddoener,………..’maar (voorlopig) niet in Nederland of Nederlandse taal beschikbaar” …..Zucht!
Ik weet dat iedere klik op zo’n item weer positieve aantallen voor adverteerders oplevert, maar begin zo’n artikel met deze altijd laatste mededeling……
Voorkomt veel teleurstellingen….
Dit was al een tijdje bekend, wacht nog steeds op de NL ondersteuning
Wat een onzin weer. Alleen engelse taal. Hoe moeilijk kan het zijn…..