De tweede generatie van de Google Nest Hub krijgt de maken met een ernstige fout die het apparaat eindeloos opnieuw laat opstarten. De fout heeft te maken met een update die Google uitrolt en die een nieuwe versie van de Nest Hub-interface mogelijk maakt.
Google Nest Hub-update
Goed nieuws en slecht nieuws voor eigenaars van de tweede generatie van de Google Nest Hub. Googles nieuwste smart display komt enerzijds met een update die een verbeterde interface brengt, maar voor een deel van de gebruikers draaide de update uit in een fiasco. Hun smart display blijft herstarten, ook wel een bootloop genaamd, en er is niet voor iedereen een werkende oplossing.
De nieuwe interface moet uiteindelijk zowel voor de eerste als tweede generatie van de Nest Hub uitrollen. Het probleem werd als eerste door gebruikers op de sociale nieuwsapp Reddit aangehaald, dat schrijft 9To5Google.
Hieronder zie je in een video het effect van de bootloop. De meeste gebruikers raken van het probleem af door de stroomkabel te verwijderen en weer in te pluggen, maar dat is niet voor iedereen een oplossing. Google heeft nog niet gereageerd op het probleem en het is ook niet bekend hoeveel Nest Hub-gebruikers er last van hebben.
Verbeteringen in de interface
Het nieuws over de fout overschaduwt ietwat de verbeteringen die met de nieuwe update komen, want dan zijn er heel wat. Je kan nu net als bij een telefoon omlaag vegen om snelle instellingen voor je smart display te bekijken. Verder staat de datum voortaan in de linkerbovenhoek en rechts vind je de tijd.
De Nest Hub heeft in de snelle instellingen een reeks knoppen die dienen voor: het volume, de helderheid, het aan- en uitzetten van Sleep Sensing, Niet storen, je wekkers en algemene instellingen. Wat ook vergelijkbaar is met de interface van smartphones, is de mogelijkheid om naar boven te vegen om een appdrawer te zien. Je krijgt zo een lijst met apps die werken op de Nest Hub. Zo kan je onder meer Google Duo openen, Google Agenda, Spotify en het weerbericht.
De nieuwe interface voor de Google Nest Hub is de tweede grote wijziging sinds de laatste update in het najaar van 2020 en de originele interface van de Home Hub in 2018. Heb jij de update ontvangen en is hij bij jou zonder problemen gekomen? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik heb twee dezelfde hubs, de ene had geen problemen de ander echter wel.
Inderdaad, stekker even eruit en daarna deed hij het wel weer.
Oh kijk… Een fckup door Google qua hardware. Dat gebeurt niet vaak. ???
Ik moest idd eerst de stekker ff un pluggen , daarna deed hij het weer goed
Welke versie nr software is de update?