De Ziggo Go-app geeft voor twaalf zenders 1080p-kwaliteit door, in plaats van 720p. De beeldkwaliteit is niet op elk apparaat verbeterd, maar wel op Android TV, Amazon Fire TV en Apple TV 4K. Helaas hebben Chromecast-gebruikers pech: die blijven steken op een resolutie van 720p.
Ziggo Go
De Ziggo Go-app is de app waarmee je de zenders van Ziggo kunt bekijken op je smartphone of via dongels zoals Amazon Fire TV. Het is de manier om zonder je televisiekastje toch televisie van Ziggo te kunnen kijken. Je kunt er live televisie op kijken, maar bijvoorbeeld ook televisieprogramma’s die je hebt opgenomen terugkijken.
Ziggo laat weten dat de volgende zenders in de betere beeldkwaliteit te bekijken zijn: NPO 1,2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Veronica/Disney XD, Net5 en Ziggo Sport. Later volgt de zender Love Nature (via Movies & Series XL) zo snel mogelijk. Ziggo Go laat weten dat er wel wat haken en ogen zitten aan het verhaal: zo kun je de televisiezenders alleen op deze beeldkwaliteit bekijken als je live kijkt. Wel zegt Ziggo dat dat ‘op dit moment’ zo is, wat impliceert dat het later wel naar ook de terugkijk-opties komt.
Zenders in 1080p
De 1080p-beeldkwaliteit werkt niet op je smartphone, maar alleen op Android TV, Apple TV en Fire TV, die -zoals de naam al doet vermoeden- alleen werken op televisietoestellen. Volgens Ziggo komt 1080p volgens experts pas volledig tot zijn recht vanaf 42 inch. Daarnaast is het uiteraard ook een voorwaarde dat je op de internetverbinding van Ziggo zit (en dat je apparaat HEVC-techniek ondersteunt).
Het is jammer dat het niet werkt op een Google Chromecast. Dat komt volgens Google omdat Chromecast een ‘verlengstuk is van je mobiel’. Daarbij verwijst het dus uiteindelijk terug naar dat verhaal van die experts en die 42 inch, wat zonde is, want een telefoon kan wel 1080p beelden wel doorgeven. Het is te hopen dat Ziggo hier nog iets aan doet, zodat meer Android-gebruikers ook van deze betere kwaliteit kunnen genieten.
Heb jij de mogelijkheid om de zenders via Ziggo nu in 1080p te bekijken? Laat het nu achter in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Komt gelukkig binnenkort glasvezel, doei Ziggo
Beste mensen van Android World : Zouden jullie een artikel kunnen wijden over dit slepende inlogprobleem en de slechte communicatie binnen de Ziggo Community over het inlogdrama van de Ziggo Go TV app?
Dit als een stok achter de deur om Ziggo eens vaart te laten maken met het oplossen van dit probleem.
Dit probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn. Update van de app komt eraan
Dat herken ik. Je kunt alleen maar de Ziggo klantenservice bereiken, maar die hebben totaal geen communicatie met degene die over development en communities gaan. Het enige wat ze kunnen is je enigszins compenseren voor het geleden ongemak.
Ik heb een Google TV 4K maar ik moet dagelijks opnieuw inloggen. Ziggo zelf doet alsof ze door de bliksem zijn geraakt als je er melding van maakt.
Niet alleen hebben Google Chromecast met TV-gebruikers de pech dat ze geen Full HD kunnen hebben, ze zitten nog altijd met het probleem opgescheept dat ze iedere keer moeten inloggen sinds lange tijd wat schijnbaar niet op te lossen blijkt te zijn!
Deze draad volg ik al een tijd. Leegloop bij Ziggo. Ik ben daar ook vertrokken en zit nu op 1 Gb/s glasvezel…
Het steeds weer terug komende inlog trauma bij Ziggo. ??
Hier niet elke dag, maar om de paar dagen is het wel weer zover om opnieuw in te loggen.
Andere apps zoals hbo max, SkyShowtime, Discovery+ hebben dat gedoe niet op onze chromecast.
Prijzen gaan straks weer omhoog bij Ziggo door de jaarlijkse inflatie correctie, maar een app die fatsoenlijk werkt zonder het dagelijks inlog gedoe zit er nog steeds niet in. ?
Hi Michel, dat klinkt als een niet zo heel fijne ervaring. Het kan echter te maken hebben met het onderstaande (dank Patrick):
https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Ziggo-GO-TV-app-Gebruikersnaam-en-wachtwoord-niet-onthouden-en/m-p/1148323