Van Ziggo Mobiel naar Vodafone
Dit voorjaar was het even goed kijken voor Ziggo Mobiel gebruikers: ze werden op de hoogte gebracht dat Ziggo Mobiel zou gaan stoppen. Er konden geen nieuwe abonnementen worden afgesloten. Ziggo Mobiel zou nog wel een tijdje bestaan, maar daarna worden overgezet naar Vodafone, vanwege de joint venture van beide bedrijven. Toentertijd werd er ook al duidelijk gemaakt dat klanten in juni of juli een persoonlijk aanbod zouden krijgen. Het is nog net juli, en de eerste mailtjes van Ziggo met een persoonlijk aanbod aan klanten druppelen nu binnen.
Er worden een paar zaken duidelijk uit deze mailtjes. De eerste is dat klanten automatisch worden overgezet naar Vodafone per september of oktober, deze periode verschilde per mail. Enkele voorbeelden van Tweakers laten zien dat Ziggo Mobiel klanten er niet slechter van worden.
Zo zijn er meerdere gebruikers op het forum van Tweakers die laten weten van een Ziggo Mobiel Ruim 4G met 1,5 GB data, 500 min bellen en onbeperkt sms voor 15 euro per maand naar 6GB data te gaan met onbeperkt bellen/sms, voor dezelfde 15 euro per maand. Een andere gebruiker heeft een family-abonnement voor 27,50 euro per maand met 3GB en onbeperkt bellen/sms, en krijgt een aanbod om over te stappen naar twee abonnementen van Vodafone Red Essential (Special) voor 12,50 per maand met 6GB data en onbeperkt bellen/sms.
Het abonnement blijft per maand opzegbaar. Bij de prijzen is al de combinatie van Ziggo en Vodafone meegerekend, waarbij je bij bepaalde abonnementen 5 euro korting krijgt en een verdubbeling van data. Het lijkt erop dat Vodafone de data dus verdubbelt, en deze nog een keer wordt verdubbeld door de Ziggo-Vodafone deal. Nog niet alle klanten krijgen een mail van Ziggo, dit lijkt in fases te gebeuren. Het kan dus nog even duren voordat jij een persoonlijk aanbod krijgt, dit is een kwestie van geduld hebben.
Bron: Tweakers
Bedankt voor de tip Frits!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Mooie samenwerking. Vodafone krijgt duizenden klanten erbij die straks potentieel kunnen verlengen naar duurdere abonnementen!
Heb ziggo family ruim 4g (2 sims onbeperkt bellen en sms en 3 GB data delen dus 1,5GB per sim) dit kost me 27,50 euro per maand.
Internet en tv en bellen vast had ik al opgezegd.
Nu kan dat niet meer omdat ze de data gehalveerd hebben en de abonnementen met 5 euro verhoogd als je de thuisdiensten opzegt.
Heb nu een aanbod van 25 euro voor twee abonnementen van vodafone red voor onbeperkt bellen en sms en 6 GB data per sim.
12,50 is niet duur voor 6GB en bellen en sms onbeperkt 4G maandelijks opzegbaar en na 6GB onbeperkt data maar dan langzamer toch!?
Wat een gezwam zeg prima aanbod van ziggo/Vodafone de jankkers die klagen zijn te vroeg overgestapt of hebben niet opgelet.punt!
Mooie aanbieding van ziggo gehad familie bundel naar € 12,50 6gb en bel/sms onbeperkt ! Nergens anders voor die prijs .
Ik voel mij behoorlijk bekocht door ziggovodafone! Ik had tot eind mei 2017 een Ziggo mobiel abonnement en via de eerste actie ” friends and familie” mij laten overstappen naar een Vodafone red abonnement. Nu komen ze met een verbeterde abo. Het verschil zit hem in: mijn oude Ziggo MOB betaalde ik €15 en kreeg o.a. 1500mb. Nu heb ik Vodafone red abo van €18 (€5 korting) met 3GB aan data en vast contract niet maandelijks opzegbaar!! Terwijl ik bij de nieuwe actie voor €15 EN 6GB aan data krijg EN maandelijks opzegbaar eigenlijk zou kunnen krijgen!! Dus was ik te snel ingetrapt met de actie van friends and familie.
Ik vind dit niet leuk en ook niet eerlijk. Omdat ik ook aantal maanden geleden de aanbod had gekregen om overgezet te worden en werd ik doorverbonden alles alleen kwam ik zogenaamd niet door de credit check. Ik wou toen mijn mb en belminuten verhogen op de abo die ik al had van 500 mb en 150 belmin naar onbeperkt dit kon niet omdat alle abo werden overgezet naar vodafone en toen dacht ik oke dan zeg ik me abo maar op om niet steeds buiten de bundel te gaan en dergelijke en kijk nu eens wat er gebeurd. En dat terwijl ik ook altijd netjes heb betaald en alles. Is niet eerlijk
Leuk voor diegene die beide abonnementen al enige jaren hebben. ?
Voel mij een beetje belazerd, ik had net een paar maanden een ziggo mob abb en kreeg toen een bericht dat ziggo mobiel over ging naar vodafone.
Met de aanbieding van ziggo voor het vodafone abb was ik wel tevreden, omdat ik pas een paar maanden het ziggo abb had hoefde ik de eenmalige aansluitkosten van 25 euro niet te betalen.
Maar op de 1e rekening van vodafone werd dit wel in rekening gebracht. jammer jammer jammer
Klopt! Alle Ziggo-mobiel klanten zullen de komende maanden benaderd worden door VodafoneZiggo. De regel is dat je er op vooruit gaat, óf minder gaat betalen voor hetzelfde abonnement.
Deze abonnementen blijven overigens maandelijks opzegbaar, in tegenstelling tot de normale Vodafone-contracten. Voor het eind van het jaar worden alle klanten automatisch overgezet naar Vodafone met dit aanbod.
Handig om te weten: het duurt 6 werkdagen voordat jouw nieuwe simkaart in werking wordt gesteld. Let hier dus op wanneer je binnenkort op vakantie gaat.
Heb je jouw aanbod nog niet ontvangen als Ziggo Mobiel abonnee? Even bellen met de klantenservice van Ziggo en ze regelen het voor je. De klantenservice van Vodafone heeft geen toegang tot de systemen van Ziggo Mobiel.
@eentje: helaas voor jou. Even voor de duidelijkheid: dit aanbod geldt enkel voor bestaande Ziggo Mobiel abonnees. Klantenservicemedewerkers hebben ook niet de mogelijkheid dit voor andere mensen af te sluiten. Er wordt op de achtergrond een check gedaan op het ICCID.
@annoniem: dit aanbod geldt voor bestaande Ziggo Mobiel klanten. Het is nooit mogelijk geweest een mobiel abonnement af te sluiten bij Ziggo zonder minstens internet bij deze provider te hebben gehad. Dit is exact dezelfde reden waarom het geen KPN-compleet voordeel krijgt als je enkel mobiele telefonie van de KPN hebt, maar geen mogelijkheid hebt internet van hun af te nemen omdat je geen DSL-lijn in huis hebt liggen.
Helaas gaan ze niet met al hun klanten even netjes om.
Mijn moeder heeft ook de aanbieding ontvangen, en is er erg tevreden mee.
Deze aanbieding is alleen geldig als je Ziggo mobiel klant ben. Omzetting duurt 1 week, het Vodafone abonnement blijft maandelijks opzegbaar zolang je deze abo vorm blijft houden.
Hoe zit het met Vodafone klanten die al jaren klant zijn en geen ziggo kunnen krijgen??
Hoe zit het met het behouden van onbeperkt internet maar vertraagd na het aantal GB’s? Blijft dat het zelfde?