De Pixel Oproepassistent is een van de dingen die Google-producten anders maken dan de rest, maar er komt meer aan. Er is nu een bètatest gaande met nieuwe mogelijkheden, namelijk specifiek voor het oproepscherm.
Oproepscherm
Google heeft de bèta eerder al aangekondigd, maar tot op heden was het een nog wat stiekeme bèta. Nu wordt de bèta openbaar, maar wel alleen in de Verenigde Staten op Pixel 6 en Pixel 7. Toch is het interessant, want er komt niet alleen een update aan voor het oproepscherm qua hoe het eruitziet qua instellingen, maar er is ook een nieuw beschermingsniveau van hoe bepaalde oproepen worden gescreend. Basic betekent dat er alleen bekende spambellers worden weggedrukt, medium betekent dat het verdachte oproepen en bekende spam is dat met nee wordt beantwoord en dan is er nog maximum, waarbij onbekende nummers worden gescreend en bekende spam wordt weggedrukt.
Daarnaast wil Google de Tensor-chip volop gebruiken om AI-mogelijkheden te gebruiken, schrijft 9to5Google. Het gaat daarbij om natuurlijkere spraakinformatie over wie er belt en waarom. Het idee erachter is dat je dan meer uit je oproepscherm haalt en robotcalls kunt omzeilen.
AI-hulp
Uiteindelijk wil Google ervoor zorgen dat je nooit geïrriteerd hoeft te zijn als je wordt gebeld en je er bovendien altijd vanuit mag gaan dat je als je een oproep krijgt tenminste een belangrijk telefoontje krijgt waar je ook echt op zit te wachten. Voor dat zover is en daar nog meer mogelijkheden voor verschijnen, zijn we waarschijnlijk al beland bij Pixel 8, die we dit najaar verwachten.
Wil je weten hoe je bepaalde oproepen in de niet-storen-modus kunt doorlaten? Lees dan ons hulpartikel over bepaalde mensen toch toelaten tijdens niet storen.
Kun jij wel wat hulp bij oproepen gebruiken? Hoe? Of zit je niet te wachten op hulp van AI? Laat het nu achter in de reacties bij dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik heb al enige tijd weinig tot geen last van spam calls. Meestal druk ik onbekende calls sowieso weg. Als het nummer wordt vermeld en ik heb privé of zakelijk met het bedrijf contact gehad, loop ik uiteindelijk niks mis.
Kortom prima deze weg die Google inslaat, maar uiteindelijk voor mij geen prioriteit.
“call screen(ing)” is ‘oproep afschermen”, de functionaliteit, het gaat hiet niet om een scherm van een app.
Zal fijn zijn als dit ook snel in Nederland mogelijk wordt