Vanaf 2 oktober zullen alle particuliere klanten van Ziggo een flinke snelheidsboost ervaren op hun internetverbinding. Ook zakelijke abonnementen krijgen een snelheidsupgrade. Het enige wat klanten moeten doen om van deze verbetering te profiteren, is hun modem resetten. Als klanten dat niet zelf doen, zal Ziggo hun modems in november op afstand resetten.
Downloadsnelheid verdubbeld bij Ziggo
De downloadsnelheid voor klanten met het Basic, Start en Start XXL-pakket verdubbelt naar respectievelijk 100, 200 en 400 Mbit/s. De uploadsnelheid voor Start XXL-klanten wordt verhoogd naar 40 Mbit/s. Voor Complete-klanten wordt de downloadsnelheid verhoogd naar 500 Mbit/s en de uploadsnelheid naar 50 Mbit/s. Voor Max-klanten wordt de nieuwe uploadsnelheid 60 Mbit/s. Daarnaast verhoogt Ziggo voor klanten met een Giga-abonnement de uploadsnelheid naar 100 Mbit/s.

Robin Kroes, Executive Director Consumentenmarkt bij VodafoneZiggo, zegt er het volgende over: “We zijn ontzettend blij met onze klanten, daarom verhogen wij de internetsnelheden dit jaar voor de tweede keer. We blijven investeren voor onze klanten zodat zij de beste ervaring op ons netwerk hebben en soepel blijven videobellen, gamen, online shoppen, TV kijken en streamen.”
Om van deze verhoogde snelheden gebruik te maken, hoeven klanten alleen hun modem te resetten. Dit kan door de stekker van het modem gedurende één minuut uit het stopcontact te halen. Na het opnieuw opstarten van het modem zijn de nieuwe down- en uploadsnelheden direct beschikbaar. Modems die klanten niet zelf resetten, zullen gedurende de maand november door Ziggo ’s nachts op afstand worden gereset.
Om optimaal van de nieuwe snelheid te gebruiken, kan het geen kwaad om direct even je wifi-netwerk te controleren. Welke voordelen dat heeft, lees je hier.
Ben jij ZiggoVodafone-klant? Ben je blij met deze provider en de de verhoging van de internetsnelheden? Of schieten ze toch nog tekort? Laat het ons weten in de reacties, en als je tips hebt voor optimalisatie dan horen we het natuurlijk ook graag.
App niet meer beschikbaar
nl.ziggo.android.tv
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
De sky is de limit. Ik zit al jaren op 200mbps up en down en dat bevalt prima. Met een NAS is het wel prettig dat je van buitenaf gegevens met hoge snelheid kunt downloaden of dumpen. Wanneer ik veel vanuit huis werkte, merkte ik toch zeker wel dat ik minder soepel kon manoeuvreren dan op het gigabyt netwerk bij mijn werkgever. Dan ik een hoge up-en download-snelheid echt wel belangrijk zeker als je partner ook thuis aan het werk is.
Meestal komt daarna bij Ziggo subiet een forse prijsverhoging. Bovendien is de klantenservice bedroevend slecht. Met afstand de slechtste provider in Nederland.
Ben nu sinds 2 maanden weg bij Ziggo, heb nu voor een fractie van het maandbedrag van Ziggo, Delta glasvezel internet, supersnel 1 Gig, en lekker stabiel.
Het zou beter zijn als ze zorgen voor een stabiel internet .
De prijs zal altijd stijgen beslist niet dalen alles gaat iedereen veel geld kosten. Dus al die lul verhalen van goed koper ik geloof er geen Reet van. Dan moet je in het buitenland gaan wonen dat is de oplossing maar ik doe dat niet ben Nederlander en geen outcast.
Ziggo is de duurste provider hier in de regio.
Dat konden ze zich lang permitteren omdat ze de enige waren.
Maar ook kleinere plaatsen en dorpen worden nu razendsnel aangesloten op concurrerende glasvezel providers.
Ziggo verhoogd niet de snelheden omdat ze zo veel om hun klanten geven zoals ze zo schijnheilig in de media roepen maar puur omdat het noodzaak voor hun is omdat veel klanten overstappen naar eindelijk beschikbare concurrerende providers.
Veel Ziggo klanten krijgen nu eindelijk een keus.
Ze voelen de hete adem van glasvezel in de nek, zeker nu iedereen glas-sprieten voor de deur uit de stoeptegels heeft steken.
Alleen heeft glasveel 1Tb upstream, en dat kan Ziggo nog niet … maar niet iedereen gebruikt ook echt 1Tb up, dus zo erg is het voorlopig niet.
Vrijwel niemand gebruikt 1 Tb upstream en dat blijft nog heel lang helemaal niet erg hoor.
Ik blijf het lekker bij mijn 100mb houden van t-mobile. Ik woon alleen dus heb niet meer nodig.
Denk dat je 1gbit bedoelt ipv 1tb.Maar ziggo voelt inderdaad de hete adem van glasvezel.Ben zelf ook 3 jaar geleden overgestapt naar glasvezel van kpn en ben goedkoper uit met sneller internet.Zelfs een collega die zweerde bij ziggo en jarenlang klant was is overgestapt op glasvezel…dat zegt wel wat over trouwe ziggo klanten.
Voor bedrijven en fanatieke thuiswerkers is 1 TB echt wel leuk. Ook als je zelf thuis een NAS server hebt staan. Ik word nog regelmatig als trouble shooter bij mensen met Internet en of e-mail problemen ingeroepen en dat is de ondersteuning van Ziggo vaak uiterst onprofessioneel, onvriendelijk en ondeskundig.
Mijn zoon werkt veel met grote video-bestanden, daarom hebben we toen die glas-spriet aan laten sluiten. Daar hebben we prima internet mee, en Ziggo kon ons die snelheid niet leveren natuurlijk.
Dit heeft KPN in juli al gedaan, dus Ziggo kan niet achterblijven.
Ziggo had dit al in Mei 2023 gedaan en verhoogt het dus nog een keer dit jaar
https://www.telecombinatie.nl/nieuws/ziggo-snelheidsverhoging-2023-sneller-uploaden-en-downloaden
Alleen waar KPN glasvezel heeft.
Het overgrote deel van de klanten van KPN heeft nog DSL aansluitingen via de oude telefoonlijnen.
De maximale snelheid is 50 mbit en als je geluk hebt 100 mbit.
Die snelheden kan KPN technisch niet verhogen omdat daar hele andere technologie voor nodig is en de huidige infrastructuur daar niet geschikt voor is.
De prijsverhoging zal dan snel volgen
Inderdaad! ?