HBO komt terug op een afspraak die het vorig jaar maakte naar zijn trouwe klanten. Mensen die bijvoorbeeld bij introductie van de 50 procent-kortingsactie gebruikmaakten, waarbij ze hun HBO Max-abonnementsgeld ‘levenslang’ elke maand door de helft zien gaan, krijgen een minder goede beeldkwaliteit voorgeschoteld. Ook kunnen ze met een apparaat minder tegelijkertijd streamen.

Lees verder na de advertentie.
Streamingdienst HBO Max
HBO heeft mensen met het vroegere Standaard-abonnement een mail gestuurd. Als je voor 11 juni 2024 een abonnement hebt afgesloten, dan gaat je beeldkwaliteit omlaag. Geen 4K, HDR en Dolby Atmos meer, maar alleen nog SDR, Dolby 5.1 en HD-kwaliteit. En dus ook niet meer kijken met 3 apparaten tegelijk, maar nog maar met twee. Het is een zware dobber voor de trouwste HBO Max-fans, die vanaf dag 1 bij de streamingdienst zitten. Vorig jaar zei HBO Max nog dat de beeldkwaliteit goed zou blijven tegen een meerprijs van 1 euro per maand, maar nu komt het daarop terug.
Lees verder na de advertentie.
Om de wonde iets te verzachten, biedt het mensen die van het 50 procent-levenslang-abonnement gebruikmaken wel de mogelijkheid om voor 24 maart over te stappen naar Premium met wederom die 50 procent korting. Zij betalen dan geen 13,99 euro, maar 6,99 euro. Toch is het niet de afspraak: toen die mensen het Standaard-abonnement aangingen, al die jaren geleden, bevatte het abonnement wel 4K, Dolby Atmos en HDR.
Abonnementen HBO Max
De opties van abonnementen en wat ze kosten zijn als volgt:
Basic met reclame
Te kijken op 2 apparaten tegelijk, 1080p en SDR-beeldkwaliteit, geen downloads, 5,99 euro p.m.
Standaard
Te kijken op 3 apparaten tegelijk, 4K, Dolby Atmos en HDR, 30 downloads, 4,99 euro p.m. (inclusief 50% korting als je in de eerste maand van HBO Max afsloot)
Standard (de nieuwe Standaard)
Te kijken op 2 apparaten tegelijk, 1080p en SDR-beeldkwaliteit, 30 downloads, 9,99 euro p.m.
Premium
Te kijken op 4 apparaten tegelijk, 4K, Dolby Atmos en HDR, 100 downloads, 13,99 euro p.m.
Lees verder na de advertentie.
Levenslang korting, maar niet dezelfde beeldkwaliteit
Op zich kan het dus wel aantrekkelijk zijn om met het 50 procent-kortingsabonnement naar Premium te upgraden. Het scheelt per maand 2 euro. Tegelijkertijd is het de vraag of consumenten het gaan accepteren dat iets wat is afgesproken verandert. Mag dat wel? Voor mensen die nog van HBO Max gebruik willen maken en die voor 24 juni vorig jaar een abonnement hebben afgesloten, is het een goed moment om zich achter de oren te krabben. Wil je nog HBO Max, hoeveel kijk je er naar en welk abonnement zou goed bij je passen?
Immers is op meerdere apparaten kijken vooral handig als je je account deelt of een gezin hebt met kinderen. Alleen, als je dat niet hebt, maar je wil wel een goede beeldkwaliteit, dan ben je toch verplicht om naar Premium te upgraden. Dat is immers nu nog maar het enige abonnement dat die betere kwaliteit biedt.
Heb jij HBO Max al vanaf het prille begin?
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
hoezo niet de afspraak? het aanbod was levenslang 50% korting, verder niets. daar houden ze zich aan. dat je nu met diezelfde 50% korting voor een meerprijs van slechts 2 euro mag upgraden is helemaal netjes. zie het probleem dus niet.
Stremio + Torrentio + Real-Debrid
Bedank mij later maar 👍
waarvoor illegale zooi nee dankjewel
Dank je wel. Ik voel me genaaid en ga weer terug naar het downloaden zoals vroeger iedereen deed.
Ook belangrijk: Als je een keer downgrade of je abonnement opzegt verlies je het recht op je levenslange korting voorgoed. Ik vind dit wel echt een naaistreek van HBO. Ik heb mijn abonnement lange tijd aangehouden terwijl ik er weinig gebruik van maakte, puur om de korting niet te verliezen. En dan dit.. Mijn vertrouwen zijn ze in ieder geval kwijt.
wat had je dan verwacht? dat ze zomaar korting geven zonder jou daarmee als klant te willen binden?? natuurlijk kun je die korting kwijtraken als je vertrekt of wijzigt! nogal logisch. het is een commercieel bedrijf, ze willen geld aan je verdienen. Als dat al geldt als naaistreek vraag ik mij af hoe hoe een gemiddelde caissière in de winkel aankijkt?? dat die toch geld durven te vragen van u?
Wat een onzin kraam je allemaal uit? Goede vergelijking ook met een kassière* in een winkel. Slaat helemaal nergens op. Weet je wat logisch zou zijn? Dat ze hun belofte horen na te komen. Zij doen een belofte, niet ik. Minste wat ze kunnen doen is de korting gewoon levenslang bundelen aan je mailadres, of je nou een actief abonnement hebt of niet. Om een voorbeeld te geven: Capacities. Een app die een gereduceerde prijs heeft voor de early birds. Ik gebruik de app niet meer, dus heb mijn abonnement opgezegd. Maar als ik de app ooit weer wil gebruiken, dan kan dat gewoon met de korting die ze hebben toegezegd toen ik early bird werd.
Heb mijn oude gewoon verlengt dus 4 k en Dolby Atmos zonder reclame voor 6.99 euro dus zo lang je het niet aan past blijft je dit betalen. Maar je weet het met alles inflatie daar kom je niet onderuit ook niet van je Provider. Ook brandstof prijs gaat omhoog en energie word ook niet goedkoper. Zo werkt het nu eenmaal niks nieuws onder de zon. Of alles de deur uit doen maar dan nog een heel duur mobiel kopen met een duur abbo. Fijne dag
Maar mag dit juridisch ? Ik zie het nergens terug. Mag je een levenslang aanbod doen en daarna dit telkens aanpassen? Want dan betekent een levenslang aanbod dus niets en is dit dus misleidend.
het aanbod was levenslang korting. dat bieden ze nog steeds. sterker nog, het mag nu eenmalig zelfs met behoud van die korting upgraden.
ja dat mag en volgens mij is dit in het begin al aangegeven
Jammer dat ze naderhand de voorwaarden aanpassen.Ergens kan ik het begrijpen maar voor klanten van het 1e uur doe je zoiets niet vind ik.
er zijn geen voorwaarden aangepast… De deal was 50% korting. dus krijg je nog steeds. nu zelfs met een optie tot upgraden.
Dat was meteen al geopperd dat dit zou gebeuren toen ze gingen mergen