Heel wat gebruikers hadden in de afgelopen maanden last van een fout in Google Maps voor Android Auto. Tijden het rijden raakte hun telefoon telkens het gps-signaal kwijt. We bespreken drie mogelijke oplossingen.
Oplossing gps-probleem Google Maps
Heel wat gebruikers van Android Auto rekenen dagelijks op de navigatie van Google Maps. De navigatie-app wijst hun immers de beste weg door de ochtendspits. Een groep gebruikers heeft al maanden last van een bepaalde softwarefout in hun navigatie-app. Als ze in Android Auto met Maps navigeren, raakt hun telefoon het gps-signaal kwijt. Navigeren op je telefoon zonder met Android Auto te verbinden, werkt wel vlekkeloos.
Google stelt dat het deze fout heeft opgelost met versie 11.66 van Google Maps. Als je jij in Android Auto dus geregeld het gps-signaal kwijtraakt, dan kun je dus het beste controleren of er en update klaarstaat voor Maps op je telefoon. Een deel van de getroffen gebruikers stellen alvast op het support-forum dat het probleem voor hun is verholpen na deze update.
Alternatieve oplossingen
Als dat voor jou het probleem nog steeds niet oplost, dan zijn er nog steeds dingen die je kan proberen. Dit probleem bestaat namelijk al voor langere tijd voor veel mensen en in de tussentijd hebben zij zelf al een aantal oplossingen uitgedokterd.
Als eerste moet je controleren of Maps altijd toegang heeft tot je locatie. Check dat via: Instellingen -> Apps -> Maps -> Rechten -> Locatie -> Altijd toegestaan. Een tweede mogelijkheid heeft met de batterijoptimalisaties van telefoons te maken. Die zouden ervoor zorgen dat Maps niet goed werkt. Schakel het uit via: Instellingen -> Apps -> Maps -> Batterijgebruik voor app -> Onbeperkt.
De precieze tussenstappen kunnen per merk van telefoon lichtjes verschillen. Heb jij na deze drie oplossingen nog problemen met het gps-signaal? Laat het ons weten in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Andere navigatie software heeft dat ook met Android Auto. Ik gebruik TomTom maar met Waze en Flitsmeister heb ik het ook al gehad en collega’s ook.
Makkelijkste is gewoon locatie uitzetten, je krijgt dan meteen een melding dat locatie noodzakelijk is en als je dan bevestigt gaat de locatie aan en is het probleem weer een paar dagen weg.
Let op de spelfouten in het artikel