OnePlus Support leest niet goed

Lees verder na de advertentie.
OnePlus Support is niet heel erg betrouwbaar. Wanneer je veel op het OnePlus-forum en op Reddit vertoefd, zul je deze opmerking vaker zijn tegengekomen. Als voorbeeld: in het geval van de vreemde ‘Jelly Scrolling Effect’, waarbij tijdens het scrollen de inhoud op het scherm uitgerekt en weer in elkaar gedrukt wordt, gaf deze afdeling op Reddit al aan, dat het euvel in een toekomstige update zou worden verholpen. Even later gaf OnePlus zelf aan dat het scroll-effect ‘natuurlijk’ was en dat er geen verschillen tussen de kwaliteit van schermen zit.
Een OnePlus 5-gebruiker meldt in een tweet dat hij ten opzichte van zijn OnePlus 3T nu een screen-on-time kan noteren van maar liefst 9 uur. De screenshot in de tweet verduidelijkt dit, maar blijkbaar niet genoeg. OnePlus Support denkt namelijk dat de OnePlus 5-gebruiker een probleem met zijn smartphone heeft en vraagt hem wanneer hij ‘het probleem’ heeft ontdekt en wat hij tot nu toe heeft gedaan om de klacht op te lossen. Het lijkt hier alsof er een standaard script wordt gebruikt, zonder eerst goed de tweet door te nemen.
Even later reageert iemand anders op de reactie van OnePlus Support (‘This is the quality of support’) en ook hier gaat het mis. OnePlus Support wil hier een specialist van OnePlus India op zetten. Wederom wordt er niet goed gelezen en lijkt alsof er een bot achter zit die standaard scripts uitvoert. Het is jammer dat er niet altijd adequaat wordt gereageerd op berichten van klanten, hier zou een snelcursus communicatie zeker van pas komen.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Mag ik nu concluderen dat het nog wel mee valt het jelly effect maar dat je er wel last van hebt?
Hé.. maar eh.. best nog een lang verhaal over een verkeerd begrepen tweet hè.
De vraag is of dit niet erg opgeblazen wordt in de media omdat er een paar incapabele mensen aangenomen zijn bij OP.
Hoe het ook is als gebruiker voel je dan op zijn minst even je bloeddruk stijgen.
Is het jelly effect al eigenlijk opgelost of gaat dit opgelost worden? Waarom zetten ze eigenlijk de schermen er onderste boven in?
Is het echt hinderlijk of gewoon raar?
Waar gewerkt voor vallen spaanders. Ik heb geen idee wat die support medewerkers betaald krijgen. Maar ik heb in mijn jeugd op de klantenservice van KPN gewerkt als coach en geloof mij…de hulp is ook hier echt dramatisch. Net een sociale werkplaats ?
Volgens mij is het probleem juist dat het te lang is. Zo kun je te weinig genieten van de dash charge. Een dag niet geladen is een dag niet geleefd.
Het zou toch kunnen dat de supportafdeling van Oneplus die 9 uur screen time te kort vind en graag wil helpen dit op te krikken naar een acceptabele tijd.
Hahaha lekkel goeiekoop.