Nothing heeft in een persbericht en in een gesprek met Androidworld enkele verkoopcijfers gedeeld. Op dit moment heeft het bedrijf bijna één miljoen producten verkocht. Het gaat hierbij om de verkoop van de Nothing Ear (1)-oortjes en de Nothing Phone (1). Wat weten we nog meer? En hoeveel keer is de Phone (1) verkocht?
Bijna één miljoen
In een persbericht geeft Nothing aan bijna één miljoen producten te hebben verkocht. Carl Pei zegt er in dit bericht het volgende over: ”Nu we op het punt staan de één miljoen verkochte producten wereldwijd te overschrijden, kan ik niet wachten tot men ons derde product, Ear (stick), in handen krijgt. Het product biedt comfort en brengt tegelijkertijd onze meest geavanceerde geluidservaring tot nu toe. Het bijzondere design van de case is geïnspireerd op de vorm van een lipstick en heeft een unieke, maar functionele draaiopening.”
Onder de één miljoen producten waar Carl Pei het over heeft vallen de Nothing Ear (1) en de Nothing Phone (1). Dit zijn de oordopjes en de smartphone van het merk. De nieuwe Ear (stick) horen hier uiteraard nog niet bij. In een gesprek met Androidworld gaf het bedrijf verder aan dat de Nothing Phone (1) op dit moment zo’n 500.000 keer over de toonbank is gegaan. Hierbij gaat het om de wereldwijde verkoop, Amerika niet meegerekend. Nothing kon nog niet aangeven hoeveel smartphones het in Nederland had verkocht, het bedrijf geeft wel aan dat Nederland op dit gebied een van de beste markten van het merk is. Ook Japan en thuisland Engeland werden genoemd. Nothing gaf aan dat ze de verkoopcijfers van Nederland nog met ons zullen delen.
Is het veel?
Nu zeggen cijfers niet veel als je ze niet. Daarom noemen we hier nu even de verkoopcijfers van Sony en Samsung om te vergelijken. Let wel, het gaat hier om smartphonefabrikanten die al langer op de markt zijn en die meerdere smartphones verkopen. Het gaat om verkoopcijfers over een heel jaar genomen, de Nothing Phone (1) ligt zo’n half jaar op de markt.
Als we eerst kijken naar Sony dan verkoopt deze Japanse fabrikant op dit moment zo’n drie miljoen smartphones per jaar. Hiermee heeft het bedrijf een marktaandeel van nog geen procent. Samsung, de grootste smartphonefabrikant ter wereld, verkocht vorig jaar zo’n 270 miljoen smartphones. Met de 500.000 smartphones die Nothing wereldwijd verkocht heeft, heeft het bedrijf op dit moment dus een nihil marktaandeel. Dit is enerzijds niet gek, Nothing bestaat nog niet heel lang en de Phone (1) is de eerste smartphone van de fabrikant.
Nothing Phone (1)
De Nothing Phone (1) werd mei dit jaar met veel bombarie aangekondigd. Het meest opvallende aan de smartphone is de deels transparante achterkant met hierin meer dan 300 lichtjes. Daarnaast kenmerkt het toestel zich door een schone Android-ervaring, een luxe design en een erg goede algehele gebruikservaring. Je leest er meer over in de review.
Wat vind jij van de producten van Nothing? En heb jij één van de producten? We zijn benieuwd, dus laat het weten in de comments onder dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Nothing special.
Ik ben een liefhebber van het pure Android en eigentijdse ontwerpen. Daarnaast is de smartphone inmiddels zo goed door ontwikkeld dat een telefoon in het mid range segment wat mij betreft goed genoeg is.
Telefoon is een redelijk goed alternatief voor de trukendoos (Pixel 7) die ik kortgeleden heb aangeschaft.
Die verkoopaantallen zijn op dit moment volstrekt onvoldoende om continuïteit voor de lange termijn te kunnen garanderen.
Die zullen echt op basis van lage prijzen en een goede kwaliteit, markt naar zich toe moeten blijven trekken. Met One Plus is dat indertijd goed gegaan.
Naast Motorola , Google, Nokia opnieuw een nieuwe loot aan de pure Android stam. Fantastisch.
Is net als one plus goedkoop beginnen daarna als maar duurder kijk maar na de nieuwe oortjes.