Netflix-abonnement
Netflix wil gebruikers helpen om hun abonnement op te zeggen als ze de dienst niet langer gebruiken. In principe is Netflix maandelijks opzegbaar, en je kan vanuit de app je abonnement opzeggen, maar een kleine groep gebruikers blijft voor de dienst betalen zonder hem te gebruiken, dat schrijft Netflix in een blogbericht. Het gaat om minder dan 1 procent van de 183 miljoen wereldwijde gebruikers van de streamingdienst. Netflix maakt het voor die mensen eenvoudiger om hun abonnement niet op te zeggen.
Nieuwe abonnees van Netflix zullen meldingen en e-mails van de dienst ontvangen als ze een jaar lang geen films en series hebben gekeken, en voor bestaande klanten neemt Netflix na twee jaar contact op. In die meldingen en e-mails kan je eenvoudig je abonnement opzeggen en vanaf de eerstvolgende nieuwe maand hoef je dan niet langer te betalen voor de streamingdienst. Voor klanten die ook de meldingen en mails van Netflix negeren, zal het bedrijf zelf het abonnement stopzetten.
Opnieuw abonneren
“We wilden het altijd al makkelijk maken om je te abonneren en je abonnement te beëindigen”, zegt Eddy Wu, de director of product innovation bij Netflix in het blogbericht. “Zoals altijd zal ook iedereen die zijn abonnement opzegt en zich binnen de 10 maanden weer aanmeldt, zijn favorieten profielen, voorkeuren en accountdetails terugvinden zoals hij ze heeft achtergelaten.”
Heb jij ooit per ongeluk voor een abonnementsdienst betaalt zonder dat het de bedoeling was? Verwacht jij binnen enkele jaren een mailtje van Netflix of gebruik jij de dienst wel regelmatig? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik vind een waarschuwing een mooie service. Maar het daadwerkelijk beëindigen vind ik overdreven en onnodig. Je mag toch zelf je geld weggooien, als je dat wilt.
Prima optie dat automatisch beëindigen. Zouden meer bedrijven moeten doen.
Denk dat er veel mensen zijn die betalen voor dingen die ze niet meer gebruiken en geen idee van hebben dat zij er voor betalen. Loten, tijdschriften.
Ik vind het een mooi stukje service dat zij dit doen.
Netflix doet ook zaken die niet netjes zijn tov de abonnee. Zo waren gegevens van mijn prepaid MasterCard na een on-line aankoop gehackt met als gevolg dat de kaart automatisch geblokkeerd en vervangen werdt. Maar in plaats van mij even te attenderen dat betaalmethode gewijzigd moest worden sloten ze account zonder waarschuwing af terwijl ik al jaren trouwe abonnee was.