Verschillende gebruikers van de Samsung Galaxy Z Fold 3 melden dat het scherm van hun telefoons is gebarsten zonder dat daar een duidelijke oorzaak voor is. De fabrieksgarantie van de telefoons in inmiddels verstreken. Samsung lijkt niet van plan om de vouwbare telefoons kosteloos te repareren.

Lees verder na de advertentie.
Samsung Galaxy Z Fold 3
Anderhalf jaar geleden kocht je een vouwbare smartphone voor 1800 euro en net na het verstrijken van de garantie barst plots het scherm uit het niets. Het is wat verschillende eigenaars van de Samsung Galaxy Z Fold 3 nu overkomt. Dat blijkt uit de berichten van onder meer Reddit-gebruikers Snoo en Mizderrung.
Zonder dat ze hun telefoon hebben laten vallen of dat het scherm op een of andere manier schade kon oplopen, ontstond er een grote barst in het midden. “Nadat ik hem 15 maanden had gebruikt, opende ik het scherm om hem aan een geïnteresseerde vriend te tonen. Ik hoorde daarbij een krakend geluid en hij was bijna volledig beschadigd in het midden van de vouw. De rechterkant van het schermpaneel reageerde niet meer, terwijl de linkerzijde nog wel werkte”, schrijft Reddit-gebruiker Snoo.
Een vergelijkbaar schadegeval wordt plotseling door verschillende gebruikers van de Galaxy Z Fold 3 gemeld. Zij namen contact op met Samsung en het bedrijf verwees hen door voor reparatie. Een schermvervanging bleek omgerekend 743 euro te kosten. Dat is de prijs van een nieuwe high-end smartphone.



Verschillende voorbeelden van de beschadigde schermen
Dit moet je doen
Als je zelf zonder aanleiding te maken krijgt met schade aan het scherm, neem dan contact op met Samsungs supportdienst. Vraag daar om een ‘Foldable Expert’ aan de lijn te krijgen. Eigenaars van vouwbare telefoons krijgen voorrang bij het contacteren van supportmedewerkers en er zijn ook experts opgeleid om problemen rond Galaxy Z-telefoons te behandelen.
Naarmate er meer gebruikers de schade melden aan de supportdienst van Samsung, wordt de kans groter dat het bedrijf aandacht krijgt voor het probleem. Al overwegen sommige getroffen gebruikers naar eigen zeggen om een advocaat onder de arm te nemen.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Mijn toestel is 8 dagen buiten garantie , het scherm plooit niet meer goed open waardoor mijn groot scherm niet meer werkt. ( Ook lichte krassen zichtbaar ) maar dit valt nog mee.
Na contact met de technische dienst is de garantie verlopen en moet ik, het toestel opsturen en laten repareren tegen betaling.
Terwijl ik weet van andere mensen dat dit een probleem is en vind het jammer dat Samsung zijn verantwoordelijkheid niet opneemt voor een toestel dat slecht 8 dagen uit garantie is. Schandalig voor zo een duur toestel!
!
Had vorige maand precies hetzelfde probleem, eerst telefonisch contact gehad, die gaf aan dat dit buiten de garantietijd viel, daarna dit voorgelegd aan klantenservice via whatsapp van Samsung. Advies was om hem op te laten sturen, en laten onderzoeken. Mocht dit dan buiten de garantievoorwaarden vallen, dan nemen ze contact met met de vraag als ze hem mogen repareren (de eventuele onderzoekskosten zijn dan wel voor jezelf). Op een zaterdag hebben ze mijn fold 3 opgehaald, maandag bevestiging dat hij gerepareerd ging worden, dinsdag de telefoon kosteloos weer thuis.
Daarom wil ik ook geen vouwscherm. Veel te gevoelig.
Ik ben jaren geleden van Iphone overgestapt op de Samsung note modellen (vanaf de 3) en nu de Ultramodellen, en nog nooit ook maar iets gehad als defecten. 1x een scherm defect, dat ik zelf op een harde tegelvloer liet vallen. Eigen schuld dus.
En daarom moet je nooit in Samsung vertrouwen in de markt zijn ze heel slecht geworden nog steeds ik zou je liever adviseren kijk naar oppo kwaliteit perfect nooit problemen genoeg geheugen en goed werkende accu en goede update
ik heb de flip 3 5g altijd samsung gehad maar never nooit meer een vouw toestel never
Dit zijn gevallen uit de VS en andere landen, waar consumentenbescherming nog een beetje wild-west is. Gelukkig wonen wij in de EU, waar Samsung gewoon twee jaar fabrieksgarantie geeft. Dus hier worden problemen met de Fold3 (in elk geval tot augustus of zo) gewoon binnen de garantietermijn opgelost. En daarna is er nog altijd een beroep op non-conformiteit mogelijk.
Dat zou je denken, bij mij heeft de samsung technieker beweerd dat mijn toestel open is geweest. Ik heb die bij de lancering gekocht, en ben er 2x naar een samsung service center geweest ivm screen protector aan de grote scherm. Dus zelfs als die open is geweest is dat bij hun zelf gebeurd. En toch weigert die kerel mijn garantie.
Zij moeten aantonen dat jijj fout bent. Regel dit via een rechtsbijstand, ze mogen garantie niet zomaar weigeren. Ze proberen het uiteraard wel, veel mensen durven dan niet meer.
Nou ik woon Nederland en heb van mij in Rome gekocht en nu loop ik met dit probleem en geen garantie meer .moet ik nu de prijs betalen (om te repeteren) die ik zou betalen voor een nieuwe telefoon ,dus wat jij zegt klopt niet
In de garantievoorwaarden van Samsung staat dat er geen beschadigingen zoals krasjes zichtbaar mogen zijn. Na 1 jaar heeft (bijna) elke gsm wel een krasje en valt dus buiten de garantie van Samsung.
Kijk dus uit met wat je koopt….
Alles wordt tegenwoordig helaas zo gemaakt dat het kort na de afloop van de garantie of kapot gaat of in prestaties achteruit gaat. Winstmaximalisatie op korte termijn is het enige wat belangrijk is voor multinationals ondernemingen. Als klant ben je niets anders dan een portemonnee die zo snel mogelijk leeg getrokken moet worden. Zo zit ons economische systeem in elkaar hier in het “vrije ” westen.
Gelukkig hebben ze het probleem dat jij beschrijft niet in Noord-Korea.
Bekend probleem met alle vouwbare toestellen, Er komt vuil en zand in het scharnier. Als je een krakend geluid hoort komt die vast te zitten en als je dan duur duwt gaat het scherm defect. Vouwbare toestellen zijn gewoon geen goed idee, net als telefoons met beweegbare camera’s e.d. Ik heb al honderden vouwbare toestellen gerepareerd. Zowel de Fold als de Flip.
Oh ?, hier ligt nog een communicator uit 2007 op mijn bureau voor agenda en klok doeleinden. Nooit problemen mee gehad . Maar Nokia moest de nek omgedraaid worden door Bill.
Ik heb mijn fold 3 bij de lancering gekocht, tot ongeveer een maand geleden geen probleem. Behalve dan merkte ik lichte scheuren in de plooi. Ik heb die ingeleverd en een s23 ultra genomen. Maar mis toch wel die grote scherm. Maar zal voorlopig geen fold kopen tot ik weet dat dit euvel verholpen is.
Fold3 is nog geen 2 jaar op de markt.. samsung geeft altijd 24 maanden garantie. Vreemd artikel dit!?!
Helemaal niet vreemd want Samsung geeft garantie tot je eerste krasje op het toestel. In de praktijk betekent dat in feite: garantie tot aan de deur.
Pure oplichters!
niet waar ik had zichtbaar krasjes oo mijn flip 3 scherm en netjes gerepareerd onder garantie dus jou reactie is niet van toepassing
Vreemd dat het precies na de garantie is of is het…..?
oei, als Samsung dit niet goed aanpakt, dan kan de verkoop van toekomstige Galaxy Z Fold series helemaal instorten.
Zo erg zeg, hoe is het mogelijk dat Samsung deze mensen links laat liggen, ongelooflijk zeg! ???
Pfoe, flink prijsje voor de reparatie van het scherm. Ik houd het wel bij een gewoon scherm voorlopig.
Op coulance kunnen de klanten dus niet rekenen ?
Er is jurisprudentie over vergelijkbare producten, dus zo makkelijk zal het niet worden voor de verkoper