YouTube TV lijkt wat te veranderen aan gedeelde accounts. Het lijkt echter tweeledig te zijn: enerzijds is er echt een technisch probleem, anderzijds is YouTube ook niet zo’n fan van accounts die veelvuldig worden gedeeld.
YouTube TV
Sommige mensen met een gedeeld account merken dat dit mechanisme stuk is. Zelfs binnen hetzelfde huishouden lukt het niet om in te loggen op YouTube TV. Het kan dus ook een technisch probleem zijn, waarvoor YouTube aanraadt om het account van de persoon met de problemen uit het familie-account te verwijderen en diegene weer toe te voegen. Dat klinkt vrij spannend, als je in gedachten hebt wat we zometeen gaan vertellen, maar dat schijnt wel te werken.
YouTube geeft ook aan dat er een probleem is en dat er wordt gewerkt aan een oplossing: ”Ik wilde even een update geven – engineering is hiervan op de hoogte en bekijkt momenteel hoe dit opgelost kan worden. In de tussentijd is er een oplossing. Als je het familielid verwijdert en opnieuw toevoegt, zouden ze weer moeten kunnen inloggen. Ik laat het jullie wel weten als ik hier meer over hoor!”
Accounts delen
Cordcuttersnews schrijft tegelijkertijd echter ook dat steeds meer mensen een pop-up krijgen met daarin een bericht dat mensen terug moeten keren naar hun thuislocatie of hun eigen YouTube TV-abonnement moeten nemen. Het is bij YouTube TV altijd al een regel geweest dat je alleen mag delen binnen je huishouden, maar dit is nooit heel fanatiek gecontroleerd. Buiten je huishouden delen werd dus niet echt bestreden. Maar dat lijkt nu te veranderen. Netflix heeft daarvoor een eerste aanzet gedaan door het delen van accounts tegen te gaan en een extra bedrag per maand te vragen voor zulke accounts.
Ben jij dit al tegengekomen? Het technische probleem of de pop-up? Laat het nu weten in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
YouTube TV hebben we toch niet in Nederland. Dus boeie
Het is overal hetzelfde, eerst gratis laten wennen en vervolgens zorgen dat ze een account nemen omdat ze niet meer zonder kunnen.
Goed voorbeeld doet goed volgen. ?
Account sharen is een keuze die mensen zelf maken. Dit wordt door geen enkel bedrijf op deze manier aangeboden of aanbevolen. Bedrijven adviseren dat niet te doen vanwege veiligheid
Jij werkt neem ik aan ook niet voor twee bedrijven waarvan slechts één je salaris betaald.
Als je toestaat dat het account door het hele gezin mag worden gebruikt moet je niet raar opkijken als nog steeds gebeurd als de kinderen uit huis gaan. Het is nog steeds een gezin.
Ziggo had destijds ook niet in de regeltjes staan dat je een account niet buiten het huis mocht delen, werd ook naderhand aangepast omdat het moment kwam dat er meer te verdienen was.
Dat is ook de reden waarom deze bedrijven een boost krijgen.