Netflix krijgt een nieuw appontwerp dat beter kan inhaken op je stemming. Niet alleen de bladerervaring wordt beter, ook krijg je te maken met betere contentsuggesties. Hoe het bedrijf weet in wat voor stemming je bent, dat is niet echt duidelijk.

Lees verder na de advertentie.
Nieuw Netflix-ontwerp
Het vernieuwde ontwerp moet in de komende weken beschikbaar zijn voor alle gebruikers. Op Google TV zul je bijvoorbeeld straks een carrousel zien, dat gemakkelijker meer informatie over films en series laat zien. In vergelijking met het oude ontwerp, oogt de nieuwe interface wat minder vol. Die laat namelijk minder content tegelijkertijd zien.
Lees verder na de advertentie.
Wellicht wil Netflix dit moment aanhalen om nieuwe AI-functies te injecteren, zonder daar echt veel duidelijkheid over te geven. Want zoals gezegd gaat het bedrijf rekening houden met je stemming en op basis daarvan passende content aanbevelen. Dat kan alleen wanneer je daar een goed algoritme op zet, dat natuurlijk beter werkt op basis van kunstmatige intelligentie. Dat zal voornamelijk allemaal uit het zicht gebeuren.
Ondertussen springen er nog andere veranderingen in het oog. Dus aan de voorkant zal de ervaring eveneens anders zijn. Zo staan de verschillende categorieën niet meer aan de linkerkant, maar tref je ze allemaal aan de bovenkant aan. De iconen hebben daarnaast plaatsgemaakt voor simpele termen, zoals Home, Movies, et cetera.
Lees verder na de advertentie.
Op Android en iOS gaat de ervaring ook op de schop. Zo komt er onder meer een nieuwe zoekervaring aan. Die zou werken op basis van generatieve AI, maar hoe is nog niet duidelijk. Eerst komt die mogelijkheid naar bètatesters op iOS. Verder komt er een experimenteel kaartoverzicht naar de Netflix-app, vergelijkbaar met sociale media en YouTube Shorts.
Wat vind jij van het nieuwe Netflix-ontwerp? Laat het weten in een reactie onder dit bericht. Bekijk ook vooral de video om een beter beeld van het ontwerp te krijgen.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten