Loop je vaak pakketten mis? Dan kan het erg handig zijn als iemand anders jouw pakketten kan volgen en aannemen wanneer dat nodig is. Daarvoor introduceert PostNL de functie Pakketmaatje. Zo werkt het.
PostNL Pakketmaatje
PostNL lanceert een nieuwe functie genaamd ‘Pakketmaatje’ in haar PostNL-app. Met deze nieuwe functie kunnen gebruikers iemand vragen om hun ‘Pakketmaatje’ te worden, waardoor deze persoon hun pakketten kan zien in het overzicht van de PostNL-app. De kans dat je nog pakketten mist moet zo een stuk kleiner worden, want je pakketmaatje ziet al jouw pakketten in de app en kan ze voor je aannemen als het zo uitkomt. Handig!
Pakketmaatje toevoegen
Wil je iemand vragen om je ‘pakketmaatje’ te worden? Klik kan in de PostNL-app op ‘Toevoegen’ bij de tip ‘Voeg een pakketmaatje toe’. De website van PostNL wordt vervolgens geopend. Daar voer je het e-mailadres in van je pakketmaatje in en vervolgens tik je op ‘Toevoegen’. Je contactpersoon krijgt nu een mail met het verzoek om pakketmaatje te worden. Als je contactpersoon akkoord gaat met dit verzoek, zie hij of zij voortaan ook jouw pakketten in het PostNL-overzicht.
Je pakketmaatjes hebben toegang tot jouw pakketten in hun overzicht, maar jij hebt geen inzicht in hun pakketten, tenzij zij jou ook toevoegen als hun pakketmaatje. Het is trouwens niet mogelijk om te kiezen welke pakketten jouw pakketmaatje kan zien; het is alles of niets.
Je kan op elk moment je pakketmaatje verwijderen en zij kunnen er ook zelf voor kiezen om jouw pakketten uit hun overzicht te verwijderen. Handig voor als je als student gaat verhuizen naar een ander studentenhuis of als je relatie stukloopt.
Wij zijn benieuwd naar jouw mening! Heb jij al gebruikgemaakt van de nieuwe ‘Pakketmaatje’-functie in de PostNL-app of heb je nog vragen hierover? Laat het ons weten in de reacties hieronder. We horen graag jouw ervaringen en gedachten!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik kan nergens vinden hoe je een pakketmaatje weer verwijderd
Dat ze eerst eens zorgen dat pakketjes gewoon fatsoenlijk bezorgd worden… Staat al weken een pakketje in de app waarvan telkens het bezorgmoment niet gehaald wordt. En als je dat iets over zegt krijg je te horen dat je contact moet opnemen met de afzender. Hoezo, die heeft het toch bij PostNL afgegeven?
Heb wel de post app werkt goed je kunt al je brieven zien en pakketten die komen he kunt ook postzegels selecteren.
Handig, gelijk mijn huisgenoten toegevoegd. Zij zien mijn pakketjes toch wel, als de postbode op de stoep staat. Nu weten ze (wellicht eerder dan ik) dat er een pakketje onderweg is.
Ik vind het helemaal niets, waarom moet het maatje al mijn pakketten zien. Voeg gewoon huisnummers toe waar het ook mag worden afgegeven en daarna een voorkeur afhaal punt.
Mensen die thuis zijn doen de deur toch wel open ook al zijn het geen maatjes.
Ik zou persoonlijk eerst overleggen met het pakketmaatje in spee en uitleggen waarom je dit wil doen. Maar soortgelijke functies zou ik ook graag bij andere apps voor pakkettracering willen zien. Soms weet je niet met welke dienst een pakket verzonden wordt (als iemand jou iets toestuurt) en dan is traceeren lastig.