‘Probeer het later opnieuw. Onze excuses voor het ongemak.’ Dat is wat je nu te zien krijgt als je wil inloggen op de ING Bankieren-app. De oranje leeuw kampt met een storing, waardoor je de app wel kunt openen, maar zodra je je inloggegevens hebt ingevoerd staat deze melding er en kun je niet verder. Je kunt dus niet betalen en je rekeningen niet inzien.
ING Bankieren-app heeft storing
ING-klanten die via hun telefoon wat voor bankzaken dan ook willen doen, lopen tegen een technische storing aan. We zien op Allestoringen.nl blijkt dat het euvel ongeveer rond lunchtijd (12:00 uur) de kop opstak. Het lijkt er niet op dat er een manier is om de storing te omzeilen: je kunt echt gewoon even niet op je rekeningen komen. Dat betaalverzoek voor het voorschieten van de lunch van je collga zal dus even op zich laten wachten. Of zorgen dat je voor de feestjes of het shoppen dit weekend genoeg op je betaalrekening hebt staan: ook dat heeft wat tijd nodig. Eerst moet ING met een oplossing komen voor dit vervelende inlogprobleem.
Klanten geven op Twitter onder andere aan dat ze het wel zat zijn dat er nu alweer een storing is: ING is de laatste tijd inderdaad regelmatig getroffen. Laatst al met het betalen (in april), half mei weer en nu weer volledig. Het is ongetwijfeld niet iets wat ING heel prettig vindt, maar het lijkt er niet op dat de bank zich al bewust is van de storing. Althans: het heeft hierover nog niet gecommuniceerd. Op 12 mei, tijdens de laatste storing, deed het dat wel via zijn Twitter-account. Het is te hopen dat het snel is opgelost.
Heb jij ook problemen met de app? Laat het nu achter in de reacties, zeker als je een workaround hebt gevonden om toch wel te kunnen inloggen, betalen, enzovoort.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
15:52u Geen probleem bij betaling in winkel.
Storingen zijn er toch wel vaak bij de ING. In elk geval hoor ik er vaker over dan over storingen bij andere banken.
Ben klaar met de ING. Betaal hoop kosten maar compensatie voor dat je geen bankzaken kan regelen ho maar. BUNQ of KNAB veel minder kosten en geen storingen (zover ik weet).
Het is wel heel vaak de laatste tijd. Vorige week nog onmogelijk om met mobiel te betalen in de supermarkt. Sta je dan. Om de haverklap niet met iDeal kunnen betalen, wat soms langer dan 6 uur duurt.
Wat een gezeur mensen. Storingen komen voor en worden normaal gesproken ook snel weer opgelost. Gewoon even geduld hebben.
Kunnen we tijdens het wachten eindelik weer eens aan echte “social” doen.