Google blijft het vervelend vinden dat Apple maar niet meekomt met RCS. Apple heeft al duidelijk gemaakt dat het niet op RCS zit te wachten, maar Google hoopt met een gigantisch billboard in Las Vegas toch te overtuigen.
RCS
Het is de vraag in hoeverre Google de boodschap richt tot Apple: door te kiezen voor Las Vegas in de week van de grote gadgetbeurs CES lijkt het vooral bedoeld om mensen die Apple gebruiken misschien wat minder blij te maken met ‘hun’ merk. De reden dat Google zo hamert op RCS (Rich Communication Services) is dat het een verbeterde versie is van sms en mms. Apple’s iMessage-app gaat steeds over op sms’jes als het om Android-gebruikers gaat, waardoor onder andere foto’s en video’s in enorm slechte kwaliteit overkomen.
Hierdoor is de iMessage-ervaring tussen iPhones veel beter dan tussen een iPhone en een Android-toestel, wat het minder aantrekkelijk maakt voor mensen om voor Android te kiezen. Het billboard (met dank aan Uptin) geeft aan: “De bal is misschien gevallen in 2022, maar je hoeft de bal niet te laten vallen bij het repareren van je gepixelde foto’s en video’s.” Dat is een heel letterlijke vertaling, wat er eigenlijk staat is: “Je hebt in 2022 misschien laten afweten, maar in je hoeft het niet te laten afweten waar het gaat om het fiksen van je gepixelde foto’s en video’s.”
Billboard in Las Vegas
Er staat daarnaast op de billboard een aantal lijntjes aan code met daarbij de boodschap: “wat code om de bal aan het rollen te brengen”. Het is duidelijk gericht aan Apple, waarvan Google al jaren hoopt dat het RCS implementeert. Hierbij kunnen namelijk gewoon video’s en foto’s in hoge kwaliteit worden verstuurd, naast andere voordelen. Denk aan de mogelijkheid om leesbevestigingen te krijgen en het gebruik van moderne emoji en animaties.
Google bedenkt allerlei creatieve manieren om Apple maar zo ver te krijgen. Zo kwam het eerder al met een soort parodie op een nummer van hiphopartiest Drake om aandacht te vragen voor het onderwerp. Echter was elke poging tot nu toe weinig vruchtbaar. Sterker nog: Apple-ceo Tim Cook zegt gewoon dat mensen maar lekker een iPhone moeten kopen voor hun moeder, als ze ervan baalt dat ze op haar Android geen mooie foto’s kan delen via iMessage. Het lijkt er dus niet op dat Apple zeer binnenkort van gedachten gaat veranderen, maar het maakt Google er duidelijk niet minder strijdbaar om.
Wat vind jij ervan: moet Google strijdlustig doorgaan of kan het zijn energie beter ergens anders in steken? Laat het nu achter in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Beetje triest weer dit soort dingen.
Maar alles voor een beetje publiciteit.? en daar heeft Apple nu weer gratis van
Heel simpel, geen Google en gerelateerde Google apps op een iPhone. Het werkt pas bij Apple als je druk uitoefent denk maar aan USB op de iPhone 15
Goedemorgen, je weet vermoedelijk niet hoe het zit. Google is een van de grootste iOS-ontwikkelaars.
Ze hebben tientallen verschillende apps in de Appstore staan, zoals Gmail, Maps, Agenda, Translate, Chrome, Google zoeken, Meet, Chat, Voice, Currents, Drive, Gboard, Documenten, Keep, Foto’s etc etc… ?
Maar dan verdient Google een stuk minder geld. Een keuze die ze dus niet zomaar zullen maken denk ik.
2 strijd tussen die 2 zal altijd blijven ?.
Ps, geld ook voor andere bedrijven ?