Q&A Pete Lau
Voor een enthousiast publiek van OnePlus-fans en media werd het startschot gegeven voor een nieuwe reeks OnePlus-toestellen. We zeggen bewust ‘reeks’, want dit keer trakteert het merk ons voor het eerst zowel op een voordelig vlaggenschip als een premium-telefoon. OnePlus geeft daarmee niet alleen het startschot voor hun twee nieuwe telgen die op de markt komt, maar tegelijk ook voor een nieuwe koers die het bedrijf neemt.
“De OnePlus 7 blijft voor ons een enorm belangrijke telefoon waarmee we willen blijven tonen wat voor geweldige features je in een smartphone kan stoppen voor een aantrekkelijke prijs”, zegt OnePlus CEO Pete Lau in zijn Q&A na afloop van de livestream over de lancering. “Alleen gaan we dit keer nog verder met een telefoon die op elk punt de meest premium-prestaties nastreeft die er mogelijk zijn. Een voorbeeld is het scherm van de telefoon met zijn indrukwekkende 90 Hz refreshrate, dat we in samenwerking met Samsung tot het best mogelijke scherm in een smartphone hebben gemaakt.”
In het midden: OnePlus CEO Pete Lau, rechts: Qualcomm president Cristiano R. Amon
Testgebied
Pete Lau wijst er ook op dat de ontwikkeling van de OnePlus 7 Pro ook een enorm voordeel oplevert met betrekking tot onderzoek en ontwikkeling van telefoons (R&D). “Ons team streeft voor de Pro-versie alleen de allerbeste ontwikkelingen na waardoor we dit keer aan de slag kunnen met de allerbeste hardware in een smartphone en dat is een belangrijk voordeel.”
Androidworld stelde tijdens de sessie de vraag of het merk de Pro-versies ook echt beschouwt als testmateriaal om te experimenteren en zo nieuwe features op termijn klaar te stomen voor de voordeligere toestellen. “Dat is exact wat we willen doen. Zodra nieuwe functies bewijzen dat ze een grote meerwaarde vormen, kunnen we bekijken of we ze ook kunnen implementeren in onze goedkopere reeks”, gaf Pete Lau als antwoord.
Midrange-toestellen
De CEO bevestigt daarmee dat de Pro-versie wel degelijk deel uitmaakt van een nieuwe strategie voor het merk. We stelden de vraag of OnePus plannen heeft om ook opnieuw telefoons uit het middensegment te ontwikkelen nu het merk voor het eerst in het premium-segment stapt. Enkele jaren geleden lanceerde de Chinese fabrikant de OnePlus X, dat is een midrange-telefoon die nooit een opvolger kreeg. “OnePlus wil de beste vlaggenschepen maken met de meest aantrekkelijke prijskaartjes. Midrange-toestellen passen momenteel niet in die strategie”, verduidelijkt Pete Lau.
OnePlus 7 Pro 5G
Naast Pete Lau bij de Q&A-sessie zit Cristiano R. Amon, president van Qualcomm. Hij was te gast op het lanceringsevenement om te spreken over de samenwerking tussen beide bedrijven op het vlak van 5G. OnePlus lanceerde de OnePlus 7 Pro 5G met Qualcomms Snapdragon X50-modem.
“We beschouwen OnePlus als een belangrijk partner op het gebied van 5G, omdat ze bereid zijn alle 5G-banden van het mobiele spectrum optimaal te doen werken in combinatie met onze Snapdragon X50-modem. Natuurlijk zijn de prestaties van de telefoon wel afhankelijk van de telecompartners in de markt waar de telefoon [De OnePlus 7 Pro] gelanceerd wordt. Niet elke markt zal meteen klaar zijn voor millimeter wave-verbindingen (mmWave nvdr.).”
5G-telefoon in Nederland
OnePlus vertelde onze redactie dat de OnePlus 7 Pro 5G niet in Nederland gelanceerd zal worden, omdat op dit moment nog geen 5G-netwerk in ons land werd uitgerold. T-Mobile, de nieuwe partner van het merk in Nederland heeft verkondigd dat pas vanaf volgend jaar een landelijke dekkend netwerk met het snelle internet beschikbaar zal zijn.
Claudia kon de OnePlus 7 Pro enkele dagen testen, en haar bevindingen lees je in dit artikel. Wat denk jij van de nieuwe weg die OnePlus inslaat? Denk je dat hun strategie met enerzijds premium-toestellen en voordeligere high-end telefoons succesvol zal zijn? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Laatst las ik dit en daar sluit ik me volledig bij aan :
Smartphone innovation is grinding to a halt. Shape, design and size is mostly settled. There’s just not that much more to stuff into a handset, which means that adding a curve to the screen is now considered the state of the art. Our smartphones are over-filled with clever features that most of us don’t even know exist, and certainly have never used. Consumers have only little interest in all the new technology that’s cramped into there phones. They are happy with the phones they currently have, there are no new ‘must have’ features on the horizon. A $200 phone can basically do pretty much the same as a $1000.
In many countries the market is saturated.
Beetje jammer dat Oneplus veel te duur aan het worden is. Het veel bang voor buck is nu echt wel weg (als je tenminste niet zoals veel consumenten de prijzen veregelijkt met de andere merken die ook maar gewoon kijken hoever ze kunnen gaan). Aan deze prijzen hoeft het voor mij niet meer. Ik kan nog wel even vooruit met mijn OP6T Mclaren. En moest ik toe zijn aan iets nieuws op dit moment dan zou ik eerder weer gaan zoeken bij de nieuwkomers, zoiets als de Realme, dat is weliswaar een stapje terug maar wel weer heel veel voor weinig geld!
Beetje jammer dat de stereo speakers geen echte stereo speakers zijn zoals op de S10+