Samsung lost vingerafdrukscanner-probleem op via update

Samsung lost vingerafdrukscanner-probleem op via update

Problemen vingerafdrukscanner

De Samsung Galaxy S10 , Samsung Galaxy S10 Plus en de Note 10-serie hebben allemaal een ultrasonische vingerafdrukscanner in het scherm. Hiermee kun je de telefoons ontgrendelen. Medio oktober bleek dat deze vingerafdrukscanner niet helemaal betrouwbaar bleek te zijn.

De telefoons kunnen, als er een bepaalde siliconen screenprotector op zit, ontgrendeld worden met de vingerafdruk van een ander persoon. Dat komt door de manier waarop siliconen de ‘vorm’ van je vingerafdruk vasthoudt. Samsung beloofde in week 43 met een oplossing te komen in de vorm van een update en lost deze belofte nu in. Verschillende Androidworld-lezers ontvangen de update op hun Note 10 en S10.

Note 10 update problemen vingerafdrukscanner

De vlaggenschepen van Samsung krijgen momenteel een melding in de notificatiebalk te zien waarin wordt geadviseerd om de biometrische beveiliging bij te werken. In de update legt Samsung nogmaals het probleem met de siliconen 'schermafdekking' uit en geeft degenen die zo'n siliconen screenprotector gebruikt hebben de volgende adviezen:

> Installeer de update

> Start de telefoon opnieuw op

> Verwijder alle vingerafdrukken en registreer ze opnieuw

> Dat kan via Instellingen > Biometrie en beveiliging > Vingerafdrukken

Samsung Nederland heeft het volgende statement aan Androidworld gegeven: "Samsung start vandaag met het aanbieden van de beveiligingsupdate die het issue verhelpt. Nederlandse gebruikers die de vingerafdrukscanner actief gebruiken op de Galaxy Note10, Note10+, S10 en S10+ ontvangen een melding op hun toestel dat zij de beveiligingsupdate kunnen downloaden. Zodra zij dat hebben gedaan, kunnen zij hun vingerafdruk weer registreren en hun beschermhoes of screenprotector weer gebruiken. Het blijft belangrijk dat de vingerafdruk in zijn geheel, inclusief het midden en de hoeken, wordt gescand."

Note 10 update problemen vingerafdrukscanner

Problemen met bank-apps

Sommige S10-bezitters konden hun bankieren-apps niet meer gebruiken met de vingerafdrukscanner. In bepaalde gevallen was authenticatie met de vingerafdrukscanner uitgeschakeld, terwijl de bank-app in andere gevallen adviseerde om de vingerafdrukondersteuning uit te schakelen. Hopelijk zullen deze problemen snel opgelost worden, nu Samsung de problemen via een update verholpen heeft.

Heb jij de update al binnen op je Galaxy S10(+) of Galaxy Note 10(+)? Laat het weten in de reacties hieronder.

Bedankt voor de tips, Martijn O., Arjan, Mitchell en Martijn!

Lees meer over:
Samsung Galaxy S10

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Net binnen

Lees meer