Black Friday Weeks bij Teufel met kortingen tot 42 procent!

Onderzoek: ‘Netflix verliest nu ook zijn trouwste klanten’

Sebastien Marien
Sebastien Marien
19 mei 2022, 13:14
2 min leestijd
Onderzoek: ‘Netflix verliest nu ook zijn trouwste klanten’

Lees verder na de advertentie.

Netflix verliest steeds sneller abonnees en ook de trouwe Netflix-kijker zegt nu steeds vaker zijn abonnement op, dat blijkt uit een onderzoek in de Verenigde Staten. Netflix werkt aan een aantal manieren om het het tij te keren.

Netflix verliest abonnees

Vorige maand raakte bekend dat Netflix voor het eerst in 10 jaar zijn aantal abonnees zag krimpen. Het verloor 200.000 leden, maar een nieuw onderzoek van The Information vertelt ons meer over welke gebruikers Netflix verlaten. Het gaat om meer abonnees die al jarenlang Netflix gebruiken, anders dan gebruikers die de dienst minder dan een jaar gebruiken.

Het onderzoek naar abonnees die Netflix verlaten, bevat data van 5 miljoen gebruikers in de VS die de gegevens anoniem hebben gedeeld. In het tweede kwartaal van 2021 was slechts 6 procent van de Netflix-verlaters al langer dan drie jaar klant en vandaag geldt dat voor 13 procent van de mensen die het abonnement opzeggen. Netflix verliest dus meer trouwe gebruikers dan een jaar geleden.

De oorzaak voor het verlies aan abonnees kan je bij een aantal zaken zoeken. Allereerst heeft het bedrijf 1 miljoen Russische abonnees in maart afgestoten als een gevolg van de invasie in Oekraïne. En dan is er nog de prijsverhoging van eind vorig jaar die meespeelt. 

Account delen aanpakken

Tegelijk heeft Netflix wel ideeën die de cijfers weer de goede richting moeten uitsturen. Allereerst test het nieuwe systemen die het delen van accounts moeten aanpakken. Netflix wil dat mensen niet langer een abonnement buiten het gezin delen en dat ze in de plaats individuele abonnementen afsluiten. En dit jaar komt er ook een goedkoper abonnement met reclame dat meer mensen moet overtuigen.

Uit een recente AW Poll blijkt dat 30,6 procent van de Netflix-abonnees  Androidworld-lezers hun account delen met mensen buiten het gezin. Drie jaar geleden gaven 38,8 procent van de lezers dat toe. Overweeg jij om Netflix op te zeggen? Maak je ondertussen vaker gebruik van andere streamingdiensten? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Netflix? Download dan onze Android-app en volg ons op FacebookInstagramYouTubeTelegram en Twitter.

Netflix

Netflix, Inc.

7
Gratis
Via Google Play

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

0

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

22 mei 2022, 16:52

Ik heb na jaren ook opgezegd. Ben vooral fan van horror films en series. En helaas komt er belachelijk weinig nieuws in t genre horror. En als er al iets komt en je kijkt de serie of film dan duurt het weer belachelijk lang voor dat er weer iets nieuws komt . Tevens kom3n ze soms met hele oude films waar ik totaal geen interesse heb want als ik een film of serie 1x kijk dan hoef ik er geen 2e keer naar te kijken .Als ze dat genre beter behandelen dan zal ik overwegen me weer aan te melden maar niet voor die enkele film die om de maanden pas een keer erbij komt .dan zijn er veel betere streamingsdiensten. Wat wel vervelend is dat ze belachelijk veel mails sturen met *kom je terug bii ons?

20 mei 2022, 16:26

Een en ander hangt ook helemaal af van de definitie van gezin. Wij hebben het duurste abonnement en nemen dat enkel voor de vier streams. UHD interesseert me niet. Gewone HD is goed genoeg en als het echt goed moet zijn, koop ik wel een Bluray.
Het abonnement wordt gebruikt door onszelf en drie kinderen. Twee daarvan wonen apart en de derde gaat binnenkort op kot (kamers) voor de studie. Ik beschouw die kinderen nog altijd als mijn gezin en zij mogen mijn abonnement dus gebruiken. Ik ben bereid daarover een discussie aan te gaan met Netflix maar als de beslissing valt dat gezin enkel gaat over de personen die op hetzelfde adres verblijven, zeg ik mijn abonnement per direct op. De voornaamste gebruikers zijn immers de kinderen en ik kan best zonder.

20 mei 2022, 0:27

Laat je mening achter in de reactie. Log in om te reageren ?. Geregistreerd huts hele tekst weg.

Ik heb youtube premium en Netflix duurste pakket sinds Netflix bestaat. Ik ben blij met Netflix het aanbod is reuze. Zou het jammer vinden als leden vertrekken want dat zou betekenen dat er minder budget is voor nieuwe series. De series zijn zo goed dat ik zelfs films oversla. Films zijn niet meer van deze tijd. Wat ik zou zeggen tegen Netflix ga terug na het oude en laat de members met rust.

Persoonlijk vind ik dat de mensen die klagen over reclame en vertrekken dat ze deze mensen maar wat minder loon moeten geven. Pakken, pakken. Niks terug gunnen..ga maar eens downloaden weet je hoeveel tijd je kwijt bent en wat voor ellende je dan wel allemaal niet hebt tov de comfort die Netflix biedt

19 mei 2022, 21:54

Vind Netflix ook wel wat minder worden. Misschien ga ik er ook wel mee stoppen.

19 mei 2022, 19:08

Ik blijft illegaal downloaden…mij raken ze nooit kwijt klant!

19 mei 2022, 18:06

Aanbod is ook niet meer zo goed er staat veel op wat niet mijn interesse is horror bv maar ook al de series over jongeren vaak ook allemaal een pot nat. Documentaires nee laat ook maar dus voor mij is het over met netflix.

19 mei 2022, 16:09

Nogmaals. Kom met een betaalbare 1 persoons 4k stream (zonder reclame) en je hebt zo weer klanten erbij. Ik ga niet voor 4 streams betalen als ik in mijn uppie ben. Dan zoek ik wel een niet legale manier op.

19 mei 2022, 16:09

Netflix heeft als probleem dat ze tegenover de concurrentie veel te duur zijn. Ook het aanbod vind ik de laatste tijd tegenvallen, neem bijvoorbeeld Disney Plus die wel steeds betere content krijgt en toch goedkoper is. Netflix kon wel eens ten onder gaan aan zijn eigen succes, nu er meer aanbod is is Netflix gewoon te duur.

19 mei 2022, 15:22

Als ze echt het delen aan banden gaan leggen en reclame toevoegen dan ben ik er helemaal klaar mee. Ze zijn al veruit de duurste in vergelijking met de rest. En die andere bedrijven accepteren het allemaal wel. Wordt bijna weer tijd voor een nieuw bedrijf die alles weer combineert, oftewel zoals Netflix hier in Nederland begon