Er is een nachtelijke update naar Google Nest Hubs gekomen die niet bij elk apparaat het gewenste effect heeft. Sommige Google Nest Hubs lopen vast door de update en blijven daardoor vaststaan op het update-scherm.
Google Nest Hub
Google Nest Hub is een smart display. De eerste variant, Google Home Hub, werd in 2018 onthuld en het idee is dat je op het 7 inch scherm bijvoorbeeld recepten kunt zien, terwijl Google Assistent je ook stap voor stap via audio door het recent heen helpt. Je kunt het scherm ook gebruiken als een digitale fotolijst en voor het vragen van alle vragen die je normaliter ook aan de Google Assistent stelt.
In principe is het heel normaal dat deze gadgets regelmatig updates krijgen en dat die ‘s avonds komen. Normaliter gaat dat op rolletjes en lig jij op een oor dus heb je dat niet eens door. Nu valt het bij sommige eigenaren van zo’n handig slim scherm wel op: hij is vastgelopen op dat update-scherm. Hij staat dan stil op 99 procent met de bekende melding dat het een paar minuten gaat duren. Frustrerend, net dat ene procentje en hij loopt vast. Het gaat om een update die vrijdagnacht is verzonden.
Resetten werkt niet
Nu kun je denken: wat een aanstel-artikel, trek de stekker er gewoon uit en erin en hij start alsnog opnieuw. Maar dat is nu precies de crux: dat werkt niet. De update-boodschap komt vrolijk weer terug. Dus of de update zelf dan ook helemaal niet goed gaat of dat er iets anders aan de hand is, dat lijkt duidelijk. Het is te hopen dat Google met een update komt, maar vooral: dat die ook wel kan komen. Als zo’n apparaat helemaal vaststaat, dan bestaat de angst dat hij daardoor ook wat onbereikbaar is geworden.
Er zijn in ieder geval veel meldingen, mocht jouw Google Nest Hub ook worstelen met dit probleem, neem dan contact op met de helpdesk van Google.
Kampt jouw Google Nest Hub ook met dit probleem? Laat het nu achter in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik heb iedere dag problemen dat de Nest Hub niet de camera wil laden. Ik gebruik het als babyphone maar ik krijg iedere keer de melding met “camerafeed is niet beschikbaar” mij wifi werkt hier super goed in huis dus dat is het probleem niet. Ik heb heel vaak al gereset, zelf dat helpt niet meer.
Kan iemand mij hier mee helpen?!
Mijn Nest Hub geeft altijd het nieuws van bvb 13u om 13u15 en zo is dit elk uur hetzelfde met een voorsprong van 15 minuten. Met andere woorden als ik het nieuws hoor van 13u is het al 13u15 ! Nog iemand last van en hoe kan je dit oplossen ?
Heb de Google Mini Nest die geblokkeerd is. Heb Nest Mini gereset, dan de app Google Home verwijderd en opnieuw geïnstalleerd… maar blijf blokkerende boodschap hebben dat de App een update moet krijgen. De Nest Mini is volledig onbruikbaar. Wat nu ?
Gelukkig geen last van. Heb al genoeg last op 1 hub gen2 sinds een eerdere update. Waardoor het beeld de fotos of andere standaard scherm per sec bleef wisselen. Vermoed dat er nu iets mis is met het achtergrond licht. Omdat deze in de slaapkamer staat niet zo erg. Maar wel vreemd. Overigens jullie verwijzen naar Google. Is er een nummer of mail adres voor Google voor deze problemen. En kan dit niet in het artikel worden gepubliceren.
Heb hier in huis de hub (gen 1) 2x hub (gen 2) 3 x de mini en 2 x audio en ze hebben allemaal het zelfde gelazer in de ruimte waar je roept niet aan gaan en in een andere ruimte reageren en dan vaak met de tekst ik heb het niet begrepen
Heeft toch niets te maken met dit artikel?
De google Nest mini’s geven nog veel meer problemen. Ik denk nu al 5 a 6 weken dat ze dagelijks in het gehele huis continue met flashende lampjes staan alsof ze aan het luisteren zijn. En onophoudend. In die status kunnen ze uren blijven. Soms als Ok Google zegt reageren ze wel en stopt die specifieke speaker dan met dat gedrag terwijl de andere er gewoon mee doorgaan. Maar soms reageren ze ook helemaal nergens op. Als je een bericht omroept zullen deze speakers het bericht ook niet laten horen. Meestal stoppen ze er ook vanzelf weer mee maar kan zomaar 4-5 uur duren dat ze zo raar blijven doen. De speakers die zo staan en wel antwoorden geven ook een heel hakkelig antwoord als eerste response. Vraag je het nog een keer reageren ze weer normaal. Volledig factory reset helpt helaas niets. Ze staan de voldoende dag gewoon weer zo vreemd te doen.
Idem hier.
Ik heb alles opnieuw ingesteld, maar kan geen groepen meer aanmaken en ook geen speakerpaar meer.
Mijn Nest Hub gen 2 is al enkele weken van slag. Bijvoorbeeld: routine welterusten vraagt hoe laat wekker moet worden gezet, maar inspreken tijd geeft een restaurant of ander zoekresultaat. Goedemorgen geeft verkeer naar werk niet meer en Belgisch nieuws ipv NL, ‘s-nachts op klok kijken geeft eerst helder infodisplay ivm donkere tijd. Erg vervelend als dingen niet meer werken, zoals ingesteld.
Stekker eruit en er weer in is géén reset, maar een herstart ofwel een reboot!
Ik begrijp jouw uitleg heel goed, echter het Engelse woord “reset” betekent letterlijk terugzetten naar de fabrieksinstellingen dus. Toch is het belangrijk om een duidelijk onderscheid te maken in deze twee termen.
Om een vastgelopen PC opnieuw te starten door op een knopje te drukken zou het label “Reboot” moeten hebben en niet “Reset”.
Deze worden door elkaar gebruikt. Vaak wordt de term “hard reset” gebruikt voor een fabrieksreset.
Al eens gekeken naar een (tower)pc wat er bij dat kleine knopje staat waarop je kan drukken als je pc vastloopt? “Reset”. Gelukkig is dat niet gelijk aan een format C:/
Is er geen andere optie dan de stekker eruit trekken? Ik bedoel: is er niet een manier om je toestel naar fabrieksinstellingen te zetten en eventueel het ding even niet laten zoeken naar updates? Je kan dan later, als Google dat probleem met die update aangepakt heeft, terug de updates aanzetten en hopelijk gaat het dan wel goed? Ik heb hier geen nest hub enkel een nest audio en tot nu toe lijkt die niet in een update te blijven steken. (even afkloppen).
https://support.google.com/googlenest/answer/7073477?hl=nl
Speakers of schermen voor Google Nest of Home terugzetten naar de fabrieksinstellingen
Je kunt je speaker of scherm voor Google Nest of Home terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Opmerking: Met deze actie worden je gegevens van het apparaat gewist. Dit kan niet ongedaan worden gemaakt.
Er is (al eventjes) meer aan de hand, zo werken mijn routines niet goed meer, broadcast is van slag, af en toe ‘verstaat’ de speaker mij niet, is meen ik al een weekje bezig, pfff…
Intussen lijkt het beter, alleen als ik nu kies voor Broadcast middels een routine, om mijn vrouw te laten weten (ergens in het huis 🙂 ) dat er koffie is dan wordt dat alleen afgespeeld op de speaker waar ik het commando geef, en niet zoals opgegeven, op alle speakers, word er een beetje moedeloos van
@leograper: ook hier gaat het soms mis, maar ik vraag me af of dat niet aan de google app of de assistent app ligt. Je hebt hier verschillende apps en software die in het spel zijn: de firmware van je smartscreen of -speaker, de home-app, eventuele andere software specifiek voor je toestel, google app, assistent app, … Zoek dan maar uit waar het aan ligt.
Volgens mij wordt hij gewoon ouder en dover, verstaat niet alles goed meer en kiest verkeerde routine of antwoord. ? (hier ook dezelfde problemen)
Klopt hier ook dat hij totaal andere routines gebruikt dan ingesteld. Volgens mij al een maand of 3.
Gaat het dan om alle Nest Hubs of een bepaalde generatie/model?