Nieuw: de Huawei Watch D2 nu met FreeBuds 5i t.w.v. €99,99 cadeau!

T-Mobile verhoogt stevig de abonnementskosten met 8.6 procent

Jelle Passchier
Jelle Passchier
1 december 2022, 18:00
2 min leestijd
T-Mobile verhoogt stevig de abonnementskosten met 8.6 procent

Lees verder na de advertentie.

T-Mobile gaat bijna alle abonnementskosten vanaf aankomende januari verhogen. De inflatiecorrectie, die overigens elk jaar plaatsvindt, zorgt er dit jaar voor dat de provider heeft besloten de kosten met 8,6 procent te verhogen. 

Duurdere abonnementen

In een bericht op zijn eigen website vermeldt T-Mobile dat het de abonnementskosten met 8,6 procent gaat verhogen. Dit percentage is volgens de provider gebaseerd op de jaarmutatie van het CPI – het consumentenprijsindexcijfer – van het Centraal Bureau van de Statistiek over de maand juni van 2022. Deze cijfers vind je hier.

T-Mobile meldt in het zelfde bericht het volgende over de prijsstijging: ”Elke jaar verandert het prijspeil in Nederland. Dit kan effect hebben op onze kosten. Gaan de prijzen omhoog? Dan zijn we contractueel gerechtigd om elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen ook te verhogen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.”

Uitzonderingen

In principe geldt deze verhoging voor alle abonnementen, er zijn echter een aantal uitzonderingen. Zo zijn abonnementen die vanaf 1 oktober van dit jaar zijn afgesloten, of zijn verlengd, uitgesloten. Hiervoor geldt de prijsverhoging dus niet. De prijs stijgt wel voor T-Mobile-klanten met een mobiel- of thuis-abonnement dat voor 1 oktober is afgesloten. Er zijn verder twee zakelijke abonnementen die niet in prijs verhoogd worden. Dit zijn T-Mobile Zakelijk Internet en het Corporate Rateplan.

Wat doet de rest?

De twee grote concurrenten van T-Mobile voerden de prijswijziging afgelopen 1 oktober al door, onder andere hierdoor valt de verhoging van hun abonnementen een stuk lager uit. KPN verhoogde de kosten met 5,8 procent, VodafoneZiggo met 2,7 procent. In tegenstelling tot wat T-Mobile doet, kijken KPN en Vodafone naar het inflatiepercentage van een heel jaar. VodafoneZiggo baseert de verhoging bijvoorbeeld op de gemiddelde inflatie over 2021. T-Mobile daarentegen baseert deze verhoging enkel op de maand juni. 

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over providers? Download dan onze Android-app en volg ons via Google Nieuws en op TelegramFacebookInstagram en Twitter.

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

3

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

3 december 2022, 12:22

Met abonnementen merk ik telkens weer dat de slapende contracten vaak het gelag betalen. Contract wordt automatisch verlengd inclusief een tariefverhoging. Bij mijn provider afgelopen jaar eens verlengd tegen nieuwe (gewijzigde( voorwaarden en ik ging, flink minder betalen.
Om de aantrekkingskracht te vergroten biedt je nieuwe klanten een scherp tarief aan. Slapende contractanten snurken rustig door. Ssst niet wakker schudden!!!

1 december 2022, 20:31

Ik snap dat hun kosten ook oplopen, maar kun je het dan niet beter doen bij verlengingen/nieuwe abonnementen?

Zo’n flinke verhoging zorgt er bij mij namelijk voor dat ik mijn abonnement nu ga herzien. Heb ik echt zoveel nodig?
En ik zit me nu te bedenken dat ik mijn werksimkaart met onbeperkt data als 2e sim in mijn telefoon kan zetten en de data daarvan kan gebruiken.

Wellicht dat meer mensen nu getriggerd worden om er eens kritisch naar te kijken met als resultaat dat je omzet achteruit gaat.

Bij een kleine verhoging zul je dat minder snel hebben lijkt me. Maar misschien ben ik een van de zeer weinige die zo denkt, dat kan ook natuurlijk.

1 december 2022, 19:37

De anderen zullen vast volgen. Kunnen de telecom abonnementen aan het lijstje van de hyperinflatie toegevoegd worden.