Oplossingen

Lees verder na de advertentie.
HTC wil verder denken dan smartphones alleen en heeft onder andere daarom een afdeling in het leven geroepen die nieuwe producten moet bedenken. Deze afdeling binnen HTC wordt geleid door Drew Bamford en deze man kennen we nog van ons interview tijdens het Mobile Wold Congress in Barcelona aan het begin van dit jaar. Daar toonde hij ons de HTC Desire 816, een toestel waarmee duidelijk werd dat design ook naar het midden-segment zou komen. Na de persconferentie kwamen we Drew backstage tegen en konden met hem even van gedachten wisselen.
Meer dan hardware alleen
Bamford heeft een mooie baan, out-of-the-box denken en nieuwe producten bedenken moet de droom zijn van elke creatieveling. HTC wil oplossingen realiseren voor problemen die de gebruikers tegen komen. Zo waren de vele mobieltjes die worden gebruikt om te filmen tijdens concerten en evenementen een inspiratie voor de ontwikkeling van de Re Camera.
HTC heeft verschillende missies volgens Bamford, als eerste willen ze de beste smartphone-ervaring bieden. Daarbij willen ze een mooi design ook naar toestellen in de lagere prijsklassen brengen. Maar HTC heeft een extra uitdaging aangenomen en dat is het ontwikkelen van software.
Software
De Eye Experience is een van de eerste software-producten van HTC, hieronder vallen alle nieuwe mogelijkheden op het gebied van fotografie die we tijdens de presentatie van de Desire Eye hebben gezien. Deze Eye Experience-software zal niet alleen op de Desire Eye draaien. Binnen een maand zal er een update uitrollen naar onder andere de One-serie en toestellen binnen de Desire-serie waarmee deze ook de beschikking krijgen over de nieuwe mogelijkheden. Inmiddels heeft de HTC One M8 deze al ontvangen.
Ook Zoe is ook een product dat binnen deze nieuwe software-gedachte valt van HTC. Zoals we al eerder berichten zal Zoe niet alleen op HTC-toestellen draaien maar ook beschikbaar zijn voor toestellen van andere merken. Binnen enkele maanden zal er zelfs een Zoe-applicatie komen voor de iPhone en dat zelfde geldt ook voor de applicatie voor de RE.
Breed denken
Voor HTC lijkt dit een nieuwe weg te zijn. Het enthousiasme van het team was opvallend. Alle belangrijke HTC-kopstukken kwamen op het podium en men heeft alle vertrouwen in de toekomst HTC breder inzetten, men bracht al hardware(toestellen) uit voor Android en Windows maar zal nu dus ook op het iOS-platform aanwezig zijn. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om gebruikers binnen de HTC-familie te krijgen.
Bamford verwoordde het heel leuk tijdens een sessie in New York, HTC is een paraplu waaronder een heel breed scala van producten kan vallen. De ontwikkeling van de RE camera en Zoe is nog maar een eerste voorbeeld. Het ontwikkelen van wearables is een tweede, maar daar heeft HTC nog niet de juiste vorm voor gevonden om op de markt te brengen.
Conclusie
Tijdens de twee dagen in New York heb ik gemerkt dat er een nieuw HTC is ontstaan. Alle medewerkers van HTC zijn zeer benaderbaar tot de bazen Cher Wang en Peter Chou, die spontaan een foto van ons nam, toe. Deze stap naar een ‘personal technology company’ lijkt het bedrijf meer lucht te geven en men voelt zich prettig bij de wetenschap dat de grenzen verdwenen zijn en men aan een breder HTC kan werken.
Ik zie goede producten van HTC al vraag ik me af of deze fanatieke focus op de camera wel zijn vruchten af zal werpen. De RE camera is een vernieuwend product maar niet goedkoop, de HTC Desire Eye is een prachtige telefoon die een redelijk prijs heeft. We zijn benieuwd waar HTC in 2015 staat. Volgens HTC-baas Cher Wang is de toekomst van HTC nog maar net begonnen.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Dopen ze HTC nu om tot PTC?
Ja je moet soms ook verder denken maar doe het wel rustig aan, gewoon niet te veel te gelijk gaan doen.
Ik zou ze adviseren niet ’te’ breed te gaan denken, meer risico’s op fails en dus verliezen.
Ze zijn goed bezig alleen inderdaad die RE camera….dat wordt volgens mij ook een flop.
Ik gun HTC alles, maar die re camera gaat sowieso floppen.
Gelukkig een bedrijf dat verder denkt. Nieuwe producten bedenkt en software verder ontwikkeld dan de bèta fase.
Niet doet alsof een rond horloge helemaal nieuw is en ook nog eens een lelijk balkje onderin plaatsen zodat hij zo lelijk is als het maar kan.
Vind sowieso die plotselinge focus op de camera wel grappig, bedenkende dat ze in hun vlaggenschip One M8 een 4mp prutcamera plaatsen…
Ik hoop dat ze dit ook niet als dusdanig gaan communiceren. Je moet de consument namelijk blijven verrassen en inspireren in deze business. Kijk maar naar Red Bull, waarvan iedereen dacht dat ze een energiedrank merk waren, maar zij zichzelf intern profileerde als mediabedrijf.
Ik gun het ze honderd procent om nog succesvoller te zijn
Interessant